רועי קורקין באלבום חדש: "הטיקטוק והאינסטגרם מכבים לי את השכל"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f9af8aae-8835-45fd-b710-604aa84c1d7c','/dyncontent/2024/10/13/2346d53b-46dd-4de0-950d-b147052409e2.jpg',18575,'מול 7 1024 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f9af8aae-8835-45fd-b710-604aa84c1d7c','/dyncontent/2024/9/15/c202a6d5-5805-4866-8db8-bcf9caca5af9.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

שר במדים: תכירו את רועי  קורקין (21)  מבאר שבע, חייל מגרעין נח"ל שכבר הוציא לאחרונה אלבום ראשון ומקורי בשם "מאיפה הכוח? שמסביר את טלטלות  חייו מאיבוד אבא בגיל 15 ועד שתיית אלכוהול מרובה ומעשי קיצון במסיבות שגרמו לו מעט להתפזר, לדבריו. זו הסיבה שהיא המציא לעצמו אלטר-אגו של גיבור על בשם קראק-בוי שהוביל לשיר מקורי וקליט.

רועי קורקין. צילום: ניצן שגיא

רועי קורקין מתגורר בבאר שבע, אבל משרת בצפון וחי בקיבוץ עמיר שבגליל העליון, עוסק בהתנדבות עם הנוער במועצה, ומתנהל בחיים של מדים בין מוזיקה, בומים ואזעקות. "המוטיבציה היא מאוד גבוהה, כי באמת כבר המון זמן חיכיתי לפרק הצבאי הזה" סיפר בגאווה. "אני מוקף באחת עשרה חברים ואני גר איתם ביחד באותה דירה ממש כמו קומונה. כן אנחנו מוקפים בתותחנים שלא מפסיקים להפציץ על המוח שלנו וכן פה ושם יש אזעקות, אבל באתי לעשות עבודה חשובה במועצה שהכי צריכה את זה כרגע. כל הקיבוצים מסביבנו מפונים ויש חוסר עצום בעובדי חינוך. אנחנו באנו למלא את החלל הזה ובתקווה נצליח לעשות כמה שיותר טוב באזור".

עטיפת האלבום של רועי קורקין. צילום:מקס פבזנר

רועי גדל כל חייו בישוב בעומר ולפני שנה עבר עם אמו לבאר שבע. לתחום המוזיקה הוא נשאב כשהיה בכיתה י׳, כשהחל לנגן גיטרה. אחרי שנה ניסה להתקבל ללהקת צעירי באר שבע כנגן גיטרה, לא התקבל, אבל כן קיבל אור ירוק לעבור לפרויקט ''מקורק' בתמוז. "שם פעם ראשונה התנסיתי בכתיבה וראיתי שהולך לי טוב" סיפר בחן. "התחלתי מיד לכתוב בראפ, כי זאת המוזיקה שאהבתי לשמוע וסיימתי את השנה עם קליפ ושיר מוכן בשם ״נהג בודד״. בפרויקט הכרתי חבר בשם ארז פרביאש, שאיתו המשכתי להקליט שירים באולפן הביתי שלו והוצאתי מיני אלבום בהפקתו".

מתי התחלת לעבוד על אלבם ראשון ועם אילו שירים?

"את השירים הראשונים באלבום כתבתי עוד לפני שלוש שנים בשנת שירות. לפני שנתיים לקחתי את כל השירים וגיבשתי אותם אל תוך אלבום אחד שמספר סיפור. תהליך כתיבת האלבום היה לא פשוט כי לא תכננתי ליצור אלבום. בכלל כתבתי מחזמר ראפ על גיבור על נרקומן בשם ״קראקבוי״ שאמנם בעל כוחות על, אבל בעצם הוא דמות מעונה חסרת עמוד שדרה שמכורה לסמים קשים שהם אלה שנותנים לו את הכוחות, והכוחות לא באים ממקום טהור - אלא ממקום של ריקנות וחוסר מודעות עצמית".

סיפור אמיתי?

"הסיפור הזה שכתבתי ממש רחוק מהמציאות מן הסתם, אבל הוא כן בא ממקום אישי וחוויות שעברתי. בכל זאת רציתי לספר את אותו הסיפור רק בלי התחפושת הזאת של קראקבוי,אז המרתי כל שלב בסיפור של קראקבוי לשיר שלם מהחיים שלי שמקביל עלילתית לאותו הסיפור, וככה יצרתי את האלבום. בכל זאת שמרתי את הדמות של קראקבוי בשביל התדמית ברשתות ובשביל האטמוספירה הזאת שרציתי ליצור סביב האלבום".

למה הכוונה שאתה אומר: 'למה אנחנו, בני האדם בעידן המודרני, פועלים כמו שאנחנו פועלים, מה מניע אותנו? -  איך הגעת לשאלה המורכבת הזו?

"השנה שנתיים שלפני הגיוס הייתה תקופה בה הגעתי לעתים קרובות לבלאק -אאוטים בגלל אלכוהול ולמצבי קיצון שונים במסיבות, עד למצב שזה עבר את הגבול והבנתי שאני חייב לעשות ריסטרט רציני. הבנתי הרבה דברים על עצמי ועל הסיבות שבגללן עשיתי את הדברים שעשיתי ולא הצלחתי להציב לעצמי את הגבולות האלה. ובנוסף הבנתי גם הרבה דברים על אחרים ועל הסביבה שלי, ועל המניעים השונים של כל אחד בחיים".

לפני חמש שנים אביו של רועי נפטר בהפתעה מדום לב כשהיה רק בן 15. הוא מודה שמאז הפרידה הרשה הוא עבר חוויות לא פשוטות בבית, כאלו שהביאו את ההדחקה מקרוב, אבל  עם אמונה שהוא לא יוצא דופן. "אבא שלי נפטר לפני חמש שנים, אבל עוד לפני כן הייתי טיפוס די מדחיק שמכור לגיימינג וממש רחוק מעצמו ומהרגשות שלו" מודה בגילוי לב. "אני חושב שהמוות שלו רק הגביר אצלי את האדישות הזו ואת הדחף לריגוש הרגעי שפעם היה משחקי מחשב והיום הוא יותר כמו שתייה מופרזת ועישון, או נטייה קלה להתמכרויות השונות כמו הטיקטוק והאינסטגרם שפשוט מכבים לי את השכל ומנוונים את היצירתיות שלי. לצערי בגלל שאני מוזיקאי עצמאי אני די ומחייב לתפעל את כל האפליקציות האלה בעצמי, ומאוד בקלות אני מוצא את עצמי גולל בהן שעות במקום לעבוד על תוכן חדש או לבצע משימות שונות שיש לי. קשה, מה נעשה".

אתה עובר באלבום תהליך של התבגרות והתפכחות, ומעביר את המאזין תהליך זהה – איך זה משפיע בדיוק?

רועי קורקין. צילום: ניצן שגיא

"בסוף האלבום אני סוג של מגיע לתשובה לשאלה ״מאיפה הכוח?״ שזה גם השם של האלבום. אני מבין שהמניעים שלי צריכים לבוא ממקום נקי של רצון להיות מאושר ולהתפתח כבן אדם, ולא ממקומות כמו לרצות אחרים, הנאה רגעית, עצלנות וכו׳. המניעים האלה רק עלולים לחפור את הבור הזה אפילו יותר לעומק בלי לסתום אותו. אף פעם לא יובילו אותי בחיים כי זה פשוט רק יפגע בי בסופו של דבר".

ספר לי על הסינגל "מפוזר" והקליפ שהוצאת וניתן למצוא ביוטיוב – זה עליך?

"מפוזר נכתב בתקופה לפני הגיוס שלי של השנת שירות, שם הייתי ממש מפוזר ולא מרוכז. הייתי קובע תור לספר ומגיע בטעות שבוע לפני, או שהזיכרון שלי פשוט היה ממש גרוע ועד היום אני זוכר את השנה הזאת ממש במעורפל. זאת הייתה גם שנה של עליות וירידות רגשיות והייתי מפוזר גם מהבחינה הזאת. יום עצבני יום שמח יום עצוב".

ואיפה אתה כיום?

"היום אני עדיין קצת מפוזר, אבל בכל זאת עברתי הרבה מאז, התבגרתי ולמדתי להכיר את עצמי הרבה יותר טוב מאז".

שתף על ההתרגשות  להופיע סולו עם שירים שלך ב-20.10 יחד עם להקה חיה על במת ה'לבונטין 7' לערב השקת אלבום

"התרגשות ענקית, אנחנו עובדים על ההופעה הזאת כבר תקופה לא קצרה. זאת פעם ראשונה שאני מרים הופעה כזאת לבמאי בכוחות עצמי ובניהול שלי, כמובן עם עזרה של נגנים מדהימים פה מהדרום שהסכימו להיכנס לברוך הזה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7a8fbbf0-d350-446d-9d59-7be068927fe1','/dyncontent/2024/10/13/2346d53b-46dd-4de0-950d-b147052409e2.jpg',18575,'מול 7 1024 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה