ראיון ראשוני עם אחותה של פרידה מהאח הגדול: "היא לא בחורה בסגנון בת של השכן"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bd0e89bf-5e1d-425c-a380-e628dc304fa7','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('bd0e89bf-5e1d-425c-a380-e628dc304fa7','/dyncontent/2024/9/15/c202a6d5-5805-4866-8db8-bcf9caca5af9.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

יש לפרידה עוזיאל, אחת המתמודדת הפייבורטיות בבית האח הגדול ויש שמהמרים עליה כמי שיכולה בקלות להכניס לחשבון הבנק שלה מיליון שקל אחרי שתהיה האחרונה שתכבה את האור, את כל המתכון הנכון לתוכנית ריאליטי: אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלה כשהיא נכנסת לבית, לוק ומבט סקסי, אאוטפיט שווה, 25 קעקועים, לשון חלקלקה, בטוחה בעצמה, לב טוב, חברות וחום אנושי וכנות מלטפת – כזו שקבלים בעיר כמו נתיבות, העיר שה גדלה ופרחה ועזבה בגיל 19 לעיר הגדולה בכוחות עצמה כדי לעשות מה שטוב לה בעיר ללא הפסקה. ראיון עם אחותה אור, שבאה לעשות לנו קצת סדר. להכיר את הפרידה מהבית ולהבין מהיכן מגיע כל פרץ הטוב הזה.

פרידה עם אמא חנה ואחותה אור. צילום: פרטי

פרידה (שנולדה עם השם זיו ושינתה אותו לפרידה בגלל הערצתה לפרידה קאלו) בת 25 מתל אביב, רווקה, אושיית רשת ומנהלת סושיאל שמילדות בעצם התעניינה באופנה ושירה, השתתפה בתכנית "הכוכב הבא'', וכיום היא אושיית רשת עם 170 אלף עוקבים באינסטגרם, שראו את כל מה שחצי מדינה ראתה במסך הטלוויזיה שלהם: האישה שבאה לעשות פה טוב ולא מפחדת להיות מי שהיא.

אור אולרשו (33) מתגוררת בהוד שרון, נשואה פלוס שתי בנות, עובדת בחברת סייבר ואבטחת מידע. שלושה אחים הם להורים גבי וחנה שהתגרשו עם השנים. היא הבכורה, משה בן 32 ובת הזקונים פרידה, בת 25. "פרידה נולדה אחרי שבע שנים הפרש מאיתנו" סיפרה אחותה אור. "זה היה סוג של חגיגה. אחי ואני כבר היינו צוות ופתאום מצטרפת עוד אחות. לא הבנו מה קורה, בהתחלה לקח זמן לקבל אותה, אבל היא הייתה אחות קלאסית, כזו שמעורבת בהכל. בת זקונים שצריך לקחת מפה לשם, להחזיר, לדאוג - חלק מהחבורה שלי".

פרידה הייתה מרדנית באופייה?

"היא לא הייתה מרדנית, אבל כן עומדת על שלה. מגיל צעיר ממש ידעה מה היא רוצה ללבוש, איך להתלבש, מה לנעול ועם חוש אופנה מפותח. הייתה אהובה על החברים ועל המורים בבית הספר מקיף כללי בנתיבות. תמיד השוו בינינו, כי אחי היה יותר שובב, אבל פרידה הייתה כזו שכל המורות הכירו אותה ומאוד אהבו אותה. תמיד במרכז העניינים. בכיתה יא' היא טסה מטעם תנועת הצופים לארצות הברית מטעם פרויקט 'קרוואן הידידות', וכשחזרה החלו קשיים חברתיים".

פרידה עוזיאל באח הגדול. צילום: פרטי

מה קרה?

"בארצות הברית היא טעמה אוכלוסייה אחרת, מגוון אחר של אנשים שונים ב180 ממעלות ממה שהכירה בנתיבות. לא יודעת בדיוק לשים את האצבע על מה קרה לשינוי החברתי, אבל משהו כן השתנה בה ובחברות שלה ואפילו המורים מהתיכון לא היו בטוחים מה קרה לפרידה של פעם. איפה זיו של פעם. החלו קשיים, אבל לא התרגשנו מידי וחיזקנו אותה, תמכנו ברצונות שלה גם כשהחברים הפנו לה גב ופחות הסתדרו איתה או יצרו קשר. לא שהיא הייתה דחויה חברתית, כי פרידה ידעה תמיד להתחבר לכל אדם ולגעת בכל אדם, אבל החברות הכי טובות הפנו לה את הגב והיא נפגעה. עד היום".

למה פרידה שינתה את השם מזיו?

" זה קרה בגיל 17 או 18 לקראת סוף התיכון. פרידה עשתה את הקעקוע של פרידה קאלו בחלק אחורי של הזרוע ביד. זו הייתה בתקופה הבוהמית שלה, אהבה להתלבש ולהיראות כמוה. בכלל, היא החלה להתעניין בתחום המוזיקה, באומנות, בדימוי עצמי. מגיל צעיר אהבה להתאפר, שהפנים יהיו חלקות ויפות. יש לה תלתלים אז היא אהבה להחליק את השיער, עשתה פס לבן בשיער, שירתה בצבא באיילים, התגוררה בישוב אשלים, מאוד נפתחה לאומנות וסוגי מוסיקה. בקומונה קראו לה פרידה בגלל הקעקוע שעשתה והיא אהבה את זה. לפני שלוש שנים שינתה את השם בתעודת זהות".

ואיך קיבלתם את השינוי?

"ההורים שלי הם אנשים שמקבלים שינויים לטובה. הם כן עברו איתה תהליך של הכלה וקבלה, כי פרידה הייתה משהו אחר. השינוי שחל בה לא הפתיע ובבית אנחנו עדיין קוראים לה פרידה זיו והיא שלמה עם זה. אנחנו אפילו כבר מתקנים אנשים שעוד קוראים לה זיו, כי זה מה שהיא רוצה".

בגיל 19 עברה לתל אביב והייתה בכוכב הבא עם שיער קצר ולוק תל אביבי מובהק.

"מאוד רצתה להשתתף בתוכנית ומאוד התרגשה להופיע בטלוויזיה, כי היא אוהבת לשיר הרבה זמן. לא קל לפרוץ בתחום המוזיקה, אבל באודישן הראשון רותם ואסי בחרו בה להצלה, כי הם אהבו את השירה שלה".

 פרידה עוזיאל עם  אמא חנה ואחותה. צילום: פרטי

בגיל 19 ארזה פרידה את חפציה בנתיבות ושכרה דירה בתל אביב. החלה להכיר חברים מאפס, כאלה שתומכים ומפרגנים לה עד היום. היא החלה להתגלגל בין עבודות, עבדה מחנות משקפיים ועד מסלול דוגמנות. "היו כבר כאלה שמזהים אותה בתל אביב בגלל היוניק שבה" מפרגנת האחות. "מעצבי האופנה של 'מאדר אוף אול' זיהו ואהבו את הלוק שלה ואף לקחו אותה לדגמן בשבילם בהשקת הקולקציה בשבוע האופנה. היא גם הביאה שמלות מעוצבות שלהם לאח הגדול. בגלל שהיא עברה אחרי זה לעבוד במשרד פרסום, היא הכירה שם חברים חדשים שמפעילים למענה את הסושיאל והרשתות החברתיות".

היה לה קשה למצוא זוגיות אמיתית בעיר הגדולה?

"יש לה חזות מאוד נחשקת, אי אפשר להתעלם ממנה. בן זוג צריך לקבל את פרידה על כל גווניה כי יש בה גם צחוק גדול, הומור שנון והוא צריך לא לקנא שמסתכלים עליה ברחוב. מדובר באישה יפה וגבוהה, 1.77, חזה שופע ולוק שאי אפשר שלא להביט בו".

אי אפשר להתעלם מהעובדה שעל אף יופייה, פרידה אוהבת מגע והמיניות מאוד בולטת בהוויה שלה

"יש לה אנרגיות מיניות בלי קשר. זאת פרידה. תמיד היינו שונות במראה, היא גבוהה ואני קטנה, אבל אני הבנתי שאם לא אקבל את אחותי ואפרגן לה  מכל הלב, היא לא תקבל את כל ההערות שזורקים לה בטוב. פרידה סבלה הרבה הטרדות ברחוב. אנשים לא מפסיקים לבהות בה, להעיר גם אם היא לא מראה התעניינות. היא תשב בתחנת אוטובוס וגברים יעצרו וישאלו אם היא צריכה טרמפ. זה היה מטריד, אז היא צילמה והעלתה בטיק טוק ונהנתה מזה, אבל בעיקר הייתה מעבירה מסר שילמדו לשחרר ולקבל. אנחנו משפחה חמה ואוהבת שמאמינה תמיד שלא פוגעים באדם מולך. פרידה יחד עם האמונה הדתית שלה היא אישה טובה שלא תפגע באף אחד. היא תתלבש איך שבא לה ולא תפגע אם יעירו לה על זה".


מסתבר שפרידה בעברה כבר ניסתה לא פעם להתקבל לאח הגדול וקיבלה סירוב תמוה. ליתר דיוק: ארבע פעמים, אבל לא אחת כמוה תתייאש כל כך מהר. השלילי רק יצר אצלה את הרצון והתשוקה להאמין שיום אחד לא יסרבו לה. בפעם האחרונה שהלכה, היא התקבלה הכי מהר שרק חלמה. "אמרו לה את בפנים, תעשי בדיקות רפואיות, ביי" סיפרה אחותה אור בחיוך. "נכנסה לבית  וכבר הייתה הכי בולטת וייחודית".

פרידה עוזיאל עם האחיינית. צילום: פרטי

איך הגבתם?

"זמן קצר לפני הכניסה לתוכנית היא סיפרה שהתקבלה והייתה מאוד עסוקה בלהתכונן כדי לדעת גם מה ללבוש. זה היה חשוב לה. עוד לא הספקנו לעכל אבל תמכנו בה, שמחנו והתרגשנו. לילה לפני הכניסה היא הייתה עם אמא וחברה הכי טובה ואנחנו לא עכלנו את גודל האירוע. בשישי בבוקר היא עוד הספיקה לבוא ליום הולדת של הבת שלי גאיה, שם חיבקנו אותה חזק ואיחלנו לה בהצלחה. באופן כללי אנחנו לא צופי האח הגדול,  ידענו רק שמצלמים דיירים במשך 24 שעות בבית וגילינו אוכלוסייה ענקית שצופה בתוכנית ואפילו מכורה. כזו שכותבת על כל מצמוץ שלה, צעד ומילה."

היא סיפרה בעבר על הקשר הלא תמידי עם אבא, אבל בכל זאת רוצה לזכות במיליון כדי לכסות לו את החובות – תוכלי להסביר?

"אין ביניהם חיבור וזה בסדר, אבל אין נתק. נכון זה קשה, אבל מדובר על קשר רופף כבר מגיל צעיר. זה לא נשמע ביג דיל."

הוא צופה באח הגדול?

"נראה שכן. אמא שלי הייתה באח דקה וחצי והחבר הכי טוב שלה. זה שימח אותה מאוד. צריך להבין שאף פעם לא היה בין פרידה לאבא חיבור נשמתי עמוק ואין להם מכנה משותף. אבא מתקרב לגיל 70 ולכן החיבור פחות טבעי."


פרידה החלה את דרכה ברשתות החברתיות עם 19 אלף עוקבים באינסטגרם. במהלך השהות שלה בבית "האח הגדול", מספר העוקבים שלה עלה למעל 150 אלף, וכיום היא הדיירת עם הכי הרבה עוקבים בתוכנית. "היא לא בחורה בסגנון בת של השכן" מסבירה אחותה על ההערצה "היא מקועקעת, מוחצנת ולא עוברת חלק בגרון. היא המודל למשפט 'אל תסתכל בקנקן אלא על מה בתוכו', כי החזות של פרידה מתעתעת. הפנים שלה הוא רב גגוני. מדובר באישה שגדלה בנתיבות, עברה לגור לבדה בתל אביב, הסתובבה בעולם, טעמה מהכל וקל להתחבר אליה כי היא מקבלת כל אדם, מחייכת ומאירת פנים. היא תיכנס לך לעיניים ותמצא נושאים לשיחה. יש בה משהו שאין באחרים".

פרידה משתעשעת עם האחיינית. צילום: פרטי

היו הרבה תגובות על הפרובוקטיביות שבה - איך הגבתם לזה?

"כל צופה בוחר דייר כדיי לרוץ איתו למרחקים. יש קבוצות בפייסבוק עם תגובות והערות על החיצוניות שלה ובהתחלה היה לנו קשה עם זה, אבל יחד עם זאת היא מקבלת אלפי תגובות אוהבות, מחממות לב ומפרגנות. התאהבו בה. פרובוקטיבית? היא למדה ריקוד טוורקינג והיא כולה בוערת מתשוקה, שמחה, קופצנית, שרה מהמם ותמיד יהיה מי שיעיר על ההתנהגות שלה. היא מראה והשראה טובה לבנות להבין איך נכון לגדול בזה שהיא אומרת שתמיד כדאי להיות מחוברת לעצמך, להיות מי שאת, שתאהבו את עצמכן. זה חשוב לאחותי".

ואיך אתם רואים את הקשר הזוגי לדיג'י?

"שמעתי על דיג'י עוד מלפני התוכנית שפרידה סיפרה לי על הקשר ביניהם. שהם יוצאים, אבל זה לא מתפתח לקשר רציני. כשהוא נכנס לתוכנית היינו מאוד מופתעים, אבל שמחנו בשבילה כי היה מישהו שנכנס והצהיר שהוא בא בשבילה. היא יכלה לשים עליו את הראש והרגישה שזה לא משחק. אני  חושבת שהם יבחנו את הקשר שלהם יצאו החוצה.  פרידה נמצאת במקום שהיא רוצה קשר רציני. היא כבר בוגרת ויודעת מה טוב לה. היא אש והוא מים. הם מאוד מתוקים יחד ומקווה שיעמדו במבחן הבית הסגור".

.ותקרית הלשון הידועה?

"פרידה היא שטותניקית מצחיקה וזו הייחודיות שלה. היא לא משחקת איתו משחק או איזה תפקיד, היא אמרה את זה ברוח שטות של אותו הרגע. כמו עם זריקת הנענע, כי היו חילופי מילים ביניהם. גם התגובה שלו מוגזמת: 'אני צריך לעכל'. בגלל זה הרשת גועשת? ברצינות? זו הלצה".

הדייר שילה אמר שפרידה לא בגמר – יש מצב?

"ניתן לזמן להוכיח, אבל אין סיכוי שהיא לא תהיה בגמר"

ולדעתך היא תהיה אחרונה שתכבה את האור?

"אני מאמינה שכן. היא ראויה לנצח. פרידה הביאה את כל האמת שלה, שמה לב על השולחן ואין בה טיפת פייק כדי להתקדם במשחק. כולה פירגון ולב. היא מרימה לנועם ויוסי, וגם שהדר לא הייתה הכי קרובה אליה בבית, היא אמרה לה שהיא אוהבת אותה ובעיניה חכמה ונתנה לה חיבוק. אפילו בכתה. זו פרידה, כזו שמבוגרים וצעירים כאחד יכולים להזדהות איתה. היא לעולם לא תפלג".

ומה היא תעשה עם הכסף?

תשקיע בתחום המוזיקה".

 

 

 

 

 

 

 

.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('11493682-e4b5-49a9-9d7b-8a6de5fc2f07','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,33922,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('11493682-e4b5-49a9-9d7b-8a6de5fc2f07','/dyncontent/2024/9/3/11bfc882-fb01-4e4e-85bc-b6e90611d8aa.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,33922,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה