איך אפשר ללמוד את התחום
22.02.21 / 08:56
למרות שנראה כאילו שיווק במרחב הדיגיטלי היה כאן מאז ומעולם, מדובר בתחום חדש ומורכב מאוד, שרק הולך ומתפתח עם השנים. בדומה לשיווק הפיזי, גם אנשי שיווק בעולם הדיגיטלי מנסים לחשוף את קהל היעד בפני המותג הרלוונטי; ולחבר ביניהם ברמה הרגשית והאינטלקטואלית.
אתגרים מול הזדמנויות
כתחום חדש, שיווק דיגיטלי שונה ממה שקדם לו. אי אפשר להסתפק במה שיודעים עד היום משיווק פיזי. מי שרוצה ללמוד את התחום, צריך לקחת בחשבון שהמעבר מממד פיזי לעולם הדיגיטלי, פותח בפני אנשי השיווק הזדמנויות חדשות שלא עמדו לרשותם לפני כן. הם יכולים לשווק מוצרים באופן ממוקד לקהל יעד ספציפי; ישר לבית, בלי תיווך של חנויות פיזיות או של אנשי מכירות. ניתן לחשוף את המותג לקהל היעד הרצוי בקנה מידה שלא היה כמוהו בעבר, באופן רציף ודו כיווני.
יתרה מכך, מדובר במרחב לא צפוי, שמעלה גם אתגרים חדשים, שעדיין לא ברור איך להתגבר עליהם. לכן, מנסים אנשי שיווק ומכירות להמציא אסטרטגיות, טקטיקות, ופעילויות חדשות, ייחודיות ושונות.
פשטות מול מורכבות
שיווק במרחב הדיגיטלי הוא תחום מורכב מאוד. לכל פלטפורמת שיווק יש מאפיינים ייחודיים, עם יתרונות וחסרונות משל עצמה, וקהל יעד שונה. ולכן המוצרים שצריך לחשוף אותם אליהם, והשיטות שבהם משתמשים כדי לחשוף את אותם מוצרים, לא יכולים להיות זהים. אי אפשר להכיר את כל התחום לעומק, במיוחד לא כשהוא משתנה כל הזמן ומגיב לצרכנים ולמשווקים, כך שחשוב להתמקצע בנישה ספציפית בתוכו, להכיר את המאפיינים שלה, ולעקוב אחרי השינויים שהיא עוברת.
אפשר ללמוד לבד?
הרשת מוצפת בשיעורים מקוונים שנועדו ללמד את התחום, ממתחילים ועד מתקדמים. זה נותן את התחושה שניתן ללמוד לבד את התחום. הבעיה היא, שקשה מאוד למצוא בתוך העושר הזה את הקורס המתאים לכם באופן אישי, לפי רמת ההתקדמות שלכם. מדובר בתחום עם שפה והיגיון משלו, וצריך הדרכה והכוונה כדי להיכנס אליו
אז ללמוד במכללה?
ללימודים במכללה יש יתרונות רבים. הסטודנט מרגיש מחויב למסגרת קבועה. הוא מקבל מרצים מקצועיים, שמלמדים אותו בקורסים פרונטליים שמתמחים בנושאים ספציפיים. זה מאפשר לסטודנט ללמוד עם אנשים אחרים ולצבור קשרים שיעזרו לו בהמשך. מצד שני, בעולם שמתפתח ומשתנה כל הזמן, למכללות עם לו"ז וסילבוס קבוע, קשה להדביק את פער השינויים.
ואולי בשיעור פרטי?
שיעור פרטי המותאם אישית לסטודנט, עוזר לגשר על הפער בין הדינמיות לבין ידע מקצועי. אדם שחי את השטח, שמכיר אותו, והוא בעל ידע מקצועי בעצמו, מלמד את מי שרק נכנס לעולם השיווק הדיגיטלי, מלווה אותו צעד צעד, בהתאם לרמתו ויכולותיו באותו זמן. אם אין "כימיה" ביניהם, אפשר להחליף את המורה ולהתחיל מחדש עם מישהו אחר. ישנה גם חשיבות לכך שהלימוד יכול להיות ממוקד בנושא או בתחום מסוים, כך שלא צריך להשקיע את אותו סכום כספי שמשקיעים בלימודים במכללה.
אז מה עושים?
היתרונות של השיווק הדיגיטלי ברורים, ואיתו מגיע גם עושר של אופציות ללימוד התחום. אפשר ללמוד לבד, עם מורים פרטיים או במכללה. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות. לא משנה מה מחליטים, העיקר להתמיד, להתמקצע ולהתקדם עם הזמן.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]