חשד: עובד בתיכון תקף תלמיד, ההנהלה ניסתה לטייח

$(function(){setImageBanner('04e7aec4-34d0-4c6b-8de5-f2483c1959b8','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מה קורה בתיכון מקיף רגר בבאר שבע? תחקיר שערכנו מלווה בראיונות עם עדים שונים מתארים מסכת של אי סדרים, והכל מתחיל בתקיפה לכאורה של תלמיד בתיכון רגר בבאר שבע

פרסום ראשון ובלעדי: תלמיד תיכון במקיף רגר בבאר שבע טוען כי הותקף במזנון של בית הספר, לא בידי תלמיד, אלא בידי אב בית המועסק בתיכון. האירוע המתואר אירע בפברואר 2017, לעיני בעל המזנון ועדי ראייה נוספים, אך מאז חלפה יותר משנה ואב הבית ממשיך לעבוד בבית הספר.

תיכון רגר. צילום - שרון טל

לפי המתואר, בפברואר 2017, התפתחו דין ודברים בין אב הבית ליהונתן, אז תלמיד כיתה ח' בן 13. בריאיון ל'באר שבע נט' תיאר יהונתן כי אב הבית תקף אותו "ילדים דחפו אותי על המדף, ואז הוא אמר היי היי! בא, לקח לי את היד קימט לי אותה, הרים לי אותה למעלה, תפס לי את הצוואר ודחף אותי, זה כאב ממש, שבוע כאבה לי היד".

איך הרגשת באותו רגע?

"הרגשתי פגוע, מול כל הילדים בקיוסק, וזה שאב הבית נוגע בי"

למה לא סיפרת?

"לא יודע... פחדתי ממנו ובית הספר הסתיר את זה".

יהונתן המשיך ואמר "אחרי שזה קרה איציק מהמזנון לקח אותי לחדר של האב בית והרגיע אותי. בא דני המנהלן ואמר שיטפל בזה וזה לא יקרה ביותר, ולא טיפלו בכלום".

מה שקרה לך זה משהו חריג בבית הספר?

לא... הוא כל הזמן ממש צועק על תלמידים, מפחדים ממנו. אני לא רוצה שזה יקרה לילדים אחרים".

אמו של יהונתן, גילתה על המקרה רק כעבור מספר חודשים, וזעמה כי בבית הספר כלל לא דיברו איתה על שעבר בנה "אף אחד לא סיפר לי! שאלתי את הבן שלי למה הוא לא סיפר לי והוא אמר שהוא פחד. הוא גם פחד לבוא לבית הספר כי אב הבית נמצא שם", סיפרה אילנית אימו של הנער.

כשפנתה אילנית למנהלת בית הספר, נתקלה לטענתה באוזניים ערלות "באתי אליה עם דמעות בעיניים, רעדתי, והמנהלת פשוט בקור רוח ובמקום לשאול מה שלום הבן שלי לא הראתה שום אמפתיה".  

האם הגישה תלונה במשטרה נגד אב הבית ולמרות עדויות לתקיפה, אב הבית לא נעצר והתיק נסגר. בנוסף, פנתה האם למחזיקת תיק החינוך בעיריית באר שבע ד"ר חפצי זוהר ומנהל אגף משאבי אנוש ניר גורליצקי, בתקווה לסיוע "שלחתי להם מכתבים, אמרתי שאני לא מכניסה את הבן שלי ללימודים והבטיחו שיטפלו, ומאז אני מחכה" טוענת האם. נציין כי בעירייה המתינו לתוצאות חקירת המשטרה, בהם האם לא עודכנה.

המכתב לעיריית באר שבע שפוצץ את הפרשה

לאחרונה בעירייה החלו לבחון את הסוגיה מחדש, לאחר שהאם העלתה פוסט בנושא בפייסבוק וכן בעקבות מכתב בהול שנשלח למבקר העיריה בידי איציק אלמקייס, בעל המזנון בתיכון רגר, שטען בתוקף כי התקיפה התרחשה לנגד עיניו וגם כי מלבד התקיפה, מתרחשים בתיכון "אי סדרים חמורים". בריאיון ל'באר שבע נט' אמר איציק "הייתה תקיפה. אצלי בתוך המזנון, אב הבית תפס אותו בצוואר והעיף אותו כי הוא הרעיש! אמרתי לו שאצלי במקום לא יהיו דברים כאלה".

מכתב שנשלח למבקר עיריית באר שבע (צילום פרטי)

לטענת איציק, את כל האירוע 'טייח' צוות ההנהלה הבכיר של בית הספר "כשזה קרה הרגעתי את הילד והתקשרתי למנהלן ואמרתי לו 'אתה צריך לטפל בזה' והוא אמר שיטפל ולא טיפל".

לדברי איציק "מבחינת עיריית באר שבע, שיקרו אותם. כשהם (העיריה. ש.ט) שאלו מה קרה שם אמרו להם שום דבר. המנהלת מגבה גם את המנהלן. מהיום שהגשתי תלונה במשטרה יש לי היתקלויות בתוך בית הספר".

אתה טוען כאן טענות קשות, אתה לא חושש שאתה מסכן את עצמך מול ההנהלה?

"חושש?! אני 17 שנה פה! אני לא עובד אצל המנהלת אני תחת העירייה".

אילו עוד סודות מחביא בית הספר? צילום: שרון טל

עובדת לשעבר במקיף גם היא העידה כי הסיפור על התקיפה לכאורה, הושתק "דיברו על זה בבית הספר, אבל השתיקו את זה".

העובדת סיפרה כי לאחר שהסתכסכה עם אב הבית, מצאה עצמה מפוטרת תוך תקופה קצרה "הוא ניבל עליי את הפה מול כולם, ואף אחד לא דיבר. הכוח היה שלו ושל והמנהלן, גרמו למנהלת להחליט שאני לא אהיה שם. כנראה יש לו גיבוי מהמנהלן. אין ספק שהם יד אחת, יש קומבינות ביניהם. לבסוף סיכמה העובדת בכאב, "פעם ממש היינו משפחה, אבל לפעמים זה לא הטוב שמנצח, זה הרע".

תגובות:

מנהלת בית הספר סירבה להגיב לטענות מתוקף תפקידה וכפיפותה לעירייה ולמשרד החינוך.

תגובת עיריית באר שבע : "כל אותן טענות אשר התקבלו בעיריה, נבדקות באופן מקצועי בידי הגורמים הרלוונטיים. רק לאחר סיום הבדיקה ניתן להתייחס לנושא בהרחבה".

תגובת משרד החינוך, מחוז דרום: "הטענות, שעיקרן כנגד עובדי עיריית באר שבע מצויות בבדיקתה ובטיפולה. מנהלת בית הספר דוחה בתוקף את הטענה לפיה לכאורה ידעה ולא דיווחה על אירוע אלימות והוסיפה כי התוודעה לטענות רק עם קבלת תלונה בעניין, ביולי 2017".

בעקבות פניית 'באר שבע נט' למשטרת באר שבע, הוחלט לבחון מחדש את הראיות בתיק. מהמשטרה נמסר כי "החקירה נפתחה מחדש והיא מתנהלת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3186e8de-b112-4fb1-8438-878d6c5b6acb','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה