מדאיג: יותר מ-500 נפגעים בתאונות דרכים בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('ee207719-8576-470f-aadb-83938813c337','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

סקר שערכה עמותת אורק ירוק מגלה תמונת מצב עגומה במיוחד, מספר הנפגעים בתאונות דרכים בארץ עלה משמעותית בשנה החולפת

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2019 נהרגו בכבישי ישראל 355 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 318 שנהרגו בשנת 2018. מבין ההרוגים בשנת 2019: מהם 89 נהרגו כהולכי רגל, 66 רוכבי אופנוע וקטנוע, 18 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בשנה זו, 15 רוכבי אופניים חשמליים ושלושה רוכבי קורקינט חשמלי נהרגו בשנת 2019.

בבאר שבע נפגעו 509 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2019, מתוכם חמישה בני אדם נהרגו ו- 36 נפצעו באורח קשה. מדובר בהרוג אחד יותר מאשר בשנת 2018 בעיר.

בבחינת היפגעות לפי גילאי האוכלוסיות הפגיעות: 29 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בשנת 2019 בתאונות דרכים, 79 בני נוער וצעירים בגילאי 15-24 ו-67 קשישים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים. 

צילום: עמותת אור ירוק

סיכום שנת 2019 בכבישים:

חודש אוקטובר היה החודש הקשה ביותר בדרכים זו שנה שניה ברציפות

בחודש אוקטובר 2019 נהרגו 38 בני אדם בתאונות דרכים והוא החודש עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר בשנה זו, גם בשנת 2018 היה חודש אוקטובר עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר, בשנת 2017 היה זה חודש יוני.

עלייה חדה במספר רוכבי האופנועים והקטנועים שנהרגו בתאונות דרכים:

66 רוכבי אופנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019, לעומת 44 רוכבים שנהרגו בשנת 2018 וזהו גם מספר ההרוגים הגבוה ביותר ב-15 השנים האחרונות.

עלייה גם במספר רוכבי האופניים (הרגילים) שנהרגו בתאונות דרכים:

18 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בשנת 2019 - מספר ההרוגים הגבוה מאז שנת 2010 שגם במהלכה נהרגו 18 רוכבי אופניים.

עליה במספר ההרוגים מהחברה הערבית בשנת 2019

בשנה זו נהרגו 111 בני אדם מהחברה הערבית לעומת 93 שנהרגו בשנת 2018.

עליה במספר הצעירים ההרוגים:

78 צעירים (15-24) נהרגו בדרכים בשנת 2019, לעומת 69 שנהרגו בשנה הקודמת.  

צילום באדיבות עמותת אור ירוק

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך".

והוסיף: "כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את הכסף שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס, להתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים הגבוה באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות רק על הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7a5be9f3-417d-481c-856b-eedc05415045','/dyncontent/2024/12/16/5c5d8b83-5020-4fcc-ac7e-f28cfb249867.jpg',18815,'שפרה 1224 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('7a5be9f3-417d-481c-856b-eedc05415045','/dyncontent/2024/12/15/9d8d2386-821e-41e6-8d2c-0cea317f3fe9.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה