"צריך שינוי בשיטת הרמזורים לפני שזה יעלה בחיי אדם"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1b3f0480-34a6-419e-97f0-d5e6214d73c6','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1b3f0480-34a6-419e-97f0-d5e6214d73c6','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,33743,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1b3f0480-34a6-419e-97f0-d5e6214d73c6','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,33743,'Image','');},15]]);})

בצמתים רבים בבאר שבע ישנו אור ירוק משותף ברמזור גם להולכי רגל וגם לרכבים הפונים ימינה, כתוצאה מכך תאונות דרכים רבות מתרחשות בין משתמשי הדרך. התושבים חוששים לחצות ומייחלים לשינוי: "כל יום יש חשש, זה יכול להציל חיים!"

לאחרונה התרחשו תאונות דרכים בין רכבים להולכי רגל בבאר שבע כתוצאה ממופע משותף של אור ירוק להולכי רגל במעבר חצייה ולרכב הפונה ימינה ברמזור. כתוצאה מהאור הירוק לשני משתמשי הדרך, רכבים פגעו בהולכי הרגל וסיכנו את חייהם, למרות שעל פי חוקי התעבורה היה עליהם לתת זכות קדימה להולכי הרגל. כעת, התושבים שחוששים לחצות במעברי החצייה בצמתים בעיר, קוראים לעזרה ומייחלים לשינוי.

"לפני חודשיים מכונית התנגשה בי ברמזור בצומת משחררים שמעוני. היתה זו תנועת פגע וברח ולמזלי אני בסדר. בשבוע שעבר תקרית דומה התרחשה באותו רמזור, לאשתי והילדה שלנו", סיפר תושב העיר ליאור, "הן חצו מכיוון הספריה לכיוון הבית באור ירוק ונהג שקיבל גם הוא ירוק נכנס בהן. המצב כרגע מסכן את החיים שלנו". שתי התאונות האלה כאמור התרחשו בחודשיים האחרונים ברמזור בצומת המשחררים ורחוב שמעוני, כשהבעיה מתקיימת גם בצומת העירייה, במעבר בין מרכז מבנה למרכז ביג (בין רחוב יצחק נפחא ואליהו נאוי) ובצמתים נוספים בעיר.

באדיבות אור ירוק

כתוצאה מכך הולכי הרגל חוששים לעבור במעברי החציה, שכן הם תלויים בחסדו של הנהג שיעצור את רכבו. במידה והנהג לא שם לב, או לא הספיק לראות את הולך הרגל בזמן, עלולות להתרחש תאונות מסכנות חיים. "אני לא יכול לנחש אם הנהג ראה אותי או לא. אני הולך כל בוקר מהבית שלי לעבודה ברגל ויש לי פחד כשאני הולך, כל יום זה מלחמה. כשאני בא לחצות את הכביש גם כשיש לי ירוק אני לא מרגיש מספיק בטוח לחצות את הכביש, מאוד נזהר ועדיין קורות התאונות", מוסיף ליאור. על פי חוקי התעבורה, ברגע שהרמזור ירוק גם לנוסעים וגם להולכי הרגל, הזכות הראשונית היא להולכי הרגל, לכן אסור לנהג הרכב להמשיך בנסיעה, כול עוד הולכי הרגל לא סיימו לחצות בביטחה. אך בפועל התושבים מספרים כי זה לא תמיד קורה ולכן מתרחשות תאונות.

התושבים חושבים שהפתרון אינו מסובך ומצריך את שינוי זמני האור הירוק ברמזורים, כך שתינתן קדימות להולכי הרגל מה שיאפשר לנהגים לראות את הולכי הרגל ולתת להם זכות קדימה. "זו פרוצדורה פשוטה, לשנות את כיוון הירוק. אם אני מקבל בתור הולך רגל ירוק, אז צריך לתת ירוק במקביל רק לרכב שפונה מולי, שעושה פרסה, כך הוא יכול לראות את הולך הרגל שמתקדם במעבר החצייה", אומר ליאור, "שייתנו יותר זמן של אור ירוק לנהגים ופחות להולכי הרגל, אבל העיקר שלא יחד עם הרכב שפונה ימינה, אין לו שדה ראייה מלא והמחשבה שלו היא לא לעצור מיידית ברגע שהאור ירוק, הוא לא תמיד חושב על הולך הרגל שהחליט לעבור. אנחנו רוצים לחיות וכרגע זו סכנת חיים".

צומת המשחררים שמעוני. צילום מסך google maps

בדקנו גם עם עמותת אור ירוק ובבדיקה שמבוססת על נתונים של הלמ"ס בצומת של רחוב שמעוני ודרך המשחררים היו פחות מעשר תאונות עם נפגעים, בעוד שבצומת המשחררים ורגר היו 34 תאונות עם נפגעים באורח קל. על פי הנתונים לא מדובר בתאונות קשות אך נדגיש כי בלמ"ס נספרות רק תאונות בהן יש נפגעים שמפונים לאשפוז, והתושבים מסבירים שלא תמיד מדווחים על כל התאונות הללו. נתון מדאיג נוסף שפורסם לאחרונה מתייחס לפגיעה בהולכי רגל במעברי חצייה. בבאר שבע נפגעו 376 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2010-2019), מתוכם שישה בני אדם נהרגו. בשנת 2019 נפגעו במעבר חציה בעיר 37 הולכי רגל, זאת לעומת 31 שנפגעו בעיר בשנת 2018. התושבים מקווים לשוב ולהרגיש בטוחים בעת חציית הכביש.

 

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:

"נושא מופע משותף לחציית כביש עם פנייה ימינה להולכי רגל וגם לרכב מוכר וידוע. פתרון זה מוסדר על ידי הנחיות משרד התחבורה לתכנון רמזורים ומיושם בכל הארץ ואף בבאר-שבע. רוב הרמזורים  בבאר-שבע עובדים על פי סגנון זה. על פי הנחיות משרד התחבורה להגדלת בטיחותם של הולכי הרגל בעת מופע משותף, הפנס הצהוב מתחיל להבהב דבר המתריע את הנהג כי עליו לתת זכות קדימה להולך הרגל החוצה את הכביש. יש לציין, כי בעת תכנון רמזורים  העירייה משתדלת למנוע מצבים לקישור משותף. ברוב המקרים לא ניתן לתכנן ולבצע זאת מאחר וזה גורם פגיעה בתפקוד הרמזור מבחינת קיבולת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5195f269-782c-49f0-8836-84b69f89be43','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,33745,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('5195f269-782c-49f0-8836-84b69f89be43','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,33745,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה