דוח של משרד התחבורה: ליקויים בתחבורה הציבורית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0efc0581-7113-449c-be0f-e54d7ec82aa5','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('0efc0581-7113-449c-be0f-e54d7ec82aa5','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0efc0581-7113-449c-be0f-e54d7ec82aa5','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,32653,'Image','');},15]]);})

החל מחודש יולי האחרון החליטו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים על ביצוע בקרה אלקטרונית ובקרה אנושית בקרב מפעילי התחבורה הציבורית באוטובוסים. התנהלות זאת הניבה תוצאות חיוביות ועל כן הוחלט כי כבר בינואר הקרוב ירחיבו את פעילות הבקרה מחלקית למלאה. על הליקויים שנמצאו בדוח הבקרה החצי שנתי בכתבה

האוטובוסים הם כלי התחבורה הנפוץ ביותר שהציבור משתמש בו, הם מסייעים לנו להתנייד בקלות ובנוחות מנקודה אחת לאחרת. חברות רבות המפעילות קווי אוטובוסים מסיעות מדי יום כ-800 מיליון נוסעים ומשתדלות לספק את השירות הטוב ביותר עבור ציבור הנוסעים, אך לצד זאת ישנם גם מספר נקודות חולשה בקרב החברות השונות. על כן החל מיוני האחרון מבוצעות 3 בקרות אלקטרוניות בתחנות מוצא ו5 בקרות אנושיות באופן גלוי.

צילום: פלאש90

את הנקודות הללו חושפים בדוח החצי שנתי, מי שפועלים רבות בנושא שיפור הכשלים ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית באוטובוסים: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.

הבקרה מבוצעת תוך חלוקה גיאוגרפית של שני אזורים: מרכז-צפון וירושלים-דרום. במסגרת הבקרה התפעולית מבצעים בקרה בתחנת מוצא: ובזאת עמידה בלוחות זמנים, תדירות הקווים, התנהגות נהג ונוכחות ציוד חובה. בקרה לאורך מסלול הנסיעה: סטייה ממסלול הקו, אמצעי כרטוס ועצירה בתחנות. בקרת תשתית: מצבת האוטובוסים, מידע לציבור, אתר אינטרנט, מערך הכשרת נהגים, נהלי עבודה, מציאות ואבדות. מתקני תשתית: שילוט סטטי ואלקטרוני, מערכת כריזה ומכונות הטענה. ולבסוף בקרה מיוחדת: בה מתמקדים בנושא מסוים ועל פי הנחיות משרד התחבורה.

מנתוני הדוח המצביעים על אחוז ממצאים לא תקינים עולה: כי הבעיה השכיחה ביותר היא ליקוי בהצגת מספרי קווים, לאחר מכן שילוט סטטי בתחנות מוצא ואת אותו אחוז תלונות מקבלות הקטגוריות של נגישות באוטובוסים הלוקה בחסר, אי ביצוע נסיעות ואיחורים.

מצב הליקויים בקרב המפעילים בדרום הארץ:

דן בדרום איחורים, חוסר נגישות באוטובוסים ואי הצגת מספרי קווים.

דן באר שבע אי הצגת מספרי קווים.

גלים (רהט) אי הצגת מספרי קווים, ליקויים בשילוט סטטי בתחנות וחוסר נגישות באוטובוסים.

מטרופולין איחורים, אי הצגת מספרי קווים וליקויים בשילוט סטטי בתחנות.

אגד איחורים, ליקוי במסלול נסיעה ועצירה בתחנות וליקויים בתשתיות האוטובוסים.  

צילום: פלאש90

לצד כל זאת נוכל לראות בדוח החצי שנתי סקר שביעות רצון לפיו 1 מעיד על חוסר שביעות רצון ו-5 מסמל שביעות רצון מרבית. במקום השני והמכובד נמצאת מטרופולין עם ציון: 4.16, גלים (רהט) במקום החמישי עם ציון: 4, דן בדום במקום השביעי עם ציון: 3.96. ואגד במקום השלוש עשרה עם ציון:3.87 כל החברות הללו הצטיינו בראש ובראשונה בקטגורית נוחות ואמינות השימוש ברב קו, לאחר מכן רמת הניקיון באוטובוס ותחושת בטיחות בנסיעה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('52200d1e-ddd2-4f00-b2a1-c7cc9aa429c1','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('52200d1e-ddd2-4f00-b2a1-c7cc9aa429c1','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה