פרומולה מנצחת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('824a56b4-108f-4614-8efb-25f1a12de6a9','/dyncontent/2024/11/19/14a5e5fe-3cf1-446d-9997-4119afaf9b5b.jpg',18723,'פיצה ק 1124 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('824a56b4-108f-4614-8efb-25f1a12de6a9','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,33969,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('824a56b4-108f-4614-8efb-25f1a12de6a9','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33969,'Image','');},12]]);})

רכב מרוץ חשמלי תוצרת אוניברסיטת בן-גוריון השתתף בתחרות בין-לאומית באיטליה

נבחרת BGR מאוניברסיטת בן-גוריון, שהוציאה רכב מרוץ חשמלי לתחרות הסטודנטים פורמולה SAE אשר התקיימה השבוע באיטליה, זכתה בפרס מיוחד מאת חברת DRIV. הפרס הוענק לקבוצה שהתבלטה "בנחישות וברצון העז להצליח בכל מחיר, הרוח החיובית והתשוקה לסיים את התחרות בתוצאות הטובות ביותר". לאחר שנתיים וחצי של עבודה קשה והתגברות על מכשולים מורכבים, הצליחה נבחרת הסטודנטים, בהובלת אלון אשרמן ואלון שטריקר, לעמוד באתגר העצום של בניית רכב חשמלי אמין ולהטיס אותו לתחרות היוקרתית. הרכב, תוצרת אוניברסיטת בן-גוריון, היה הרכב החשמלי היחיד שייצג את מדינת ישראל.

מכונית המרוץ החשמלית היא אבולוציה של סדרת מכוניות שהתחילו להתחרות בשנת 2011 בתחרות הפורמולה סטודנט מטעם האוניברסיטה. הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט הוא ניצול הידע ההנדסי שנרכש במהלך הלימודים כדי לבנות את מכוניות המרוץ השאפתניות ביותר שניתן לבנות.

רכב המרוץ החשמלי  | צילום: רן מאיר

צוות של כ-30 סטודנטים, רובם מהפקולטה למדעי ההנדסה, עמל במשך ימים ולילות על תכנון ויצירת הרכב שהתחרה מול יותר מ-80 קבוצות ממגוון מוסדות אקדמיים מרחבי העולם. במסגרת תחרות הפורומולה SAE, המאורגנת על ידי איגוד מהנדסי הרכב העולמי, מדומים הסטודנטים לחברות פיתוח וייצור רכב, ונדרשים לייצר אב טיפוס בהתאם למפרט דרישות תובעני הטומן בחובו הגבלות בטיחותיות והנדסיות, להציגו לחבר שופטים המורכב מגורמים בכירים בתעשיית הרכב העולמית וגם להוכיח את ביצועיו במסגרת נהיגה במספר מרוצים.

במסגרת קטגוריית רכב חשמלי, במקצה הסטטי, הבוחן את תהליך פיתוח כלל המערכות ברכב, דורגה קבוצת BGR במקום ה-11 מתוך 26. לדברי הסטודנטים, "הישגי הקבוצה יוצאים מגדר הרגיל בכל חזיתות הפיתוח, אך בתחום האלמגי, תחום הנדסי מולטי דיסציפלינארי מורכב, ההצלחה הייתה חלקית, דבר שלא אפשר את מעבר מבחני הבטיחות".

בטקס הסיום של התחרות הוענק לקבוצת BGR פרס מיוחד מאת חברת DRIV, חברת רכב בין-לאומית וספונסרית של התחרות. החברה, שמפעילה 29 מרכזי הנדסה ב-26 מדינות בכל העולם, ביקשה להעניק את פרס "DRIVing the Future"לקבוצה שערכיה מתכתבים עם הערכים של עבודת צוות, יושרה, רצון לנצח ולהפוך את המחר לטוב יותר. "הצלחה זו תשמש כאבן הדרך למוטיבציה ולאתגר הבא שלנו עד להשלמת תחרות מלאה בקטגוריית הרכבים החשמליים", אמרו הסטודנטים בסיפוק.

"אנו גאים בכל אחת ואחד מחברי הצוות שהקדישו את הזמן, הידע והכישרון והוכיחו עד כמה מופלאה ומעוררת השראה הרוח שלנו. אנו בטוחים כי הניסיון והחוויה יוצאת הדופן לכל סטודנט בדרכו להיות מהנדס מוביל, תצעיד את האוניברסיטה והסטודנטים לפסגות חדשות. אנחנו לא מתייאשים ונמצאים עם הפנים קדימה אל העתיד".

 חברי הקבוצה לאחר הזכייה | צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('fa34a856-7b5f-4692-a700-be8912127ccb','/dyncontent/2024/11/6/daddbb05-61ab-48fc-86e2-4a2e9775ed76.jpg',18665,'צרפתי אייטם כתבה ',525,78,true,33971,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fa34a856-7b5f-4692-a700-be8912127ccb','/dyncontent/2024/11/10/a49f1879-d056-42f8-9e00-419d14036c36.gif',18685,'סמי 1124 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('fa34a856-7b5f-4692-a700-be8912127ccb','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33971,'Image','');},12]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה