האם אתרי האינטרנט עושים עלינו מניפולציות?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a3a063ed-9383-408a-b74f-7bc9fa945386','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,33969,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a3a063ed-9383-408a-b74f-7bc9fa945386','/dyncontent/2024/11/19/14a5e5fe-3cf1-446d-9997-4119afaf9b5b.jpg',18723,'פיצה ק 1124 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a3a063ed-9383-408a-b74f-7bc9fa945386','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

מסרתם את פרטיכם האישיים באתר אינטרנט מקוון? ייתכן והופעלה עליכם מניפולציה. חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב חשפו שאתרי אינטרנט מקוונים עשויים לעודד משתמשים לחשוף יותר מידע אישי באמצעות שינויים במבנה הטפסים. פרופ' פינק: "אנו מסוגלים לגרום למשתמשי שירותים מקוונים לחשוף מידע אישי רב יותר באמצעות מניפולציות פשוטות"

האם אתרי האינטרנט המקוונים עושים עלינו, המשתמשים, מניפולציות כדי שנחשוף בהם את המידע האישי שלנו? 2,504 משתמשים התבקשו לספק מידע אודות ארץ מגוריהם, שמם המלא, מספר הטלפון וכתובת הדוא"ל שלהם, כחלק מתהליך הרשמה באתר אינטרנט מקוון. ההרשמה בוצעה עבור חברת השירותים הפיננסיים Rewire, ששיתפה פעולה עם צוות המחקר מאוניברסיטת בן גוריון בנגב.

צילום אילוסטרציה Shutterstock

החוקרים הראו שעל ידי שינויים מבניים באופן ההצגה של טופס ההרשמה, המבוססים על יישום הטכניקה השיווקית של 'רגל-בדלת' בעולם הדיגיטלי, ניתן לפתות משתמשים לחשוף יותר מידע אישי. "הצלחנו להדגים שאנו מסוגלים לגרום למשתמשי שירותים מקוונים בנייד או במחשב, לחשוף מידע אישי רב יותר באמצעות מניפולציות פשוטות באופן בו פריטי המידע הוצגו", אמר פרופ' ליאור פינק, ראש המעבדה להתנהגות בטכנולוגיות מידע במחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

כך למשל, מניפולציה אחת כללה סידור פריטי המידע בהתאם לסדר עולה של חדירה לפרטיות. מניפולציה זו הגדילה את ההרשמה לשירות ב-35%. מניפולציה שניה היתה לחלק את פריטי המידע על פני כמה עמודים במקום עמוד אחד, כך שהמשתמש למעשה מגיש את המידע בכל מעבר מפריט לפריט. במקרה זה המניפולציה הגדילה את ההרשמה לשירות ב-55%.

פרופ' ליאור פינק. צילום דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

"יש ליידע את הציבור הרחב והרגולטורים לפגיעות מסוג זה. כל כך קל היום לקבל מידע אישי, על אף החשש מפגיעה בפרטיות. למחקר זה השלכות חשובות בתחום השיווק מכיוון שחברות ומשווקים לגיטימיים מבקשים תמיד למקסם את כמות הנתונים שהם יכולים לקבל מאנשים פרטיים ואת הדרך האופטימלית להשיג זאת", ציינה הדוקטורנטית נעמה אילני-צור, שהובילה את המחקר תחת הנחייתו של  פרופ' פינק.

מחקר זה הוצג בכנס הבינלאומי ה -41 למערכות מידע (ICIS 2020), כנס מרכזי הנערך מדי שנה מטעם האגודה הבינלאומית למערכות מידע (AIS).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e3d3bdcf-a75c-456d-833d-99c16c987e81','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('e3d3bdcf-a75c-456d-833d-99c16c987e81','/dyncontent/2024/11/6/daddbb05-61ab-48fc-86e2-4a2e9775ed76.jpg',18665,'צרפתי אייטם כתבה ',525,78,true,33971,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה