למה מפסיקים לחטא אוטובוסים?
23.05.20 / 21:36
החל ממחר בבוקר תופסק פעילות חיטוי האוטובוסים בניגוד להנחיית משרד הבריאות. הנהגת ההורים הארצית פנתה בעקבות ההחלטה לשר הבריאות ולמרכז השלטון המקומי בדרישה למצוא פתרון שיאפשר את המשך חיטוי הסעות התלמידים
ארגון חברות ההסעה בישראל הודיע כי החל ממחר בבוקר יפסיק לחטא את האוטובוסים בין נסיעה לנסיעה בשל מחסור תקציבי. מדובר באוטובוסים המסיעים את תלמידי ישראל, מערכת הביטחון, תעשיות, אנשים עם מוגבלות ועוד.
ע"פ הנחיית משרד הבריאות יש לחטא את האוטובוס בין מסלול למסלול, אולם בשל מחסור בתקציבים חלה עלות הניקיון המורכבת משעות העבודה של הנהג והצטיידות בתכשירי ניקוי על חברות ההיסעים עצמן.
אולם, חברות ההסעה מסבירות כי בשל מצבן הקשה שהוביל לפגיעה כלכלית אדירה בתקופה הקורונה וכן בשל העובדה שהן ממשיכות להיפגע גם בימים אלו, כי אין ביכולתו להמשיך ולשאת בנטל הכלכלי הכבד, זאת כשבמקביל טרם זכו חברות ההיסעים לכל מענה מצד הממשלה במטרה לפתור את מצוקתן הקשה.
יו"ר הארגון ניסים סרוסי: "למרות המכה הקשה שספגו חברות ההיסעים, לא רק שאין אף גורם שבא לחלץ אותנו, אלא שרק ממשיכים להטיל עלינו דרישות נוספות. לבעלי החברות אין איך לשלם עבור שעות הניקיון של הנהגים וההצטיידות בחומרי ניקיון אשר עלותם מגיעה לאלפי שקלים לחודש לכל אוטובוס. אני קורא לשרה מירי רגב- קריסה שלנו היא קריסה של המשק כולו, אל תהיי חתומה על הקריסה של הענף".
חברות ההיסעים מסיעות מדי יום 1.2 מליון אזרחים בישראל ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים עם מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. בחברות כ- 22 אלף כלי רכב וכ- 30 אלף עובדים.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]