ההורים זועמים על איכות המזון בצהרוני כיוונים: "הילדים חוזרים עם כאבי בטן"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('59a0f66e-7e7e-4c58-bbed-3b03131be059','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('59a0f66e-7e7e-4c58-bbed-3b03131be059','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('59a0f66e-7e7e-4c58-bbed-3b03131be059','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

הורים שילדיהם לומדים בצהרוני כיוונים בב"ש זועמים על איכות המזון הירודה הניתנת לילדיהם שלטענתם אף גרמה לכך שילדיהם יחושו בחילות; מפעילת הצהרון בב"ש חברת כיוונים: "הילדים אינם מקבלים את המנות שמופיעות בצילומים"

ללא קרדיט

מנות מקולקלות ולא טריות, אוכל שאינו ראוי למאכל אדם וילדים שסובלים מרעב, אלו רק חלק מהתלונות שהציפו לאחרונה הורים לילדים בצהרונים בב"ש הנוגעות למזון אותו מקבלים ילדיהם.

בכדי להמחיש עד כמה המצב חמור העלו ההורים לרשתות החברתיות תמונות הממחישות את מצבו העגום של האוכל. עד כמה המצב גרוע? לפי טענות ההורים שנחשפו למנות, האוכל שהוגש לילדיהם גרם לחלקם לתחושת בחילה, כאבי בטן ולהקאות: "פסטה יבשה, קוסקוס שהפך לגוש, ירקות מרקיבים, שניצלים עוף סיביים, חתיכות שרופות בתירסים ועוד", טענו ההורים.

התלונות הקשורות לאוכל בצהרוני כיוונים בב"ש אינן חדשות, וכבר בתחילת חודש אוקטובר טען מוטי גלר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית ב"ש בשיחה עם ב"ש נט, כי מתחילת השנה מלינים הורים רבים על צמצום כמויות המזון ואופן חלוקתו: "הפחיתו את כמות הלחם והממרחים המיועדים לארוחת מנחה לילדים (המאושרים ע"י התזונאיות המלוות)  ב-%60. מישהו מנסה לחסוך על חשבון הילדים הקטנים שלנו", טען גלר.

גם ח', אחת האימהות שבתה לומדת בכיתה ב' ורשומה לצהרון בביה"ס נווה מנחם, טענה בשיחה שערכנו עימה בסביבות חודש אוקטובר האחרון כי החל מהשנה הנוכחית החלה להבחין כי לא פעם חזרה בתה רעבה הביתה, מצב חריג שתפס את תשומת ליבה: "בתי פחות מתחברת לאוכל של הצהרון שלעיתים אינו מזמין מבחינת טעמו או מרקמו (פסטה דבוקה או שניצל רטוב)".

"ואולם השנה הרגשתי שבתי החלה לחזור רעבה הביתה מהצהרון. בתחילה לא ייחסתי לכך חשיבות מיוחדת. אולם כשראיתי שהמצב חוזר על עצמו התחלתי לשאול אותה לפשר הדבר והיא טענה בפניי כי אין מספיק לחם בצהרון. פניתי בנושא לאחראית הצהרון שהעידה בפניי כי אכן כמות הלחם המסופקת אינה תמיד מספיקה ולכן נעשים ניסיונות למצוא פתרונות "יצירתיים" לרבות חיתוך פרוסות לחם לשתיים וכד' ".

"הבעיה העיקרית הינה ביטול אספקת ממרח התמרים וצמצום אסקפת הלחם: בעוד בעבר סופקו שני כיכרות לחם מידי יום לכל כיתה, כעת הוחלט לספק שני כיכרות לחם פעמיים בשבוע בימי שני ורביעי, כשכל שני כיכרות אמורות להספיק ליומיים (שני כיכרות לשני ושלישי ושניים לרביעי וחמישי)". 

"אך למיטב ידיעתי כל כיכר לחם מכילה בסביבות 22-24 פרוסות, בעוד בצהרון יש בסביבות שלושים ילדים, מה שאומר שבפועל כמות של כיכר לחם ליום אינה מספיקה. מה שהיה נותן לה כח ואנרגיה עד לסוף היום הן שתי פרוסות לחם עם ממרח תמרים אותן נהגה לאכול במסגרת ארוחת מנחה. ארוחת הביניים בדמות שתי פרוסות לחם וממרח תמרים, שניתנתה לה לרוב בסביבות השעה שלוש וחצי בצהריים, העניקה לה אנרגיה עד לסיום הצהרון".

אך על פי דבריה של ח' נדמה שהבעיות בתחומי ההסעדה בצהרונים לא נגמרות כאן: "בימי ראשון הוחלט שלא לספק לחמים מסיבה לא ברורה וכמות החמגשיות המסופקת לילדי הצהרונים שלא כוללת חמגשיות אקסטרה למקרה שבו מנה אחת ניפגמה או ניזוקה- במקרה שכזה יהיו ילדים שלא יקבלו אוכל. חשוב להבין שאין זו הפעם הראשונה השנה שבה עלו תלונות הקשורות לאספקת האוכל בצהרונים. בתחילת השנה לא סופקו כפות לאכילת קוסקוס וילדים נאלצו לאכול אותו עם הידיים, אך הנושא הזה כבר בא לכדי פתרון".

ללא קרדיט

ח' הדגישה בפנינו בשיחה שערכנו איתה בזמנו כי הממרח והלחם אושרו ע"י תזונאית ולכן לא הייתה ברורה לה ההחלטה לצימצום כמויות הלחם ולהסרת ממרח התמרים מהתפריט: "לדעתי הסיבה להחלטה התמוהה, בהיעדר הסבר הגיוני אחר, הינה רצון לחסוך בעלויות על חשבונם של ילדינו", טענה ח' בתוקף.

ההרעה בשירותי ההסעדה בצהרונים מגיעה על רקע שינוי שנערך השנה ולפיו האחריות להזנת הילדים הועברה ל"מנהלת ההזנה", גוף מטעם משרד החינוך, כשלפי דבריו של מוטי נדמה כי המהלך אינו מקרי: "בבאר שבע מופעלים צהרונים במתווה ניצנים ע"י 4 מפעילים שונים (כיוונים, אופק, בית מוריה, אגודת ישראל) באופן מסונכרן עם הנהגת ההורים העירונית. יש לציין כי הצהרונים פועלים מזה שנים רבות ובצורה טובה למדי".

"בשנה שעברה התרענו שיש בעיה עם התמחור של ההזנה במתווה ניצנים, ולמרות זאת לא עודכנו המחירים בהתאם לעליית התשומות, דבר שלא איפשר לספקים להמשיך לספק מזון. באופן אבסורדי, משרד החינוך עדכן את המחירים של ההזנה רק לגוף מטעמו "מנהלת ההזנה", ולא עדכן את המחיר בקול קורא ניצנים, כך שלא הייתה ברירה למפעילי הצהרונים, אלא לעבור לעבוד מול גוף זה".

לאור כל זאת טענה בפנינו ח' כי עיקר טענותיה מופנות כלפי משרד החינוך: "חשוב להבין כי למרות שהחברה שמספקת את האוכל הינה חברת "זר מעדנים", בפועל ההנחיות לאספקתו ניתנות ע"י משרד החינוך וכלפיהם אני מפנה את האשמות".

מחברת כיוונים נמסר:

"ראשית נדגיש, כי טובת הילדים לנגד עינינו ואנו מייחסים חשיבות עליונה להזנתם במזון טרי, בריא ומגוון.  המזון המסופק לצהרונים על ידי מנהלת ההזנה של משרד החינוך מפוקח ומבוקר. המנהלת מספקת מדי יום, באמצעות ספקי מזון נבחרים, עשרות אלפי מנות, לשביעות רצון המקבלים. ובצהרוני ניצנים מסופקות מדי יום מעל 7,000 מנות והמשוב מהצוותים והילדים הינו חיובי''. 

‘’לצערנו, לעיתים קורות תקלות, אך אלו מטופלות במיידי.  הצילומים שהגיעו לידיך, אינם צילומים של מנות שניתנו לילדים, חלילה, כי אם צילומים שהועברו לאורך תקופה, בערוצי מידע פנים ארגוניים ונועדו להתריע על בעיה נקודתית שניתן לה טיפול מיידי. הילדים לא נחשפים, ודאי שאינם מקבלים מנות כפי שמופיעות בצילומים.  בקרה של משרד הבריאות על המזון הייתה תקינה, למעט הערה על ירקות טריים שנפגמו מעט'. חשוב להדגיש, כי מנהלת המזון מבצעת בקרות על בסיס יומיומי, במטרה לשפר את איכות המזון ולהבטיח מזון טרי, בריא ומזין לכל ילדי הצהרונים''.

‘’בנוסף לנ"ל, אמש בוצעה ביקורת פתע של מפקח בכיר ממשרד החינוך ושל מנכ״ל מילגם. הביקורת בוצעה במספר מוקדים בגנים ובבתי הספר. הם שוחחו עם אנשי הצוות, שהביעו שביעות רצון מהמזון וציינו שהילדים אוכלים ונהנים מהמזון. הם עצמם טעמו מהאוכל ובדקו כמויות.  אנו צפויים לקבל את ממצאי הביקורת בכתב, בימים הקרובים''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a199c4f0-4989-4937-8bb6-757693377871','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a199c4f0-4989-4937-8bb6-757693377871','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה