עלה להם בבריאות: סיפור ההונאה הבלתי נתפס שנעשה לזוג הקשישים מבאר שבע
21.11.17 / 19:22
חברת 'מי מיקרון' עדיין לא שילמה את הפיצוי הכספי שנדרשה לשלם לזוג קשישים מבאר שבע בעקבות הונאה שבוצעה. בינתיים החברה נעלמה, והתושבים? כנראה שימשיכו לחכות.
חנה וציון מידר, תושבים בשנות השבעים לחייהם מבאר שבע, הגיעו לרשות ההסתדרות לצרכנות בטענה שחברת 'מי מקרון' גבתה מהם כסף והציבה בביתם מתקן מים ללא אישורם. אחרי סאגה ארוכה מול החברה, פנו הזוג לבית המשפט לתביעות קטנות שקבע בפסק הדין כי עליהם לקבל פיצוי כספי עקב המצב.
אולם, 'מי מיקרון' לא כיבדו את פסק הדין של השופטת והזוג מידר לא ראו את הכסף עד היום. "אני בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה, ואנחנו אין לנו כוח. הם ניצחו למרות שהיינו בבית משפט. עד היום הוא לא משלם את החוב", מוסיפה חנה מידר.
-
חברות מים מציעות מתקני שתייה שמטהרים את המים הביתיים. בהדגמות כאלו ואחרות, מוכיחים כביכול אנשי המכירות שמי השתייה מהברז אינם ראויים וכי יש לטפל בעניין. חנה מידר סיפרה על כך: "זה כל כך נורא, הם עוברים משכונה לשכונה, וככה הם גונבים מאנשים. הם מראים להם שהמים האלה מלוכלכים ומזוהמים ואנשים רוצים מים נקיים.
הוא אומר לך: 'את אישה מבוגרת, את שותה פה מים מורעלים'. בסוף כן רכשנו מ'מי זך' מכשיר ב 2,000 שקלים. וככה נגמר הסיפור שאנחנו משלמים אותו עד היום בתשלומים". כשהמכשיר שנקנה מחברת 'מי זך' התקלקל מספר פעמים, נכנסה לתמונה חברת 'מי מיקרון'.
"הם באו אלינו לתיקון של המכשיר. הטכנאי הלך והביא על דעת עצמו מכשיר והניח אותו, ואמרתי לו 'אני לא רוצה שזה יהיה פה'... הוא אמר לי 'מחר, אני מבטיח'. הם רצו שבעלי יחתום אבל הוא לא חתם", נזכרת חנה. ציון, בעלה של חנה, מספר כי היו לו הרבה בעיות עם 'מי מיקרון' לאורך הדרך.
בשלב מסוים אמר להם ציון כי הוא לא מעוניין בשירות שלהם יותר, אך להפתעתו ראה תשלום בחשבון שלו שלא הוא ביצע, מחברת 'מי מיקרון'. ציון מוסיף: "הם לקחו את המספר מהויזה ששילמתי להם כל הזמן. באותו היום ביטלתי את הויזה הזאת. ניסיתי להוציא מהם חזרה את ה-3,600 שקלים ששילמתי, ולא הצלחנו בשום אופן".
-
תחושת שליחות
הזוג מידר לא וויתר כל כך מהר ופנה לרשות ההסתדרות לצרכנות בבאר שבע כדי שיסייעו להם. הזוג פנה לאילנה ביטון אשר מטפלת בנושאים הצרכניים ברשות, והיא, ברגע ששמעה את סיפורם החלה לעשות כל שביכולתה כדי לעזור.
"הם התיישבו וסיפרו לי את סיפורם וזה ממש נגע לי ללב. הטיפול נמשך מעל שנה וכל הזמן במשא ומתן שמנסה ליצור מצב שהחברה תחזיר את הכסף בדרכי נועם. זה לא עניין אותם. הם טירטרו אותם... הבן אדם לקח ללב ואפילו התאשפז. הוא בחיים לא היה בבית המשפט, קשה לחשוב מה הוא הרגיש כשהוא היה צריך להיכנס לשם", משתפת אילנה.
היא עובדת יותר מעשרים שנה בהסתדרות ומרגישה תחושת שליחות בעבודה שלה, כאילו כל גמלאי היה ההורה שלה. אילנה הבהירה שהזוג מידר לא שילם כלל לרשות ההסתדרות לצרכנות, "נתתי להם את כל הטיפול, גם לבית המשפט לתביעות קטנות, ללא עלות". ביטון ציינה כי היא קיבלה לכך אישור מיו"ר רשות ההסתדרות לצרכנות ירון לוינסון.
עוד ביולי 2016 שלחה אילנה ביטון מכתב לחברת 'מי מיקרון' בדרישה שיחזירו לזוג מידר את כספם, אך לא הייתה תגובה. לאחר מכן, היא בדקה על החברה ברשת האינטרנט והבינה שמדובר בהונאה. "נכנסתי לאינטרנט וחשכו עיניי, ראינו את כל הזוגות האחרים שעבדו עליהם. אחרי שראינו שזאת חברה לא אמינה והם עשו זאת לזוגות אחרים, עזרתי לזוג מידר להגיש תביעה לבית דין לתביעות קטנות. השופטות נתנה להם את הכל", אמרה ביטון.
לבית המשפט לתביעות קטנות, הגישו הזוג בקשה על סך 3,227 ₪ והשופטת אכן קבעה כי תוך 30 יום צריכה החברה להחזירה את הכסף לבני הזוג. בנתיים עברו כבר שנתיים.
-
עלה להם בבריאות
"ציון קיבל את זה מאוד קשה. גם אני לא ידעתי מה לעשות. הם אנשים אלימים, איך הוא דיבר אליי בבית משפט...", נזכרת חנה. כל הסיטואציה שחוו בני הזוג השפיעה עליהם גם בפן הבריאותי. היא מוסיפה ואומרת: "הלכנו לבית משפט ואכלנו אותה בשקט כמו שאומרים. בעלי היה חולה ועבר ניתוח. אני מקווה מאוד שמישהו יעשה משהו כדי שאף אחד לא יקנה ממנו. אני כל כך כועסת שאני לא יכולה לדבר, זה מכניס אותי ללחץ. איך רעדתי, בקושי מוציאה את המילים מהפה, כי אני היום כבר לא רוצה לקנות כלום, זה עד כדי כך השפיע עליי", חנה משתפת בחוויה שעברה.
לאחר שלא קיבלו את הכסף בעקבות פסק הדין, פנו הזוג להוצאה לפועל. לאחר שעוד הייתה צריכה להוסיף כסף על פתיחת התיק, הצליחה חנה לקבל חזרה קצת יותר משבע מאות שקלים. "חשבתי שרוצים לפרוש את זה לתשלומים. אמרתי נחכה וניראה. מאז לא קיבלתי שום דבר", אומרת חנה." בן הזוג ציון, הוסיף: "הוצאה לפועל אמרו לי שיש עוד הרבה אנשים כמוני. ניסיתי לרדת מזה ואמרתי לעצמי שמה שיבוא – תודה רבה. בתקופה הזאת חליתי ועשיתי ניתוח".
אילנה ביטון מציינת כי ישנם מקרים רבים בדיוק כמו זה של הזוג מידר. "הייתי רוצה שהשופטת תלמד אותם לקח ותזעזע אותם. זה הרי לא הזוג הראשון", היא מוסיפה. חברת 'מי מיקרון' נתבעה כבר עשרות פעמים בשנים האחרונות אך הצרכנים לא קיבלו מענה. הזוג מידר ימשיך לקוות לקבל את הכסף בחזרה, כי בנתיים זה אפילו עלה להם בבריאות.
החברה איננה קיימת יותר ולכן לא היה ניתן לקבל את תגובתה.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]