הסטודנטים האלו הבינו את עולם העסקים, וכעת הם גם מרוויחים לא מעט



עם קצב גידול מתמיד ושיא מכירות שנתי ששובר את עצמו בכל שנה מחדש, יותר ויותר אנשים בוחרים להיכנס לעולם המסחר האלקטרוני הידוע גם בשם איקומרס (Ecommerce) . במרכז היזמות של אוניברסיטת בן-גוריון זיהו את הפוטנציאל וכבר ב-2020 והקימו תכנית בשם "נגב פריים", פרויקט המכשיר את תושבי הנגב וסטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ליזמות איקומרס גלובלית

קרדיט - שלי בר

בחודש יוני האחרון נערך כנס חדשנות ראשון מסוגו, בו לקחו חלק סוחרי אמזון רבים מכל הארץ. מטרת הכנס הייתה לערב את קהילת האיקומרס בנגב לקהילה הארצית וליצור שיתופי פעולה חדשים. הכס התקיים במשרדי AWS תל אביב ובו הוצבו 12 דוכנים של נותני שירות לסוחרים באמזון וכמו כן הועברו הרצאות שונות ממומחים בתחום בנושאים שונים. ביניהם: שיווק, שילוחים, וכלים לאופטימיזציה עסקית ומחקר מתקדם.

הפרויקט הייחודי הינו פרי שיתוף פעולה של מרכז יזמות 360 של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פועלים בקהילה מטעם בנק הפועלים וקרן ילין לפידות. במסגרתו כ-60 משתתפים מקבלים ליווי בתהליך של פתיחת חנות מותג פרטי באמזון ויחד יעצבו מחדש את זירת המסחר בנגב.

"נגב פריים פותחת דלת לסטודנטים וליזמים בנגב שמתעניינים בעולם המסחר המקוון. התוכנית מלווה ומכשירה את משתתפיה מא' ועד ת' בעזרת מנטורים בעלי שנות ניסיון רבות מהתעשייה. כך התוכנית מאפשרת אפיק הכנסה ומסלול מקצועי חדש לקהל בנגב, כשהקצה של הסיפור הזה הוא המשך צמיחה בקרב קהילת הסוחרים שתעודד תעסוקה וצמיחה נוספת בנגב" אמרה שיר העצני מנהלת תכנית נגב פריים.

במסגרת ההכשרה המשתתפים לומדים על חקר מוצר, פיתוח מוצר, ניהול משא ומתן עם ספקים, לוגיסטיקה בינלאומית, בקרת איכות, קופירייטינג, פרסום ושיווק, SEO, שרות לקוחות, ניהול תזרים, ניהול מלאי ושרשרת אספקה, מיסוי ופיננסיים, קניין רוחני, דין ומשפט ועוד. במקביל למפגשי התוכנית, נדרשים המשתתפים לפרקטיקה ויישום ולמעשה כבר תוך כדי התכנית יחלו לנהל את העסק שלהם. התוכנית משלבת שיטות לימוד ייחודיות, כלים מתקדמים ומנטורים מהשורה הראשונה שמכוונים את המשתתפים להצלחה.

קרדיט - שלי בר

ברק, בוגר התכנית ומשרת כקצין איסוף מודיעין באגוז משתף: "כבר במהלך התכנית החלטתי למנף את ההזדמנות ולמכור באמזון סטוק שהיה לאבא שלי. ערכתי חקר מוצר וחקר שוק, תקשרתי עם ספקים וייצרתי קופסאות בסין עם שם החברה ושילחתי לארץ, במטרה לארוז ולמתג הכל בכוחות עצמי, לצד עזרה והתייעצות עם המנטורים של התכנית. כשהליסט כבר היה מוכן והחנות מחכה להתחיל למכור, בדיוק לפני שסגרתי דברים אחרונים, התחילה המלחמה וזומנתי לצו 8. המילואים הממושכים הובילו לכך שהכל עומד ומחכה לרגע בו אוכל לחזור לעניינים ולהתמקד שוב במוצר ובהנעת החנות שלי באמזון. מהבחינה הזאת אני רגוע כי אני יודע שברגע שאתפנה, תהיה לי תמיכה ועזרה במידה ואזדקק לכך מצוות התכנית וקהילת הבוגרים של התכנית."

אורון, משתתף השנה בתכנית ומשרת מילואים בצנחנים מספר: "התחלתי את התכנית על רקע מילואים אינטנסיביים ברצועת עזה. לא רציתי לוותר על התכנית וההזדמנות, הנהלת התכנית גילתה גמישות ואפשרה לי להשלים את השיעורים בקלות וביעילות, תוך זמינות מרשימה בכל הפלטפורמות. הופתעתי לגלות כמה הקורס מקיף וקונקרטי, ואיך הוא עוסק ונוגע בכל עולם העסקים. מעולמות הייצור, השינוע, ניהול המלאי ועד השיווק והמכירה ללקוח, וכל זה לצד סביבה תומכת ומקדמת והכוונה מהמנטורים. אני שמח שהגעתי לתכנית ולא ויתרתי למרות הקשיים הרבים, כשהמטרה בסוף כמובן לפתוח מותג פרטי באמזון."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה