בבן גוריון הציגו טכנולוגיה שעשויה להשפיע על העתיד של כולנו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6fada862-e266-410d-bba8-af8859412d38','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('6fada862-e266-410d-bba8-af8859412d38','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6fada862-e266-410d-bba8-af8859412d38','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15]]);})

ממריאים לעתיד בר-קיימא: BGN טכנולוגיות וקבוצת ראלקו חושפות את CarboNGV , חברה שמקדמת טכנולוגיה פורצת דרך לייצור דלק סילוני בר-קיימא

קרדיט צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

החתירה לקיום שמיים נקיים ממריאה עם הקמת CarboNGV, שת"פ פורץ דרך בין מרכז בלשנר לקטליזה תעשייתית ופיתוח תהליכים באוניברסיטת בן גוריון שבנגב אשר מקודם ע"י BGN, חברת היישום של האוניברסיטה וקבוצת ראלקו. הצמד הדינמי הזה מתכנן להביא מהפכה בתחום התעופה עם טכנולוגיה חדשנית לייצור דלק תעופתי בר-קיימא (SAF), כלי קריטי למאבק במשבר האקלים. 

כאמור, קבוצת ראלקו, באמצעות זרוע ההשקעה שלה, השקיעה 2.4 מיליון דולר במיזם זה כחלק מהאסטרטגיה שלה להוביל הקמת מיזמים בתחום הדלקים המתחדשים. השקעה זאת ממנפת יישום של מחקר ופיתוח שמתנהל במשך יותר מעשור במרכז בלשנר שבאוניברסיטת בן-גוריון. השילוב של מחקר בסיסי ויישומי שהתבצע ע"י צוות מדענים, מהנדסים, סטודנטים וטכנאים הניב טכנולוגיה פורצת דרך לייצור SAF, שתתורגם כעת לתעשייה חדשנית בתחום הקיימות ע"י CarboNGV. מתקן ההדגמה הראשון צפוי לייצר SAF ידידותי לסביבה בשנת 2025, ובכך לאפשר קיום תעופה ברת קיימא.  

CarboNGV חותרת להפוך חזון לעתיד ירוק, למציאות. היישום הטכנולוגי פותח אפשרויות רבות במגוון תעשיות להפוך חומרי פסולת לדלקים מתחדשים ע"י תהליך קטליטי בעל יעילות משופרת. הטכנולוגיה המגוונת מאפשרת ניצול מקורות פסולת זמינים מתעשיות שונות לתוצרים ירוקים תוך הורדה משמעותית של פליטות פחמן-דו חמצני. 

SAF מצידה, מתמקד בהפחתה משמעותית של פליטות CO2 וממוצב ככלי מרכזי להשגת המטרה השאפתנית של אפס פליטות פחמן בשנת 2050. האיחוד האירופאי מוביל את המאמץ להפחתת הפליטות בסקטור התעופה ע"י תקנות המחייבות מיהול של הדלק הסילוני עם SAF. תקנות אלו ייכנסו לתוקף ב-2025, תחילה עם חובת מיהול עם 2% SAF, תוך עלייה הדרגתית עד ל 70% לקראת 2050. 

בבן גוריון מסבירים, כי עבור ישראל, השגת המטרה השאפתנית של ייצור SAF דורשת גיוס של יכולות מדעיות ויישומיות של חברות טכנולוגיה כמו CarboNGV. משרדי הממשלה, אשר הבינו את דחיפות הנושא, יצאו ביוזמות שונות לקידומו. CarboNGV נרתמה כדי לתרגם יוזמות אלו למעשים.  שירלי שפר הופמן, סמנכ"לית פיתוח עסקי ב-BGN, "אנחנו שמחים להזדמנות לעבוד עם קבוצת ראלקו כדי להביא לשוק פתרון ירוק, הכרחי אסטרטגית".  

אריה סוסלי, מנכ"ל CarboNGV,  "עבורי,  CarboNGV היא יותר מעסק; היא משימה לאומית. אחרי ששירתתי את המדינה מאחורי קלעים יותר משני עשורים, אני גאה להיות חלק במיזם הקריטי הזה. מטרתנו היא שישראל תהפוך למובילה בפתרונות לתעופה ברת קיימא, take off nation בכל מובן המילה. ב- CarboNGV אנחנו מאמינים שהשמיים הם לא הגבול". 

פרופ' מוטי הרשקוביץ, מנהל מרכז בלשנר, "הטכנולוגיה שפותחה במרכז בלשנר מגובה במערך פטנטים, ובשילוב עם הפלטפורמה העסקית המצוינת שמביאה CarboNGV, אני משוכנע כי החברה תניב תהליך שייושם בכל העולם". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('08dc07a4-aa84-4fee-875b-60ccdd7da886','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('08dc07a4-aa84-4fee-875b-60ccdd7da886','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה