הושלמו ההכנות לפתיחת שנת הלימודים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1621b4d5-3d4a-4b76-b77b-1caf0b553910','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33743,'Image','');},12],[function() {setImageBanner('1621b4d5-3d4a-4b76-b77b-1caf0b553910','/dyncontent/2024/11/19/14a5e5fe-3cf1-446d-9997-4119afaf9b5b.jpg',18723,'פיצה ק 1124 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1621b4d5-3d4a-4b76-b77b-1caf0b553910','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,33743,'Image','');},15]]);})

כ-41,000 תלמידים בכל הרצף החינוכי יפתחו בראשון לספטמבר את שנת הלימודים תשע"ח בבאר-שבע. כ-9,000 מתוכם יפקדו את גני הילדים, טרום חובה וחובה. 17,500 יחבשו את ספסל הלימודים בבתי הספר היסודיים מהם 2,800 תלמידים נרגשים יחלו את לימודיהם בכיתות א'. בבתי הספר התיכוניים ילמדו 14,500 תלמידים.

מערכת החינוך בבאר-שבע עוברת בשנים האחרונות תנופת בינוי ופיתוח חסרת תקדים. בשש השנים האחרונות נבנו והוכשרו בעיר כמאה ושבעים מבנים לגני ילדים ובתי ספר, מדובר בבנייה בשכונות ותיקות וחדשות ברמת תכנון גבוהה ובאבזור מתקדם. ההשקעה במוסדות חינוך כאמור, לרבות בניית מבנים לגני ילדים ובתי ספר מסתכמת בשש השנים האחרונות בכ-400 מלש"ח.

בימים אלו כהערכות לפתיחת שנת הלימודים משקיעה עיריית באר-שבע יחד עם משרד החינוך עשרות מיליוני שקלים הן בתשתיות חדשות והן בשדרוג תשתיות פיזיות קיימות וטיפול בליקויי בטיחות במוסדות החינוך מתוך אמונה כי המציאות יוצרת תודעה ולכן על הסביבה החינוכית להיות מתקדמת ומטופחת. יש לציין שמגמת הבינוי והפיתוח המואץ תימשך גם בשנת תשע"ח.

-

גם בשנת תשע"ח יופעלו מגוון פרוייקטים ותכניות מערכתיות חינוכיות ופדגוגיות ייחודיות ומעניינות לקידום וטיפוח המצוינות במגוון תחומים בהן:

"לומדים עם מדענים וטייסים"- תכנית בשיתוף עמותת חתני נובל למצוינות בחינוך. סדרה של מפגשים עם מדענים המגיעים לסדרת הרצאות ומציגים לתלמידים בבתי הספר העל-יסודיים נושאים מתקדמים ומרתקים במדעים וטכנולוגיה במגוון תחומי דעת.  במקביל מתקיימת סדרה של מפגשים עם טייסים.

מרחב סטארט-אפ עירוני ליוזמות חינוכיות: בימים אלה מתוכנן מרחב סטארט-אפ עירוני אשר יתמוך ביוזמות חינוכיות של אנשי הוראה, תלמידים וכלל התושבים מהקהילה המקומית. המרחב יעניק תשתיות מתאימות, פיזיות ואנושיות, לתמיכה ביוזמה, פיתוחה ותמיכה בהמשכיות קיומה והפצתה. המרחב יהווה HUB עירוני שיכיל בתוכו את כל האמצעים הטכנולוגים הנדרשים ויאפשר התייעצות וקידום היוזמה ע"י אנשי פיתוח, עיצוב ומומחי תוכן נוספים.

ויקיפדיה בחינוך- במסגרת הפרויקט החינוכי עשרות תלמידים הלומדים בכיתות הצטיינות בבאר- שבע כותבים ערכים על העיר באינציקלופדיה השיתופית הרב לשונית-ויקיפדיה. התלמידים מוכשרים למייזם כחלק מתוכנית הלימודים בין היתר בשיעורי הבעה בהם התנסו בניסוח, בכתיבה ובחיפוש מקורות אמינים וכן במסגרת הדרכות וסדנאות עריכה על השימוש וחוקי הכתיבה בויקיפדיה. בנוסף יהנו התלמידים מסיורים לימודיים להכרת אתרים ומוקדים חשובים בבאר-שבע. עד כה עשרות ערכים שנכתבו במלואם על ידי תלמידים נוספו לויקיפדיה.

הקמת ממשלת תלמידים - בבית הספר נווה שלום בבאר-שבע מתקיים פרויקט ייחודי . נבחרת ממשלה (שכבות ג'-ו') על פי הליך דמוקרטי תקין כפי שמתקיים בבחירות במדינת ישראל.

ההליך כולל הנפקת תעודות זהות לכל התלמידים, הקמת מפלגות, קמפיין/מסע בחירות שבסופו כמובן מוכתר ראש ממשלת הילדים בבית הספר ועמו שרי הממשלה.

יש לציין שבמקביל לתהליך זה מלמדים ומקיימים פאנלים הקשורים להליך הדמוקרטי: מהו מנהיג? איזה סוג של מנהיג אנו רוצים וכו'.

-

"עתיד פרסית" - הכיתה הפרסית- תכנית ייחודית ללימודי השפה הפרסית ברמה של 5 יח"ל - במסגרת התכנית מוכשרים תלמידים לגיוס והשתלבות במערך המודיעין של צה"ל.

מדובר בפרוייקט ראשון מסוגו בישראל משותף לעיריית באר- שבע, חיל המודיעין (יחידה 8200), קרן רש"י ומשרד החינוך.

הצורך בפרוייקט התעורר בעקבות המחסור באנשי מודיעין דוברי השפה הפרסית.

התלמידים שנבחרים בקפידה לומדים את השפה הפרסית (השפה המדוברת באירן) במשך 3 שנים ונבחנים בבחינת בגרות בפרסית ( 5 יח"ל) . מרביתם מתגייסים ליחידות העילית של חיל המודיעין ותורמים למאמץ הלאומי כנגד האיום האיראני.

מארי קירי: שילוב לימודים אקדמיים בתיכון- תכנית ייחודית בישראל במסגרתה עשרות תלמידות ותלמידים מצטיינים בכיתה י' לומדים לימודים אקדמיים לתואר במסגרת המחלקה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון. תכנית ייחודית זו מאפשרת לימודים אקדמיים בקבוצה של תלמידים תוך תמיכה, ליווי, חניכה ויצירת מעטפת חברתית מנהיגותית תומכת.

רובוטיקה לטף - תוכנית במסגרתה ירכשו הילדים מגוון תחומי ידע ומיומנויות של פתרון בעיות, יצירתיות, עבודת צוות וכן מוטוריקה עדינה, קשר עין חד, חיבור לטכנולוגיה ועוד. הציוד וערכות הלימוד ברובוטיקה יהיו ברובם ערכות הלגו האהובות על הילדים, המוכרות להם מחדר המשחקים בביתם. הערכות כוללות אוסף של חלקי לגו רבים, ביניהם גלגלי שיניים, צירים וקורות. התוכנית החדשה תחשוף ותעודד עניין ותשוקה לתחומי המדעים המרתקים כבר בגיל הרך ותפתח בפני הילדים צוהר לעולם אינסופי של חוויות ואתגרים.

בית חולים לדובים - מטרת התוכנית לסייע לתלמידים להפיג חששות ולהתמודד עם הפחד מפני רופאים. הילדים הופכים ל"הורים" לדובי חולה ומלווים אותו לאורך טיפול בבית החולים.

-

מדעדודס: תוכנית ראשונה מסוגה בישראל ללימוד מדע בגני הילדים בבאר –שבע. התוכנית הייחודית ללימוד מדעים ואסטרונומיה לילדי הגן יוצרת אצל הילדים גירויים חינוכיים בנושא מדע, ומעודדת את הסקרנות הטבעית של הילדים באמצעות חשיפה לכלים וצורות התבוננות מגוונות על תופעות שונות.

פרלמנט ילדים - פועל במסגרת מרכז מצוינות במנהיגות, מאגד בתוכו חברי מועצות תלמידים נבחרים מכלל בתי הספר למפגשים שבועיים. מטרת הפרלמנט להביא את קול הילדים ברמה העירונית בנושאים הנוגעים לליבם של ילדים זאת תוך קיום תהליכי למידה משמעותיים בתחומי מנהיגות וחברה.

חידון באר-שבע עירי: פרויקט ייחודי לחיזוק הזהות הלוקאלית והקשר של התלמידים לעיר באר-שבע, לעברה, להווה ולעתיד. במסגרת הפרויקט זוכים תלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבת הביניים להיחשף וללמוד על היבטים שונים הקשורים לעיר באר-שבע ומתחרים ביניהם בחידון עירוני.

חידון התנ"ך לבתי הספר היסודיים והעל יסודיים הן בחינוך הממלכתי והן בחינוך הממלכתי דתי.

מודל לשילוב בין גני חינוך מיוחד לגני החינוך רגיל- כחלק ממגמה עירונית לשילוב בין תלמידי החינוך הרגיל לתלמידי החינוך המיוחד,  יפעלו החל משנת תשע"ח שני גנים חדשים שנבנו ברח' הגדודים בשכונת דרום, האחד רגיל והשני לחינוך מיוחד, במתכונת של שילוב. הקרבה הפיסית בין הגנים מאפשרת לגננות לייצר שיתוף פעולה סביב חגים ואירועים מיוחדים, לשלב משחקי חצר משותפים ועוד. מתכונת השילוב תופעל גם בין גנים מסוימים בשכונת נווה זאב ובפלח 5.

-

המרכז לשירות משמעותי- המרכז מפעיל תכניות עירוניות ובית ספריות לקידום ההכנה לשירות בצה"ל, ביניהם ימי צה"ל בית ספריים, הכנת התלמידים לצו הראשון, טיפוח בעלי הפוטנציאל לקצונה, שילוב חיילים וחיילות, קצינים וקצינות בהסברה לתלמידים על צה"ל ואפשרויות המגוונות לשירות משמעותי.  המרכז מעודד תלמידים להצטרף למכינות קדם-צבאיות ושנות שירות, יוזם ומקיים סיורים בבסיסי צה"ל למורים וצוותי חינוך, מלווה ותומך בארגונים ומסגרות המקדמות את הצבאי ואזרחי בעיר.

מעורבות חברתית- קהילתית ותעודת בגרות חברתית- החינוך לערכים, להתנדבות ולתרומה לקהילה ולזולת מהווים נדבך מרכזי במערכת החינוך בבאר-שבע. במסגרת התכנית למעורבות חברתית, תלמידי בתי הספר העל-יסודיים והיסודיים מתנדבים במקומות שונים בקהילה ובמסגרת תכניות ופרויקטים שונים המופעלים בבתי הספר ובמוסדות קהילתיים. תלמידי כיתה יב', שעומדים בקריטריונים שהוגדרו ע"י משרד החינוך, זכאים לתעודת בגרות חברתית על עשייתם החברתית ותרומתם לקהילה ולחברה, לצד תעודת הבגרות הלימודית.  

תכניות מנהיגות מובילות - במסגרת החינוך למנהיגות ולמעורבות אזרחית, מופעלים במערכת החינוך מספר תכניות מובילות לטיפוח מנהיגות בקרב תלמידים, ביניהם תכנית חצ"ב – המיועדת לתלמידי כיתות ו' ובמסגרתה רוכשים התלמידים כלים ומיומנויות בתחום המנהיגות, כגון יכולת  להעביר מסר, מיומנויות בהפקת פרויקט, התמודדות עם דילמות חברתיות ואזרחיות וכד'. פרלמנט ילדים עירוני- המיועד לנציגי תלמידי בתי ספר היסודיים (כיתות ה) ובמסגרתו עוברים התלמידים הכשרה ביסודות הדמוקרטיה ורוכשים כלים ומיומנויות בהובלה, הנהגה, עמידה מול קהל, תכנון והפקת מיזמים ועוד. תכנית מד"צים (מדריכים צעירים) הינה תכנית המיועדת לתלמידי ח'-יא' ובמסגרתה רוכשים המשתתפים מיומנויות וכלים בתחומי מנהיגות, הובלה והדרכה ומיישמים אותם במקומות השמה ובפרויקטים חברתיים במועדוני ילדים ונוער, מוסדות לילידם עם צרכים מיוחדים, הדרכה והסברה בנושאי ספורט, מניעת  סמים ואלכוהול, מניות בריאה ועוד.

