לא רק מזרקות, קבלו את הגשר החדש של באר שבע

$(function(){setImageBanner('2aca033c-7974-4496-8ced-9ab31c0dd38f','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,false,33920,'Image','');})

גשר חדש באורך 250 מטרים יחבר בין הרכבת לפארק נחל באר שבע. הגשר הרחב יכלול נתיבי הליכה ושבילי אופניים וגם אזורי ישיבה. מעל הגשר יתפרסו מפרשי הצללה מבדים חכמים והקרנה של יצירות אומנות. הכירו את הגשר החדש של באר שבע בעלות של כ-30 מיליון שקלים.

באר שבע משנה את פניה ואט אט מתפתחות שכונות חדשות, נבנות עוד ועוד מזרקות, מוקמים אזורי פנאי ובילוי, מבנים ארכיטקטוניים מרשימים, וגשרים עם תאורה רומנטית.

עיריית באר שבע בשיתוף עם חברת האדריכלות של דני לזר החליטו על תכנון ובניית גשר חדש בבאר שבע – גשר "נוף הפארק", שיוביל הולכי רגל ורוכבי אופניים מצפון העיר אל פארק נחל באר שבע בדרומה. לזר זכה בתחרות כאשר הצעתו נבחרה מבין חמש ההצעות הסופיות שהוצגו בפני העירייה, ובתקציב של 30 מיליון השקלים בעזרתו ייצרו גשר מרהיב ביופיו שיכלול גם מערכות טכנולוגיות חדישות. הגשר יחבר גם בין שכונה חדשה שתיבנה בדרום העיר לבין האזורים המרכזיים בה.

גשר נוף הפארק - יכלול שלושה נתיבים, פינות ישיבה ומנוחה, ויוקרנו עבודות אומנות. הדמיה: אלכס נוביקוב

איך יראה הגשר?

אורך הגשר יהיה 250 מטרים. הגדה הצפונית של הגשר שתמוקם בסמוך למרכז BIG תהיה בעלת אופי אורבני, ובקצו הדרומי של הגשר תורגש אווירת הטבע בשל אווירת החיבור לפארק. הגשר יוביל אל פארק נחל באר שבע שנמצא כבר היום בתהליכי פיתוח משמעותיים, ועתיד לכלול אגם, ספורטק, מתחם אירועים ל-40,000 צופים, זאת בנוסף לאמפיתאטרון המונה כ-8,000 מקומות ישיבה שכבר קיים בו היום.

רוחב הגשר, העובר מעל נחל באר שבע ומסילות הרכבת, יהיה כ-9 מטרים, שיתחלקו לשלושה נתיבים: נתיב לאופניים שרוחבו כ-2.5 מטרים, נתיב רחב של 4 מטרים להולכי רגל, כשביניהם יפריד נתיב לישיבה ומנוחה. כחלק מהגשר תיבנה גם רמפה מעוגלת שתוביל אל הטיילת של נחל באר שבע.

גשר "נוף הפארק" יורכב משבעה מקטעים של מפרשי ההצללה, היוצרים סדרה של "אוהלים" הנמתחים בין תרנים לקרקע, ויוצרים תקרה שתגן על הולכי הגשר מהחום העז ומגשמים. מהתרנים הראשיים ימתחו כבלים מרכזיים שמהם יצאו כבלים משניים, שימתחו את הבד ויוצרים את מראה ה''אוהל''.

העבודה על הגשר תהיה יסודית ואיכותית. יריעות הקירוי לגשר עשויות בדים "חכמים" - PTEE , העשוי מסיבי זכוכית מצופים טפלון, ו-PVDF שהוא PVC מצופה - שהפכו נפוצים בשנים האחרונות לקירוי אצטדיונים. מה מיוחד בבדים ה"חכמים"? מדובר בבדים לא אטומים, המאפשרים חדירת אור בצורה מבוקרת ובו בזמן דוחים מים ואבק – ולא חסר אבק שיש סופות חול באזור המדברי מסביב לעיר. הבדים עמידים לכ-30 שנה, וניתן לנתקם מן האוהלים לשם תחזוקה.

