אג'יק מכון הנגב משיק קמפיין להעלאת המודעות לקורונה בחברה הבדואית
30.03.20 / 20:27
הקמפיין, שעלה ברשתות החברתיות תחת הכותרת "אם כולנו נהיה יותר זהירים, כולנו נהיה יותר בריאים", קורא לחברה הבדואית להישמע להוראות משרד הבריאות ויופץ באמצעות הרשתות החברתיות של הארגון, ובסיוע מובילי הדעה בחברה
אג'יק- מכון הנגב, משיק קמפיין במטרה להעלות את המודעות למגיפת הקורונה, להישמע להנחיות ולסייע במניעת התפשטות המחלה. הקמפיין, שעולה היום ברשתות החברתיות תחת הכותרת "אם כולנו נהיה יותר זהירים, כולנו נהיה יותר בריאים", הופק ע"י משרד הפרסום סמארה, וקורא לחברה הבדואית להישמע להוראות משרד הבריאות המופצות באמצעים השונים.
בשבוע הקרוב יעלו לרשתות ארבעה סרטונים, בהם ישתתפו משפיענים ומובילי דעת קהל בחברה הערבית, ביניהם: ראשי רשויות, אימאמים ואנשי דת, רופאים בני החברה הבדואית וכן צעירים מובילי דעה, במטרה להגיע לכל רבדי האוכלוסייה, מצעירים ועד מבוגרים, נשים וגברים. בארגון שמים דגש מיוחד על הפצת ההנחיות דרך קבוצות הווטסאפ והרשתות החברתיות מאחר ואלו האמצעים הזמינים במכשירים הניידים והדרך היעילה ביותר להגיע למרבית חברי הקהילה.
כ- 260 אלף תושבים בדואים גרים ביישובים המוכרים והלא מוכרים בנגב, וסובלים ממחסור בתשתיות כמו חשמל ומים, שחשובים בכל יום, ובעת משבר מסוג זה מקשים במיוחד. מזה 20 שנה שאג'יק- מכון הנגב מוביל תוכניות בתחומים רבים, ביניהם תחום הבריאות, במטרה לקדם פיתוח קהילתי בר- קיימא בקרב החברה הבדואית בישראל, ונחשב לארגון החברה האזרחית המרכזי בחברה הערבית בנגב. פעילות הארגון מתבצעת בשיתוף פעולה מלא עם הקהילה ועם הרשויות, ודגש רב ניתן לפעילות בכפרים הלא מוכרים.
ח'יר אלבז, יו"ר אג'יק-מכון הנגב: "כארגון החברתי המוביל בנגב, אנו רואים אחריות עליונה בהובלה של מהפכת הבריאות בקרב החברה הבדואית לאורך השנה, קל וחומר שבזמנים קשים כאלה, בהם נדרשת היערכות מיוחדת. מרגע שפרצה המגפה, התגייסנו כולנו למאבק חוצה הגבולות והדתות, והתחלנו בהכשרות ייעודיות לחברה הבדואית, בהתארגנות והפעלת צוותי חירום כולל מתן התייחסות להיבט הפסיכו- סוציאלי. השקת הקמפיין היא צעד חשוב בהעלאת המודעות בקרב החברה הערבית-בדואית בישראל, שלא זוכה לקמפיינים שמתאימים למאפייניה, הן מבחינת שפה והן מבחינה תרבותית. אני קורא לחבריי להישמע להוראות משרד הבריאות, להקפיד על שימוש בחומרי חיטוי ולהימנע מהתקהלויות".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]