"בית ספר לשפות" - בבית הספר נווה שלום בבאר-שבע מתקיים פרויקט ייחודי ללימוד שפות - במסגרתו תלמידי המוסד החינוכי מגן ועד כיתה ו' לומדים 7 שפות. לדוגמא: שכבה ב': צרפתית, ג'-ו': סינית ד': רוסית ה': עברית, ערבית, ספרדית כמובן שבמקביל נלמדת השפה האנגלית והעברית! עם השפה נלמדת גם התרבות, כאשר כל שכבה לומדת שפה ותרבות אחרת. במסגרת הלימוד מתקיימים טקסים, אירועים והצגות במגוון שפות.

-

קונצרטף: מפגש לכל גני החובה בעיר עם אמן כלי נשיפה המציג מגוון של כלים ביניהם כלי נגינה "נדירים".

תיגוף: בשיתוף פעולה עם מכללת קיי, משלבת התכנית "מתגפים" מהמסלול להוראת מוסיקה בגיל הרך בתוך גני החובה בבאר שבע. התיגוף היא שיטה יצירתית להוראת קצב, הרמוניה ופוליריתמיקה תוך פעילות חווייתית. הילד לומד לייצב תחושת קצב, לקרוא מקצבים, ולפתח קואורדינציה באמצעות תיפוף על הגוף ועל פי תבניות מלל. גני החובה בתכנית זוכים למפגשים חד שבועיים עם מתגף מקצועי.

קונצרטי חשיפה: סדרה של קונצרטים מוסברים בסגנונות שונים עבור תלמידי בתי הספר היסודיים הניתנים ע"י מרכז המצוינות למוסיקה בעיר זאת בנוסף לפעילות סל התרבות. באמצעות קונצרטים אלו נחשפים הילדים, לאורך השנים, לסגנונות מוסיקליים שונים, כגון: מוסיקה קלאסית, כליזמר, זמר עברי, מוסיקה אנדלוסית וכד'. כמו כן, הילדים לומדים על משפחות כלי נגינה שונות כגון: כלי נשיפה, כלי הקשה, ועוד.

פרויקט "צלילי גן": במסגרת מרכז מצוינות למוסיקה. בכל גן המשתתף בפרויקט, אחת לשבוע, במהלך כל שנת הלימודים. הפרויקט כולל שיעור פתוח להורים וקונצרט מפגש "פנטם".

מוזה- טף: תוכנית חשיפה של ילדי הגנים לעולם האומנות והמוזאונים. התכנית תתחלק לשני שלבים: שלב א' – המוזאון בא לגן – הכרות עם המושגים מוזאון, תערוכות, רנסנס והתמקדות בנושא הדיוקן ושילוב של פעילות יצירה. שלב ב' – הגן בא למוזאון – הילדים יסיירו במוזאונים.

דיגיטף: תכנית התקשוב הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21 היא תכנית רב שנתית של משרד החינוך, שמטרתה לקדם פדגוגיה חדשנית תוך הטמעה של טכנולוגיות מידע ותקשורת בגני הילדים ברחבי העיר.

אילוסטרציה: פלאש90

-

גנים ייחודיים: מגמה הולכת וגדלה, הפיכת גנים לייחודיים בתחומי דעת שונים, גנים ייחודיים במדעים, במוסיקה, במנהיגות, בתאטרון וכו'. העמקת תחום הדעת ולימודו ברבדים השונים לאורך שנת הלימודים ובהתאמה לתכנית הליבה השנתית של הגן.

גן אמנות: חינוך לאומנות בגישת הביטוי העצמי השמה דגש על יצירתיות, מקוריות ופרשנות אישית . פעילות אמנותית הכרחית לכל ילד כאמצעי חיוני לקידום ולביטוי התפתחותו ולכן עליה להיות בסיס לכל פעולה חינוכית. שילובה של האמנות הפלסטית בתוך הגן הכרחית וחשובה להתפתחות הילד בכל התחומים ותורמת לקידום התפתחות השפה, יכולותיו המוטוריות הקוגניטיביות, החברתיות והרגשיות.

גן חוויתי- אנגלית: גן ייחודי בשכונה ג' (חושן, שוהם) שיהווה מוקד משיכה למשפחות רבות והצמחת המודל במקביל בבית הספר חזון עובדיה מתוך אמונה שהחשיפה ללמידה טבעית של רכישת שפה נוספת בגיל הרך הינה הזדמנות שווה לבלתי שווים. החשיבות של הקדמת החשיפה של השפה האנגלית מגיל בית הספר לגיל החינוך הקדם יסודי הינה החשיפה והלמידה הטבעית.

מטרתה העיקרית של התכנית היא קידום מיומנויות לרכישת השפות עברית ואנגלית ומיומנויות התקשורת של ילדי הגן לצורך הבנת הסביבה בה הם חיים ותפקוד טוב יותר בתוכה, תוך שימת דגש על זהות יהודית ושייכות לחברה הישראלית.

מיומנויות נוספות שירכשו: הקניית כלים לרכישת שפה, פיתוח מיומנויות חקר ולמידה טבעית, חיזוק מיומנויות התקשורת הבין אישית, טיפוח והטמעת ערכים הקשורים ביהדות, לוח השנה העברי, מעורבות חברתית ועזרה לזולת.

גן מוסיקלי: גן ייחודי במוסיקה השם לו למטרה קידום מיומנויות מוסיקליות והעמקת הידע המוסיקלי בקרב הילדים המתחנכים בו תוך ביטוי לכל תחומי הליבה הנדרשים בגן.

הלמידה בגן הינה חווייתית ומשלבת שירה, נגינה, תזמור, תנועה במרחב, ריקוד מובנה, מראות והיכרות מעמיקה עם מושגים מוסיקליים.

בגן ישנו דגש על חקר המוסיקה בדגש על חקר כלי נגינה וחקר מוסיקה מתרבויות שונות בשל אופי הגן הטומן בתוכו תרבויות רבות ושונות המשקפות את החברה הישראלית.

-

גן חוקר: מיזם חקר בגנים. בהפעלת המיזם בגן משתתפים כל ילדי הגן, המגמה היא לשתף גם את ההורים ואת הקהילה בחלק מהפעילויות בו. במסגרת זו מקבלים הגנים ליווי, תמיכה מקצועית ומענק תקציבי. מטרתה העיקרית של התכנית היא הקניית מיומנויות למידה ועשייה דרך החקר תוך קידום האוריינות של ילדים לצורך הבנת הסביבה בה הם חיים ותפקוד טוב יותר בתוכה. ישנם גנים חוקרים במס' נושאים ותחומים בהם: מספרים בסביבת חיינו בדגש על יצירת משחקים חשבוניים, מפעל חליטות תה ומרפא והקמת בית תה, מרכז צפרות, פייטנות , חקר בעלי חיים בהתמקדות בחרקים באמצעות חצר תנכ"ית, חקר חומרים בשימוש חוזר באמצעות סיפורי התנ"ך.

תכנית "קשת בענן" בבתי הספר היסודיים- תכנית עירונית לקידום לימודי ליבה(מתמטיקה, שפה ואנגלית) המופעלת בבתי ספר היסודיים באמצעות הוראה ולמידה המשלבת תהליכי תכנון, מיפוי הצבת יעדים מדידים הערכה ומדידה.

תכנית "קנגרו" – תכנית אינטרנטית לקידום לימודי המתמטיקה באמצעות שעשועון חידות במתמטיקה. התכנית מיועדת לתלמידי כיתות ב'-ו', ואחד מעקרונותיה הוא "מתמטיקה לכל"- חידות מתמטיות ברמות קושי שונות ומותאמות לשכבת הגיל של התלמידים. התכנית נועדה למשוך כמה שיותר תלמידים לפתרון בעיות במתמטיקה בזמן ובמקום הנוח והמתאים להם.

בית ספר להורים-מתוך תפיסה כי ההורים מהווים גורם מרכזי בחינוך ילדים. גובשה תוכנית להורות מיטבית במסגרתה מתקיימות סדנאות ומפגשים עם טובי מנחי ההורים.

רובוטיקה- תוכנית לימודים ייחודית ברובוטיקה בחט"ב הכוללת השתתפות בתחרויות רובוטיקה ארציות ואזוריות.

פלאי באר שבע- תוכנית חינוכית ייחודית הנלמדת בגני הילדים ומאפשרת לילדים להכיר את העיר באר- שבע באופן חוויתי במטרה ליצור זיקה בין התלמיד למקום מגוריו וזאת באמצעות ארבעה נושאים עיקריים: היסטוריה, אומנות, טבע, ספרות ותנ"ך. במסגרת התוכנית ילדי גני החובה מקבלים את ספר הילדים: "באר שבע עירי" המלווה בפאזל, מקיימים סיורים בשביל "סובב באר שבע" כולל הדרכה והפעלות ונהנים מהצגה המבוססת על הספר ותיכלל בסל תרבות.

אילוסטרציה: פלאש90

-

הכדור בידיים שלנו- חינוך לקיימות בגיל הרך  החינוך הסביבתי משתלב בתכנים החינוכיים/ערכיים בחיי היום יום של גן הילדים. מדובר בנדבך חשוב ביצירת זהות מקומית של הילד להידוק הקשר שלו לסביבתו, לעירו ולארצו.  החינוך לאיכות הסביבה בא לסייע לילדים כיום, לאזרחי המחר, לחיות טוב יותר בעולם נקי יותר, מוגן מפני זיהום ורעש, עולם בו נשמרים כללים ומניעת אסונות ומפגעים לאדם, לחי ולצומח. החינוך לקיימות  חייב להתחיל בגיל הרך שכן, בגיל זה מעצב הילד הרגלי חיים בתחום יחסי הגומלין עם הסביבה הפיזית והאנושית.

מרכזי מצוינות עירוניים במדעים, תיאטרון, חינוך גופני, מוסיקה ומנהיגות. המרכזים מזמנים לתלמידים למידה משמעותית במגוון תחומי דעת ויצירה ומאפשרים להם הזדמנות למתן ביטוי אישי ליכולותיהם תוך למידה ושיפור כישרונות, עד כדי מצוינות והצטיינות בתחומים השונים. כל מרכז מצוינות מפעיל תכנית פעילות לילדי ותלמידי העיר, מגן ועד י"ב בשלושה מעגלי העשרה: חשיפה, העמקה, חקר/התמחות.

מרכזי למידה והעשרה חוץ בית ספריים: מערכת החינוך בב"ש מפעילה תכניות ופרויקטים חינוכיים למצוינות  בשיתוף מרכזי המדע, התרבות והספורט העירוניים: אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פארק קרסו למדע, המרכז הטכנולוגי, הקונסרבטוריון העירוני, תיאטרון ב"ש ובית ספר למשחק, מרכזי מחול ותנועה,  מרכזי ספורט ועוד.

מרחבי למידה חדשניים וביסוס תשתיות דיגיטאליות מגני הילדים ועד י"ב: גני ילדים מובילים וכל בתי הספר ברחבי העיר, נמצאים כעת בשלבים שונים של הקמת מרחבי חדשנות במרחב הבית-ספרי. המרחב הוגדר ע"י צוות ייחודי שהוקם בבית הספר ובתמיכה של יועצים פדגוגים מומחי תוכן, מהיבטים שונים של הקמה: תכנית פדגוגית ייחודית וחדשנית מבוססת טכנולוגיה, תכנית אדריכלית ובינוי וציוד דיגיטאלי מתאים, המשרתים את התכנית הפדגוגית.

-

הדרים- התוכנית בשיתוף צה"ל מעודדת את הדור הבא של נשות הטכנולוגיה, אשר ישתלבו בפרוייקטים עתידיים וחדשניים של הצבא. מדובר בקרש קפיצה לשירות צבאי מאתגר ומשמעותי והבטחת עתיד תעסוקתי בתחום ההייטק.

תכנית  קמ"צ- התכנית פותחה על-ידי מכון דוידסון לחינוך מדעי לקידום תלמידים בחטיבת ביניים באמצעות חינוך מדעי. לימוד המדע והטכנולוגיה משמשים ככלי חינוכי וחברתי. הלימוד מלווה בהמחשה דרך פעילויות וניסויים תוך הדגשת טיפוח תחושת ההצלחה והמסוגלות אצל התלמידים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('784a99b6-efdb-4040-8381-0f17acfa53d3','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33745,'Image','');},12],[function() {setImageBanner('784a99b6-efdb-4040-8381-0f17acfa53d3','/dyncontent/2024/11/10/a49f1879-d056-42f8-9e00-419d14036c36.gif',18685,'סמי 1124 אייטם',525,78,true,33745,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('784a99b6-efdb-4040-8381-0f17acfa53d3','/dyncontent/2024/11/6/daddbb05-61ab-48fc-86e2-4a2e9775ed76.jpg',18665,'צרפתי אייטם כתבה ',525,78,true,33745,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה