ראשי הקהילות הבדואיות מגנים את הפיגוע וטוענים: ''החיים המשותפים בנגב הם נכס''



הפיגוע שבוצע היום על ידי המחבל, תושב פזורת חורה - הוביל לגינויים נרחבים מצד אישים מוכרים בקהילה הבדואית אשר טענו: ''קוראים להימנע מהכתמת החברה הבדואית כולה בעקבות מעשים אלו''

קרדיט: מד"א

אחמד סעיד אלעוקבי, המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני היום בתחנה המרכזית בבאר שבע - הגיע אל המקום לאחר שעלה על אוטובוס מביתו שבכפר (אלגרין הלא מוכר, הסמוך לחורה.

זהותו של אלעוקבי, שקרוב משפחתו ביצע את הפיגוע הקודם בתחנה המרכזית ב-2015, העלתה שוב את סוגיית התקרבותם של צעירים בדואים לסוגייה הפלסטינית ולרעיונות המילטנטיים של ארגוני הטרור. היום, לאחר הפיגוע הנתעב, יש מי בחברה הבדואית שניסה להרגיע את הרוחות כאשר הגינויים החלו להתפרסם מכל עבר.

חבר הכנסת טאלב אלסאנע, תושב הנגב ויו״ר ועדת ההיגוי העליונה לערבי הנגב טען: ״מגנים בתוקף את המעשה הנפשע , שולחים תנחומים למשפחות ההרוגים ואחולי החלמה לפצועים , ומזהירים מפני הכללות או הסתה נגד החברה הבדואית אשר שלמה מחיר כבד לפני שנה ביום 7.10 השחור הן על ידי נרצחים או חטופים כאשר החברה הבדואית כשאר החברה בישראל ממתינה ומתפללת לחזרת בניה החטופים בשלום.ה חיים המשותפים בנגב הם נכס ואסור לאפשר לאף אחד לפגוע בנכס חשוב זה במיוחד בתקופה גורלית ורגישה שאנו ביחד עוברים ואת המחלוקות יש לנהל ע״פ החוק ואך ורק במסגרת החוק. צריך לאפשר למשטרה ולגורמי הבטחון לחקור את הארוע הקשה ונסיבותיו להזהר מפני האשמות או הכללות המשרתות גורמים קיצוניים המעוניינים לפגוע במערכת היחסים והחיים המשותפים במדינה בכלל ובנגב בפרט''.

פורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב הודיע גם כי הוא ''מגנה בחריפות, ומביע זעזוע עמוק ובגינוי בעקבות הפיגוע הרצחני שהתרחש היום בתחנה המרכזית בבאר שבע. מעשים כאלה אינם משקפים בשום צורה את ערכינו האנושיים והדתיים , והם עומדים בסתירה מוחלטת לעקרונות החיים המשותפים והשלום שאנו שואפים אליהם.אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחת הנרצחת , ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מדגישים כי אלימות וטרור אינם ניתנים להצדקה בשום תנאי או עילה, וקוראים להגברת שיתוף הפעולה והלכידות במאבק נגד מעשים מן הסוג הזה.א נו בפורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב חוזרים על מחויבותנו להמשיך לעבוד למען חיזוק ההבנה בין כל חלקי החברה, ולפעול להשגת ביטחון ושלום לכולם. בנוסף, אנו קוראים להימנע מהכתמת החברה הבדואית כולה בעקבות מעשים אלו, ולמנוע מכל גורם קיצוני כל שהוא לנצל את המצב להעמקת הקרע ולזריעת פילוג בין שני העמים''.

ראש המועצה האזורית נווה מדבר, סלאמה אבו עדיסאן, הביע את גינויו החריף לפיגוע הנתעב והדגיש ''כי האוכלוסייה הבדואית היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל וכי המעשים האלימים הללו אינם מייצגים את הערכים של החברה הבדואית. אבו עדיסאן קרא לשמור על אחדות ושיתוף פעולה בין כל תושבי המדינה, תוך חיזוק הביטחון והשלווה לכולם''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה