מוזאון הנגב לאמנות מציג: 50 שנות יצירה בצל הלחימה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3c62d8a0-4bd1-466a-8da4-55e53ef97d47','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('3c62d8a0-4bd1-466a-8da4-55e53ef97d47','/dyncontent/2024/9/4/a2aadc51-7d44-4a70-95ba-d72f870aadfe.jpg',18329,'הספריה 0824 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('3c62d8a0-4bd1-466a-8da4-55e53ef97d47','/dyncontent/2024/9/1/764d7ef9-3989-4477-87e6-7adacba6bbb7.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

מוזאון הנגב לאמנות מתכבד להציג שתי תערוכות חדשות המשקפות חמישה עשורים של יצירה ישראלית בצל המלחמה: "אשמורת ראשונה" של האמן מיכה אולמן ו"23-73: סלון וידאו בין שתי מלחמות" בשיתוף פעולה עם "זומו, המוזיאון שבדרך"

צילום: לנה גומון

"מיכה אולמן: אשמורת ראשונה"

לראשונה בתולדותיו, מוזאון הנגב לאמנות עורך תערוכה לאמן מיכה אולמן, מענקי התרבות הישראלית וחתן פרס ישראל לפיסול. התערוכה מתמקדת בסדרת "רישומי מחנה", שנוצרה לאחר מלחמת יום הכיפורים. רישומים אלה, שנוצרו במהלך שירות המילואים של האמן ובזמן שמירות, חושפים את ההשפעה המיידית של המלחמה על יצירתו ומציעים מבט אינטימי ונוקב על החוויה הצבאית והשפעותיה.

"23-73: סלון וידאו בין שתי מלחמות", תערוכה קבוצתית

מוזאון הנגב לאמנות מארח את "זומו, המוזיאון שבדרך", ומציג את אנתולוגיית הווידאו המקיפה "23-73: סלון וידאו בין שתי מלחמות". שיתוף פעולה זה מייצג צעד מעניין בשדה האמנות הישראלי, המגשר בין עולם האמנות המוסדי לבין זה העצמאי והעצמאית. זומו, כיוזמה אמנותית עכשווית, דינמית וחוץ-ממסדית, מביא גישה חדשנית לאוצרות ולהצגת אמנות וידאו עכשווית, כעת בין כותלי המוזאון.

האנתולוגיה כוללת 50 עבודות וידאו שנוצרו בישראל על ידי אמנים ותיקים וצעירים כאחד ב-50 השנים שבין מלחמת יום הכיפורים למלחמת חרבות ברזל. עבודות אלו מציגות פסיפס של תגובות אמנותיות למציאות של חיים בצל מלחמות.

בהשתתפות: מיכה אולמן, דב אור נר, דועא בסיס, יעל ברתנא, ליאור גריידי, טליה הופמן, אלא היתם, השוטרת אז־אולי, ראפת חטאב, מיכאל יעקב, רונה יפמן וטניה שלנדר, אורית ישי, אוהד מילשטיין, שחר מרקוס, לי נבו ואמיר מאייר, תמר נסים, פאינה פייגין ונגה אור־ים, לילא עבד אלרזאק, יוסי עטיה ואיתמר רוז, תמיר צדוק, משי קופלביץ', שרון קן־דור, איתמר רוז, עומר רוזנברג, עדה רימון ואופק שמר, ליאור שביל, נעמה שוחט

אוצרות: מילנה גיצין אדירם, ד"ר מעין שלף ושחר בן־נון

מוזיאון הנגב צילום יחצ

רון ברטוש, אוצר מוזאון הנגב לאמנות: "1973 היא נקודת המוצא של שתי התערוכות שמוצגות כעת במוזאון הנגב לאמנות - תערוכתו של מיכה אולמן 'אשמורת ראשונה' ואנתולוגיית הווידאו מבית זומו '23-73: סלון וידאו בין שתי מלחמות'. 1973 כנקודת ציון בזמן, אך יותר מכך - 1973 כמושג חברתי, פוליטי ותודעתי אשר מייצג טראומה, וכן נקודת התייחסות להשפעה תרבותית על אמנות שנוצרה לאחר מכן.

שתי התערוכות, שיוצגו עד סוף השנה, מייצרות דיאלוג מרתק בין אמנים ויצירות שנוצרו לאורך חמישה עשורים של מציאות מורכבת. הן מציעות לקהל הזדמנות ייחודית לבחון את האופנים השונים בהם אמנים ישראלים התמודדו והגיבו דרך עבודות וידאו למציאות של חיים בצל איום מתמשך, מ-1973 ועד ימינו.

15.7.24-28.12.24.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('066da169-44d8-4013-b414-1888e96baa63','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,33044,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('066da169-44d8-4013-b414-1888e96baa63','/dyncontent/2024/9/3/11bfc882-fb01-4e4e-85bc-b6e90611d8aa.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,33044,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('066da169-44d8-4013-b414-1888e96baa63','/dyncontent/2024/9/4/a2aadc51-7d44-4a70-95ba-d72f870aadfe.jpg',18329,'הספריה 0824 אייטם',525,78,true,33044,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה