עובש, נזילות וסירחון: מדוע נאלץ זוג מב"ש לחיות יותר משנה וחצי בדירת עמידר מעופשת?
26.02.24 / 10:35
ר' וא' המתגוררים בדירת עמידר בשכונת נווה זאב בבאר שבע סובלים מזה כשנה וחצי מנזילה של מים לדירתם שמקורה בדירת עמידר הממוקמת בקומה מעליהם, כשנדמה שפנייה לעמידר אינה מביאה לפתרון: "במהלך כשנה וחצי אנו רודפים אחרי עמידר בכדי שיתקנו הנזילה מהשכנה מלמעלה, כאשר נציגי עמידר באים והולכים ושום דבר לא מגיע לכדי פתרון"
א' שפנה למערכת "באר שבע נט" כשהוא נואש לעזרה, מספר על הבעיה ממנה סובלים הוא ובני ביתו מזה תקופה ארוכה: "במהלך כשנה וחצי אנו רודפים אחרי עמידר בכדי שיתקנו הנזילה שמקורה בדירתה של השכנה מלמעלה, כאשר נציגי עמידר באו לדירתנו אך בפועל שום דבר לא נעשה. יש לציין כי בעמידר מכירים היטב את המקרה המורכב (שכלל הגעה של מכבי אש ומשטרה) לרבות מנהלת הסניף, מנהלת עמידר ומפקח מטעמם".
אז עד כמה חמורה בעיית הנזילה?: "יש לנו בית שני חדרים שהינו רטוב כולו, התקרה שבה הייתה נזילה עומדת ליפול ויש עובש שנגרם כתוצאה מהנזילה: במטבח, במחסן, במקלחת ובחדר".
"בכל פעם שהשכנה מתקלחת או שוטפת את הבית שלה, כל המים יורדים אל הדירה שלנו. המים מגיעים לכל מקום בבית, לרבות המחסנים והתקרות".
"היו ימים שהבית שלנו הוצף כולו במים ולכן הזמנו כיבוי אש במטרה שיסייעו לנו לשאוב את המים הרבים, בעוד אני נאלצתי לנקז את המים באמצעות מגב. יש ימים בהם משעות הבוקר המוקדמות אנחנו עסוקים בגריפת המים שנוזלים לדירתנו תדיר ואם לומר את האמת כבר אין לנו כוחות לזה".
"במקביל לרטיבות אנחנו נאלצים לחיות עם עובש שמאלץ אותנו להשאיר חלונות פתוחים זאת בכדי שיכנס אוויר נקי, מה שמקשה עלינו עוד יותר את שיגרת חיינו בימים קרים אלה, שכן אוויר קר נכנס אל הבית והופך הבית לקר יתר על המידה".
"אנו סובלים זאת כבר במשך יותר משנה וחצי כאמור, כאשר בשיח מול עמידר נאמר לנו כי השכנה שמביתה מגיעה הנזילה לא פותחת להם את הדלת וכי הם הגישו תלונה במשטרה ויפנו את השכנים מהבית. חשוב לי להדגיש כי בשיח שלי מול הדיירים שמעלינו אכן היה קשה לנו נורא לתקשר עימם".
אז מה עמידר עשו במהלך התקופה הזו בכדי לפתור את הבעיה?: "באחת הפעמים עמידר שלחו קבלן שיתקן אצלנו את התקרה, והוא ביצע תיקוני קלסימו בדירה (תיקונים לפני צבע), זאת מבלי לתקן הנזילה אצל השכן, מה שלא באמת פתר את מקור הבעיה, ואכן לאחר יומיים הכול חזר לקדמותו ואף גרוע מכך".
"מעבר לכך, בסוף חודש ינואר 2024 הגיע לביתנו קבלן של עמידר וטען שצריך להחליף את כל קירות הגבס, שהמים לטענתו הרסו כליל. הקבלן טען כי יודיע לעמידר מה עליהם לעשות, וכאשר אשתי התקשרה מספר ימים לאחר מכן במטרה לבדוק את סטטוס הטיפול נאמר לה 'אתם תעשו תיקונים ותצבעו ומבחינתו סיימנו לטפל בבעיה' ".
"שוחחנו עם עמידר ב-4 בפברואר והם טענו אז: 'אנחנו טיפלנו בנזילה של השכנה ותשברו את הראש עם התיקון והעובש' או במילים אחרות טפלו אתם בעובש ובכל שאר הנזקים שנוצרו".
"כלומר לאחר שעמידר טוענים שפתרו את הבעיה הם מתנערים מכל הנזק שנגרם לנו בבית (למרות ששמעתי לאחרונה שנעשות עבודות בבית שמעלנו, אין לי היכולת לדעת בוודאות האם עמידר אכן טיפלו בבעיה שכן השכנה שמעלינו לא פותחת לנו את הדלת)".
"מהיכרותי את החוק עמידר חייבים לטפל בכלל הבעיות והנזקים ולמען ההגינות עד כה הם גם לא התחמקו מלטפל בדירתנו, כאשר בכל תקלה או בעיה שפניתי אליהם בגינה הם באו ותיקנו (לפי הפרוצדורה של עמידר הקבלן הוא זה שאמור לבוא ולתקן את הנזק, זאת לאחר אישור של עמידר לעשות כן)".
במקרה הספציפי הזה, לאחר שראו בעמידר כי העבודה הכרוכה בתיקון הנזקים מורכבת עד מאוד, החליטו בעמידר "לזרוק אחריות" באמרם 'תצבעו ותתקנו', כלומר טפלו בזה אתם".
"לאחרונה לאחר שהמצב הפך לבלתי נסבל, החלטנו להזמין לביתנו אינסטלטור שהביא עימו משאבת מים, שכן המגבים איתם אנו גורפים את המים לרוב אינם אופטימליים לטיפול בבעיה. האינסטלטור טען כי התיקון עולה 15000 ₪, אך שאר הדיירים לא מוכנים כמובן לשלם בגין התיקון ולי לא נותרה ברירה אלא לשלם שכן אשתי לא יכולה לסבול יותר מהמצב הנוכחי".
"חשוב להבין כי אני מטפל מזה שנים באשתי שהינה חולה מורכבת הסובלת מנכות של 100%, מרותקת לכיסא גלגלים והינה לאחר השתלת כליה. המצב הזה בבית גורם לה נזק בריאותי בלתי הפיך- אשתי לא יכולה לגור בבית הזה, היא ללא מערכת חיסונית ויש לה בעיות בנשימה ושיעול בגלל הרטיבות והעובש, מה שמביא לכך שהיא סובלת נורא מהעובש והריח שנוצרים מכל ההזנחה, בעוד אנחנו חסרי אונים ואין לנו אפשרות לשכור דירה אחרת. מעבר לכך, הילדה שלנו חיילת וכמעט לא באה הביתה שכן היא לא יכולה לנשום בחדר שלה בשל הריחות".
"אין לי עם מי לדבר ואם לומר את האמת, אם הייתה לי האפשרות הייתי עוזב את הבית הזה כי זה נזק גם בריאותי וגם נפשי ואני עייפתי מהטיפול בסוגייה המתישה, שלי נוצר הרושם שלא מעניינת באמת כבר אף גורם".
"ב-7.2 דיברנו עם עובדת עמידר שיושבת בסניף בב"ש ושמטפלת בנו באופן קבוע והיא טענה כי בשלב זה ממשיכים את הטיפול בדירה של השכנה שמעלינו וכי במצב העיניינים הנוכחי אין טעם לתקן אצלנו דברים בדירה כל עוד לא ניתן לתקן אצלם, ולכן כרגע אין מה לעשות, זאת למרות שהבהרנו לה שהמצב כרגע הוא פשוט בלתי נסבל. הפקידה מצידה טענה כי אין ברירה, שכן הדיירת שלמעלה לא פותחת את הדלת למפקח עמידר וכי נדרשת התערבות של בית משפט ומשטרה ומדובר בתהליך".
"ועדיין המצב כבר כמעט שנתיים בטיפול ובינתיים אנו חיים בדירה שלא מאפשרת תנאי מחייה אופטימליים וכי היה מצופה שלפחות יעבירו אותנו לדירה חלופית עד שכל הסאגה הזו תיפתר".
מעבר לכך א' מעדכן כי ב-12.2, כשלושה חודשים לאחר שפנה לפניות הציבור של עמידר בנושא, הוא סוף סוף קיבל תשובה ממלי פינקלשטיין, מנהלת תחום תפעול והנדסה באגף נכסים וחברות וזו לשון התגובה: "המקרה מוכר למרכז השירות- קיימת נזילה חוזרת מדירה מס' 9 לדירה מס' 7. נדרש לבצע שיפוץ של חדר המקלחת בדירה מס' 9 ובמהלך הימים הקרובים יבקר המפקח בדירה ויכין מפרט עבודות לשיפוץ שיועברו באופן מיידי לטיפול קבלן מטעמנו. עם סיום העבודות בדירה מס' 9 וייבוש האזורים שניזוקו בדירתכם, יבוצע תיקון נלווה ע"י קבלן מטעמנו ככל שיידרש".
א' טוען בתגובתה לדבריה של מלי כי: "בתשובה זו הם למעשה מודים שבמקלחת של הדירה שמעל יש עדיין בעיית נזילות מים, מה שאומר שלא פתרו את הבעיה עד כה כמו שנאמר לנו. חשוב להבין כי עד שזה יקרה המצב בדירתנו עלול להחמיר".
תגובת חברת עמידר: "בימים הקרובים אנו נבצע תיקונים נקודתיים נדרשים בדירת הפונה. יצויין כי חוסר שיתוף פעולה של הדיירים הגרים מעל דירה זו (מניעת כניסת אנשי מקצוע לדירתם) גרם לעיכוב בטיפול ואנו פועלים בכל הדרכים העומדות לרשותנו - במטרה לפתור את הסוגיה באופן מקיף ומהיר".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]