הגשר יוביל הולכי רגל ורוכבי אופניים מהעיר אל פארק נחל באר שבע, והוא מורכב משבעה מקטעים של מפרשי הצללה. הדמיה: משרד דני לזר

לא עוד גשר אורבני

מתיחת הבדים באופן קשתי מספקים מבט אל הנוף המדברי והעירוני. "אחד הדברים שהיו לנו חשובים בזמן התכנון היה לייצר גשר נופי ולא גשר אורבני. רצינו שהגשר לא יהיה נטוע בנוף כאלמנט זר. זה לא גשר שעובר מעל כביש, אלא חלק מפארק. אני חושב שנבחרנו הרבה בזכות זה". מספר לזר על שלבי הפיתוח של הגשר.

כל פרט נלקח בחשבון

הרצועה המרכזית שונה בחומריות ובמראה משאר הגשר: יש בה חומרים "רכים" כמו עץ וצמחייה, וגם זכוכית. "היה לנו חשוב שהגשר יהווה גם פלטפורמה לאירועים חברתיים ואמנותיים, לאור העובדה שאחת מגדותיו מתחברת אל אזור המופעים. לכן תכננו את הגשר כך שיהיו בו טעימות של כל מה שיש בפארק". סיפר לזר.

על הגשר יוקרנו יצירות אומנות, וידאו וסאונד

במסגרת התקציב המכובד של 30 מיליון השקלים תוכננו גם מערכות וידאו וסאונד, שיקרינו עבודות אמנות משני הצדדים של משטחי הבד. בהצעה הזוכה שולב האמן רן סלוין, שיציג את "גשר העננים" הקרנה של שמיים מעוננים בתנועה, שנאספו מ-12 מדינות שונות. בעתיד יתאפשר שיתוף פעולה של מוזיאון באר שבע לאומנות לשם הצגת עבודות אחרות, ואפילו טריילרים להופעות בפארק יופיע על הבדים, כך שהגשר יהפוך למופע מרהיב בפני עצמו.

בלילות הבודדים בהן לא יוקרנו על הגשר יצירות אומנות, הוא יואר בשני מוקדי תאורה - מוקד עליון הנמצא בקצות התרנים והופך את יריעות הבד למעין אהילים מאירים, ומוקד תחתון שיקרין אור על הולכי הגשר מלמטה, ויעניק מראה מרחף ומרשים למי שיגיע לעיר ברכבת.

קירוי הגשר יעשה באמצעות בדים חכמים שעמידים ל30 שנה ויספקו אור מבוקר וימנע כניסת אבק ומים. הדמיה: משרד דני לזר

עיריית באר שבע בוחרת את הטוב ביותר

את התחרות לתכנון הגשר יזמה עיריית באר שבע. לתחרות הוזמנו שבעה משרדי אדריכלים מוכרים, שנבחרו על בסיס ניסיון קודם והתמחותם בתכנון גשרים. לפני הגשת ההצעות, עברו המוזמנים סיור באתר המתוכנן, הוצגו בפניהם חומרי רקע והנחיות עירוניות כלליות, לצד מאפיינים פרטניים שיש לכלול בגשר. בכל זאת, גשר כזה לא בונים כל שנה. לבסוף מבין ההצעות שהוגשו זכה משרדו של לזר, הידוע בעשייתו המרובה בתכנון אדריכלי בנגב.

ב-2014 זכה לזר בפרס רכטר היוקרתי על תכנון בניין המחלקה לפיסיקה באוניברסיטת בן גוריון, כמו גם תכנון הכניסה הצפונית לאוניברסיטה וגשר הולכי הרגל המחבר ישירות בין האוניברסיטה לבין תחנת הרכבת. לזר חתום גם על תכנון גשר הולכי הרגל שבין תחנת רכבת ההגנה לתחנה המרכזית בתל אביב.

בניית הגשר תמומן במסגרת הסכם בין עיריית באר שבע למדינה. התקציב שניתן במסגרת ההסכם נועד לפיתוח השכונות החדשות בבאר שבע, זאת בנוסף לפרויקטים כלל עירוניים, ביניהם גם הגשר המתוכנן. בעוד כחצי שנה, ייצא הגשר למכרז קבלנים והקמתו צפויה להסתיים עד תחילת 2018.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9a054237-ba43-4178-a1ba-9767fe0248c4','/dyncontent/2024/11/6/daddbb05-61ab-48fc-86e2-4a2e9775ed76.jpg',18665,'צרפתי אייטם כתבה ',525,78,true,33922,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9a054237-ba43-4178-a1ba-9767fe0248c4','/dyncontent/2024/11/10/a49f1879-d056-42f8-9e00-419d14036c36.gif',18685,'סמי 1124 אייטם',525,78,true,33922,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה