קניות באינטרנט - חשיבותה של "עגלת קניות" וירטואלית
11.10.18 / 22:45
קניות באינטרנט הן תהליך שחוסך לקונים לא רק זמן וכסף- שני משאבים שלא ניתן להפריד בחשיבותם; גלומים בו תועלות ויתרונות רבים. ניתן לבצע את הקניות בכל מקום שנמצאים בו ובכל זמן שנוח לבצען. ניתן למלא את עגלת הקניות ולהעמיס עליה כאוות נפשכם. לעולם היא לא תהיה "עמוסה לעייפה". תמיד ייוותר בה מקום לעוד פריט.
כדי לתאר את חשיבותה של עגלת הקניות חשוב להתגבר על הכשלים השונים המונעים מרוכשים פוטנציאליים להשלים את הרכישה. יש העוזבים את עגלת הקניות הווירטואליות לפני התשלום. מבחינת בעלי חנות אינטרנטית חשוב להקל על מי שמבקשים לבצע קניות ברשת - לפשט, לייעל ולשכלל את התהליך.
חשיבותה של מהירות הטעינה
אם מהירות טעינה של אתר היא קריטית- כאשר מדובר על חנות מקוונת, על אחת כמה וכמה. חוסר הזמן וקוצר הסבלנות של הגולשים מחייבים העלאה מהירה ולמעשה מידית של האתר. לרבים אין אף לא 10 שניות להמתין לעליית הדף. מבחינתם, אם הוא לא יעלה בתוך שניות אחדות, הם יגלשו לאתר אחר. מהירות הטעינה היא מרכיב חשוב ומהותי בחוויית המשתמש.
עגלת הקניות אמורה להיות נגישה וזמינה ובעיקר- גלויה. ככל שיידרש מהגולשים ביצוע של מספר פעולות רב יותר להעלאת מוצרים לעגלת הקניות וככל שתהליך יארך זמן רב יותר, כך גובר הסיכוי/סיכון לנטישתו את האתר ולאי השלמת ביצוע העסקה.
קניות באינטרנט מקלות, כאמור, על הצרכנים, אבל קלות זו אינה מובנת מאליה. היא מחייבת את בעלי החנות להנגיש ולזמן את המוצרים ולאפשר את רכישתם באמצעות ממשק נוח, קל ופשוט לתפעול, ללא הסחות דעת וריצודים, ריבוי כפתורים ושורה ארוכה של מצוות "עשה".
חשיבותה הגדולה של הטבה קטנה
אתר קניות טוב הוא אתר המעניין את הגולש, מרתק ומפתה אותו לקנות. חנות מקוונת טובה היא חנות נעימה למראה, מגוונת, המציעה מבחר גדול של מוצרים במחירים אטרקטיביים. כמו בחנות רגילה, גם ואולי בעיקר בחנות אינטרנטית חשוב להציע לקונה הפוטנציאלי מבצעים, הנחות, קופונים. חשוב ליידע אותו כי במידה שלא יהיה מרוצה מהמוצר הוא יוכל להחזירו בתוך פרק זמן קבוע. ולא פחות חשוב- משלוח חינם הוא גורם מוטיבציוני, אשר לא אחת עשוי להיות ההבדל בין בחירת לקוח פוטנציאלי להעדיף חנות מסוימת על המתחרות.
קניות באינטרנט מתבצעות בתוך חנות שהיא, הלכה למעשה, רשת שיווק גדולה, כל בו ענקי. הארגון והסדר הפנימיים הם גורמים חשובים מאין כמוהם. חלוקת המוצאים לקטגוריות מקלה על הרוכשים. חשוב להבין, כי תהליך מילוי עגלת הקניות רצוף פיתויים. בעודו גולש ומחפש מוצר מסוים, צפוי הגולש להיפגש עם מוצרים רבים אחרים. בעלי החנות המקוונת ודאי ירצו לפתות ולשדל אותו להוסיף לעגלת הקניות שלו גם מוצרים שלא תכנן מבעוד מועד לרכוש אותם.
ולא פחות ואולי הכי חשוב- לתת לצרכן הפוטנציאלי לא רק תחושה כי תהליך הרכישה בטוח ומאובטח אלא גם ליידע אותו בעובדה זו.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]