התמונה החינוכית בבאר שבע ובנגב: כמה זכאים לבגרות ביישובי הדרום?

$(function(){setImageBanner('679f0b7c-3052-41fa-8667-d291ec979799','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,false,33969,'Image','');})

משרד החינוך פרסם את נתוני "התמונה החינוכית" של החטיבה העליונה לשנת הלימודים תש"פ וחשף גם את אחוז הזכאות לבגרות בכל הארץ- אז איזה מבין היישובים בנגב מוביל וכמה זכאים לבגרות יש בבאר שבע? כל הפרטים בכתבה

משרד החינוך פרסם את נתוני התמונה החינוכית הארצית לחטיבה עליונה בשנה שעברה, תש"ף (2020). על פי הנתונים ברמה הארצית היתה עליה של 3.7% בשיעור הזכאות לבגרות. 

ומה לגבי באר שבע? בבירת הנגב שיעור הזכאות לבגרות עומד על 81.7% כאשר לומדים ברשות 33,383 תלמידים. במועצה האזורית בני שמעון זכאים לבגרות 83.2%, במועצת מרחבים זכאים 88.6 אחוזים מהתלמידים לבגרות, בירוחם נרשם מספר זכאים גבוה לבגרות בקרב תלמידי י"ב- 92.1%. ומה לגבי היישובים הסובבים את בירת הנגב? ביישוב מיתר הזכאות לבגרות עומדת על 86.3% ובעומר 89.5%. אחוז נמוך לזכאים לבגרות אפשר למצוא באופקים עם 47.3%, בנתיבות מתוך תלמידי י"ב, 82.4% זכאים לבגרות.

"העליה הגורפת בנתוני הזכאות לבגרות במחוז דרום, ברשויות היהודיות וברשויות הבדואיות, משמחת ומשביעת רצון", אמר רם זהבי, מנהל מחוז הדרום במשרד החינוך, "למרות האתגרים בפניהם ניצבנו בתקופת הקורונה, נתנו לתלמידים הניגשים לבחינות הבגרות כלים מותאמים, על מנת שיוכלו לעמוד מול האתגר. אנו לומדים ומנתחים את הנתונים בימים אלו ונעמוד מקרוב על הצרכים במקומות בהם נדרש מענה נוסף".

 צילום אילוסטרציה Shutterstock

להלן פירוט הנתונים הארציים: שיעור הזכאות לתעודת בגרות מקרב מהלומדים ב-י”ב עמד בשנת הלימודים תש"ף על 73.4%.

שיעור הזכאות לפי מגזרים תש"ף

  • במגזר היהודי: 75.8% זכאים לבגרות
  • בחברה הערבית (ללא מזרח ירושלים):69.4% זכאים לבגרות
  • במגזר הדרוזי: 89.2% זכאים לבגרות
  • החברה הבדואית בנגב: 58.1% זכאים לבגרות

 

שיעור הזכאות לפי פיקוח תש"ף

  • בפיקוח הממלכתי: 83.9% זכאים לבגרות
  • בפיקוח ממלכתי דתי: 85.9% זכאים לבגרות
  • בפיקוח החרדי: 24% זכאים לבגרות

 

זכאות לפי מגדר תש"ף

  • בנות: 75% זכאיות לבגרות
  • בנים 71.6% זכאים לבגרות

 

איכות התעודה תש"ף

  • שיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת מקרב הלומדים ב-י”ב: 10.8%
  • שיעור הזכאות לתעודת בגרות הכוללת מתמטיקה 4 יח״ל: 20.1%
  • שיעור הזכאות לתעודת בגרות הכוללת מתמטיקה 5 יח״ל: 15.6%
  • שיעור הזכאות לתעודת בגרות הכוללת אנגלית 4 יח״ל: 22.3%
  • שיעור הזכאות לתעודת בגרות הכוללת אנגלית 5 יח״ל: 41.5%
  • מדד טוהר בחינות (אחוז מחברות בחינה פסולות): 0.9%
  • מדד אירועי שק"ד (פער בין הציון הבית ספרי לציון של הבחינה החיצונית): 1%

 

למידה והישגים תש"ף

  • במדד קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים נרשמה ירידה
  • תש"פ 53% לעומת תשע"ט: 56%
  • במדד מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה נרשמה ירידה
  • תש"פ 49% לעומת תשע"ט: 52%
  • במדד פרקטיקות הוראה- למידה–הערכה איכותיות נרשמה ירידה
  • תש"פ 53% לעומת תשע"ט: 56%

 

אשכול ערכים ואקלים חינוכי

  • במדד המעורבות באירועי אלימות נרשמה יציבות
  • תש"פ 6% לעומת תשע"ט: 6%
  • במדד קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים נרשמה יציבות
  • תש"פ 47% לעומת תשע"ט: 47%
  • במדד התחושה כללית חיובית כלפי בית הספר נרשמה יציבות
  • תש"פ : 71% לעומת תשע"ט: 70%
  • במדד העידוד למעורבות חברתית ואזרחית נרשמה ירידה
  • תש"פ 54% לעומת תשע"ט: 60%

 

אשכול התמדה ונשירה

  • שיעור ההתמדה: 80.2%
  • שיעור הנשירה: 0.6%

הסברים: ככלל, לאורך השנים האחרונות חלה ירידה בשיעור הנשירה, זאת לאור העבודה המקיפה שמבצע אגף ילדים ונוער בסיכון.

-           נתון הנשירה לשנת הלימודים תש"ף מתייחס גם לתקופת הקורונה, בה חלק מהשנה נעשה באמצעות הלמידה מרחוק. בתוך כך, ובשל הנסיבות החריגות של מגיפת הקורונה, דיווח המנהלים אודות הגעת התלמידים אל המוסד החינוכי היה חלקי. באותו עניין יצויין, כי בשל אותן נסיבות לא חלה חובת דיווח.

 

הסמכות טכנולוגיות בקרב תלמידי י"ב

  • שיעור הזכאים להסמכות טכנולוגיות:65.1%
  • שיעור הזכאים לתעודות הסמכה טכנולוגיות ולתעודות בגרות והסמכה המאפשרת לימודי טכנאים והנדסאים:49.3%
  • שיעור הזכאים לתעודת הסמכה טכנולוגית מצטיינת - עם אנגלית ומתמטיקה מורחב: 10.5%

 

 

נתוני השקיפות התקציבית תש"ף

עם פרסום התמונה החינוכית, המשרד מפרסם גם את נתוני השקיפות התקציבית לשנת הלימודים תש"ף. הנתונים מצביעים על 3 ממצאים עיקריים:

  1. תלמיד בפריפריה מתוקצב יותר מאשר תלמיד במרכז

תלמיד מהדרום ומהצפון מתוקצב יותר בממוצע מאשר תלמיד מהמרכז.

תלמיד בבית ספר יסודי ממחוז צפון מתוקצב בממוצע ב-18,566 ₪, ותלמיד ממחוז דרום ב- 18,360 ₪ בממוצע. זאת לעומת תלמיד ממחוז מרכז המתוקצב ב- 15,538 ₪ ותלמיד ממחוז תל אביב המתוקצב ב- 15,259 ₪.

  1. תלמיד בעשירון טיפוח נמוך מתוקצב יותר מאשר תלמיד בעשירון טיפוח גבוה

ביסודי ובחטיבת הביניים קיימת דיפרנציאליות באשכולות כלכלי-חברתי - תלמיד מאשכול למ"ס נמוך מתוקצב יותר בממוצע מאשר תלמיד מאשכול למ"ס גבוה.

תלמיד בבית ספר יסודי השייך לאשכול למ"ס 1-2 (חלש) מתוקצב ב- 19,119 ₪ בממוצע, לעומת תלמיד השייך לאשכול למ"ס  9-10 המתוקצב בממוצע ב- 14,159 ₪.

  1. גידול משמעותי בתקצוב לתלמיד מהחברה הערבית

במגזר הערבי חל הגידול הגבוה ביותר בתקציב הממוצע לתלמיד בין השנים תשע"ב-תש"ף, בחינוך היסודי, בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה.

התקציב לתלמיד ערבי ובדווי ביסודי גדל פי 1.5 יותר ביחס לתקציב של תלמיד יהודי באותו שלב חינוך. בחטיבת הביניים התקציב לתלמיד במגזר הערבי והבדווי גדל פי שניים ביחס לתקציב של תלמיד במגזר היהודי. עלות ממוצעת לתלמיד ערבי בחטיבה העליונה עלתה ב-60% בין השנים תשע"ב-תש"ף, מ-17,130 ₪ בשנת תשע"ב ל- 27,330 ₪ בשנת תש"ף.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7060b25b-e6e9-4cdf-8d07-a0188e3fed72','/dyncontent/2024/11/6/daddbb05-61ab-48fc-86e2-4a2e9775ed76.jpg',18665,'צרפתי אייטם כתבה ',525,78,true,33971,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7060b25b-e6e9-4cdf-8d07-a0188e3fed72','/dyncontent/2024/11/10/a49f1879-d056-42f8-9e00-419d14036c36.gif',18685,'סמי 1124 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה