במקום האחרון במדד השירות לנוסע: דן באר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('21971744-09fa-4862-b67d-0058eadfe852','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('21971744-09fa-4862-b67d-0058eadfe852','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('21971744-09fa-4862-b67d-0058eadfe852','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15]]);})

דו"ח משרד התחבורה בנושא רמת השירות לנוסע בחברות התחבורה הציבורית במחצית השנייה של 2017, העמיד את החברה העירונית במקום האחרון. דן באר שבע: " כיום המצב שונה לחלוטין"

על פי הדו"ח שהתפרסם לראשונה ב'ידיעות אחרונות', החברה שהציגה את השיפור הגדול ביותר הייתה "דן בדרום", שפועלת בצפון הנגב. החברה דורגה שנייה ב־15 החברות הנסקרות, אחרי ש.א.מ הקטנה, הפועלת באזור נצרת ונצרת־עילית. "שמנו כיעד את סוגיית ביצוע הנסיעות בלי פשרות", אמר טל כהן, מנכ"ל דן בדרום.

דן באר שבע. צילום: שרון טל

בכבוד המפוקפק של מקום האחרון זוכה "דן באר־שבע", שמפעילה מסוף 2016 תחבורה ציבורית בבירת הנגב. החברה חרגה ב־206% ממדדי השירות. לפי דוד יוסף, מנהל אגף הפיקוח ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, דו"ח הבקרה מבוסס על עבודת מפקחים אנושיים ובקרה אלקטרונית מבוססת GPS. ב-2% מהנסיעות שנבדקו הגיע האוטובוס באיחור של 6 דקות ומעלה מלוח הזמנים, וב-1.8% מהנסיעות הוא לא יצא כלל לדרך. ב-1.5% מהנסיעות לא היה האוטובוס נגיש לנכים. הבעיות הנפוצות ביותר היו היעדר שילוט עם מספר האוטובוס והבעיות שילוט בתחנת המוצא של הקו, שתיהן ב-2.5% מהנסיעות.

הציון הממוצע שמעניק דוח הבקרה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה על ביצועי החברות במחצית השנייה של 2017 ירד ב־4%. זאת לצד עלייה של 4.5% במספר הנוסעים באוטובוסים ב־2017, ל־744 מיליון. כלומר, כנראה החברות אינן מצליחות לעמוד ברמת השירות הנדרשת מהן במקביל לעלייה בכמות הנוסעים.

מדן באר שבע נמסר בתגובה: "הדו״ח מתייחס לתקופה שבה החל יישום הפעימה השנייה ברפורמה ששינתה בצורה דרמתית את מסלולי הקווים והסדרי התשלום. באשר שבע היא העיר הראשונה והיחידה כיום בישראל בה אין תשלום לנהג והטמעת שינוי כזה בהרגלי הנוסעים נמשך זמן. הפעימה השנייה חייבה אותנו לרכוש 66 אוטובוסים ישנים מהמפעיל הקודם, שליש מצי החברה, ובעיות התחזוקה וההשבתה שלהם פגעו קשות בפעילותנו. כיום המצב שונה לחלוטין ואחוזי הביצוע של דן באר שבע הם מהגבוהים ביותר בענף, ועומדים על 99%".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4b739505-4a0d-4062-8ead-4cae7af2da99','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('4b739505-4a0d-4062-8ead-4cae7af2da99','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה