הפתרונות לשיפור הלמידה המקוונת
22.10.20 / 12:04
הגעה שוויונית של סטודנטים לכיתות, פלטפורמה לחיבור אישי בין סטודנטים והשגחה בבחינות מקוונות גם ללא אינטרנט- אלו הם הפתרונות לשיפור הלמידה המקוונת של הסטודנטים שהשתתפו בהאקתון ייחודי של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. לבסוף, נבחרו שלושה מיזמים הנותנים מענה טכנולוגי לנקודות הרגישות ביותר כיום
"בסגר הראשון בעיצומה של המהפכה למעבר להוראה מקוונת, כתבתי מאמר ללינקדאין על כך שההוראה השתנתה לנצח, וזו הזדמנות מעולה לקדם את ההוראה, אבל לא הייתי בטוחה לגמרי כיצד העולם האקדמי ייראה בגרסתו החדשה, ולכן החלטתי ליזום האקתון שיתמקד ברעיונות מבוססי טכנולוגיה לפיצוח האתגרים הנוכחיים", סיפרה סמנכ"לית טכנולוגיות חדשנות ודיגיטל באוניברסיטה, יפעת גודינר, "ההאתקון בוצע כולו בכלים דיגיטלים ובאופן וירטואלי לחלוטין, היו לנו 50 קבוצות שהתמודדו וההדים החיוביים על האירוע ממשיכים להגיע. אגף טכנולוגיות חדשנות ודיגיטל, עובר על כל המיזמים ויעבוד בהמשך עם הזוכים ואולי עם קבוצות נוספות ליישם את הפתרונות שהציעו".
בצל מציאות הקורונה, נערך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב האתקון אשר נפרס על פני שלושה ימים גדושים ואינטנסיביים, בהם השתתפו מעל 200 סטודנטים מ- 55 צוותים שונים בליווי של עשרות מנטורים מהתעשייה ומהאוניברסיטה אשר סייעו לסטודנטים להגיע לתוצרים הטובים ביותר. ההאתקון הופק בשיתוף פעולה בין מרכז יזמות 360, אגף טכנולוגיות חדשנות ודיגיטל באוניברסיטה, משרד הרקטור, האגודה הסטודנטיאלית, שופטים ומנטורים ממובילי האוניברסיטה, האקדמיה והתעשייה ובליווי יחידת השיווק. בארוע הגמר בירכו את משתתפי ההאקתון רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס, וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'.
במקום הראשון זכה המיזם CountMeIn, המאפשר לסטודנטים להירשם לקורסים ההיברידיים על פי עיקרון הbiding- לפיו כל לכל סטודנט יהיו נקודות המצטברות משבוע לשבוע והוא יוכל לבחור בצורה דינמית כמה אחוזים מסך הנקודות שלו ישקיע עבור כניסה לשיעור פרונטלי מסוים. המיזם יאפשר לסטודנטים ולמרצים להתנהל בצורה קלה עם הלמידה ההיברידית, יעודד אותם להירשם לשיעורים בצורה פרונטלית ויאפשר להם להיות מעורבים בתהליך הבחירה ולתעדף את השיעורים שלהם. המיזם הוא פרי רעיון של שנהב כרמל, נופר כרמל, נוי עזרא ומושיק שינדלהיים, סטודנטים מהפקולטה להנדסה ואיתי הייזל, בוגר תואר במדעי המחשב באוניברסיטה.
במקום השני זכה המיזם Study Buddy המציע פלטפורמה למציאת שותפים ללמידה בזמן הקורונה עבור סטודנטים. הפלטפורמה תעזור לתווך בין סטודנטים ע"פ קריטריונים מוכחים להצלחה: אופי למידה, מיקום גאוגרפי, גודל קבוצת הלמידה ורמת בקיאות בחומר. המיזם הוא פרי רעיונם של יובל רפפורט, עידו וקסלר, שיר בן דוד, אסתי ברנס ואיתי גביאזדה, סטודנטים להנדסה תעשייה וניהול ויובל רפפורט, סטודנט למדעי המחשב וניהול.
למקום השלישי והמכובד הגיע המיזם Answer של ערן כהן, גילי שמעיה, מרון מהדב, גבי בלקו ועידו זיו, סטודנטים מהפקולטה להנדסה וגילי שמעיה בוגרת תואר במדעי המחשב באוניברסיטה. המיזם מאפשר לשמור על טוהר הבחינות המקוונות באמצעות שימוש במערכות בינה מלאכותית וזיהוי תמונה ודירוג כל תלמיד לפי ציון אמינות. הציון אינו פוגע בציון הסופי של התלמיד אך מסייע משמעותית לבוחנים מרחוק לשים לב לבעיות שצצות ולבחון מקרים נקודתיים. המערכת אף מאפשרת להקליט את תשובות הסטודנט גם כאשר רשת האינטרנט נופלת – פתרון לאחת מהבעיות המרכזיות בבחינות המקוונות. את המיזם הגו ערן כהן, גילי שמעיה, מרון מהדב, גבי בלקו ועידו זיו.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]