ברק בכר הוא איש השנה בספורט לשנת 2016

$(function(){setImageBanner('dc6fbdcd-2c8d-40c8-9b15-c17281ee3293','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הצניעות, העבודה הקשה, המסירות וכמובן – ההישגים. גולשי 'באר שבע נט' בחרו: ברק בכר הוא איש השנה של באר שבע בספורט. "תגיד" אמרתי לחבר ביציאה מהמשחק מול אולימפיאקוס בחודש אוגוסט "יש דבר שברק בכר לא יכול לעשות?" חברי ענה בלי להסס "לא, אין דבר כזה". אמרתי לו בחיוך "יופי, חשבתי שאני המשוגע היחידי שחושב ככה".

ברק בכר על הזכייה באיש השנה: ״תודה רבה על הבחירה. עברנו שנה אדירה והצלחנו להגיע לשיאים נהדרים, מבחינתי החוכמה והאתגר יהיו לשמור על הדרך שלנו ולהמשיך להיות רעבים, שאפתנים וצנועים, ולהמשיך לאתגר את עצמנו עוד ועוד״.

דף האוהדים הרשמי של אצטדיון "טוטו-טרנר" 

ברק בכר הוכיח בשנה החולפת שהוא כל יכול. כמות הפעמים שקבוצתו, שהפכה השנה לאלופת המדינה, עמדה בפני "אתגר קשה עד בלתי אפשרי" הייתה גבוהה. בין היתר, בכר הצליח לגבור על מכבי תל אביב עתירת התקציב ובעלת ערן זהבי. כשרמת הקושי עלתה, והגיעו אתגרים מאירופה עם קבוצות בעלות תקציב גבוה והיסטוריה מפוארת פי כמה משל קבוצות ישראליות, אמרו "אוקיי, לא חוכמה להצליח בישראל, נראה אותו באירופה". והרי אמרנו שכבר שאין דבר שבכר לא יכול לעשות, וכמובן שהוא הצליח גם באירופה, הישגים שנכנסו לספרי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי.

על שמו של ברק בכר רשומים מספר רגעים גדולים השנה, שניים מרכזיים מהם בזירה האירופית. בכר ידוע כמאמן 'שונה' בנוף הישראלי, כזה שלא מפחד לשנות תוך כדי משחק ומעדיף "להודות בטעותו" אך לשפר את קבוצתו, במקום להשאיר את המצב כמו שהוא, רק לא לשדר לכולם "אני טעיתי". בדקה ה-36 במחזור הלפני אחרון בשלב הבתים של הליגה האירופית, עוד הישג שרבים לא האמינו שבכר ובאר שבע יצליחו להשיג, הקבוצה נקלעה לפיגור 0-2 מול אינטר.


המאמן עלה במערך מעובה של שלושה בלמים, כפי שנהג לעשות ברוב המשחקים במסגרת האירופית. מול אינטר זה קרס. השחקנים לא הזכירו את עצמם והאיטלקים ניצלו רפיסות הגנתית כדי לעלות ליתרון כפול וקליל. אז מה עושים? משנים! ברק בכר הקים מהספסל את הקשר מהראן ראדי, ביצע חילוף מוקדם מאוד ושינה את המערך. ראדי הכניס חיים במשחק הכבוי של הקבוצה ונבחר למצטיין המשחק שבסופו, כמובן, ניצחה הקבוצה 2-3 אחרי מהפך מהסרטים.

במשחק האחרון במסגרת שלב הבתים, הקבוצה הגיעה לאחת המשימות הקשות ביותר שעמדו בפנייה. משחק בית מול קבוצת פריימר ליג טיפוסית, במבצר פריימר ליג טיפוסי. אבל לא אחד כמו ברק בכר הוא זה שיוותר. הקבוצה אומנה והוכנה למשחק בצורה מיטבית, אבל גם פה, כמו במשחק מול אינטר, בכר הוא זה שביצע את השינוי שגרם להעפלה היסטורית לשלב הבא. בכר בחר ביובל שבתאי, שקיבל סך הכל 44 דקות אירופאיות לפני כן, לעלות מן הספסל. לא חלפה דקה ושבתאי בישל לבוזגלו את השער שהעלה את הקבוצה שלב.

תחת כהונתו נשברה כל תקרת זכוכית אפשרית. צילום: עדי פרץ עבור הפועל באר שבע

יש שיאמרו שאלונה ברקת אחראית יותר גדולה מברק בכר על ההצלחה של הקבוצה. הרי זו שמביאה את הכסף, והיא זו שמסדרת לבכר סביבת עבודה נוחה וחיובית. ובכל זאת, ברק בכר הוא לא המאמן הראשון בעידן אלונה ברקת. אבל הם לא הצליחו להגיע להישגים שברק בכר הצליח להגיע אליהם. הם לא שברו כל תקרת זכוכית אפשרית. הם לא ניפצו שיאים. הם לא גרמו לכל חובב כדורגל ישראלי לתפוס את הראש ולצעוק "וואו" אחרי כל הישג במסגרת המשחקים האירופים.

הכדורגל בישראל תמיד היה הספורט המוביל. הבנים והבנות שחיפשו ענף ספורט, הגיעו בראש ובראשונה לכדורגל. אבל בשנתיים האחרונות, בעקבות ההישגים של ברק בכר והפועל באר שבע, הענף תפס תאוצה מחודשת בעיר. הקטנטנים חולמים להבקיע כמו בוזגלו, לרקוד כמו וואקמה, לחטוף כמו אוגו אבל מעל להכל – להצליח כמו ברק בכר.

ההצלחה של ברק בכר והפועל באר שבע היא ההצלחה של העיר באר שבע כולה. אם עד לפני כמה שנים, היו אוהדי הפועל באר שובע מושא ללעג, היום הם מקור לגאווה. הרבה בזכות המאמן הנוכחי. כשברק בכר משדר לשחקנים, לתקשורת ובעצם לכל חובב כדורגל מישראל את הביטחון, הענווה והמקצועיות שלו – אין אחד שלא מקווה שיהיו עוד 'כמה ברק בכרים' בכדורגל הישראלי, ואם אפשר שכולם יגיעו לבאר שבע, אנחנו לא נתלונן.


ברק בכר זכה בקטגורית איש השנה בספורט ברוב קולות של 51%. אחריו הגיעו חניכיו לקבוצה, מאור בוזגלו ואליניב ברדה בהתאמה. קפטן קבוצת הכדורסל של הפועל באר שבע בני שמעון, אוהד כהן, הגיע למקום הרביעי. כהן בוודאי מקווה שהקבוצה שלו תהפוך את 2017 לשנה בלתי נשכחת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9480161e-4145-4339-ad95-955f246a1844','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה