עורך דין מהירות מופרזת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('68b7d28c-dbdf-43cd-95aa-a884e90cb247','/dyncontent/2024/9/15/c202a6d5-5805-4866-8db8-bcf9caca5af9.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('68b7d28c-dbdf-43cd-95aa-a884e90cb247','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

נהיגה במהירות מופרזת, שהיא למעשה מהירות הגבוהה מהמהירות המותרת בחוק, נחשבת לעבירת תעבורה נפוצה וחמורה מאוד. הסיבה לכך היא שמהירות מופרזת מקטינה את זמן התגובה של הנהג בהופעת מפגעים אחרים בדרך, והודות לחוקי הפיזיקה, גם מחמירה את תוצאותיהן של תאונות.

istockphoto- canva

במילים אחרות, היה לנהג יותר פשוט להישמר ולשמור על חוקי הדרך ועובריה, אם היה נוהג במהירות המותרת. כפי שמיד תראו, הענישה על נהיגה במהירות מופרזת נפרסת על ספקטרום של עונשים מקנס כספי קל ועד מאסר בפועל. במאמר זה נרחיב אודות העבירה ונסביר מה תפקידו של עורך דין מהירות מופרזת בתהליך.

מהי מהירות מופרזת?

סעיף 54 לתקנות התעבורה קובע שמהירות מופרזת היא מהירות העולה על זו שקבועה בחוק כתלות בסוג הדרך בה נוהגים. להלן הגדרות מהירות מופרזת עפ"י תוואי הדרך:

  • דרך עירונית - מעל 50 קמ"ש (המהירות המקסימלית עפ"י החוק).
  • דרך לא עירונית עם שטח הפרדה בנוי - מעל 90 קמ"ש.
  • דרך לא עירונית ללא שטח הפרדה בנוי - מעל 80 קמ"ש.
  • דרך מהירה – משתנה, מעל המהירות המרבית המותרת בדרך המהירה.

אמצעי אכיפת מהירות של משטרת ישראל

כדי למצוא נהג כאשם בנהיגה במהירות מופרזת, יש להוכיח כי עבר את המהירות המותרת בחוק. עם זאת, העין האנושית לא ניחנה ביכולות קינטיות שכאלו ועל כן מעורבותם של עדים בסיטואציה כזו אינה מספיקה. במקרים של תאונות דרכים, לא ניתן להוכיח שנהיגה במהירות מופרזת הייתה הסיבה לתאונה, מבלי להוכיח באופן מכשירני שהנהג אכן עבר את המהירות המותרת. מהסיבות האלו ואחרות הקשורות באכיפה, עושה משטרת ישראל שימוש במספר אמצעי אכיפת מהירות:

1.    מד מהירות לייזר (ממל"ז)

הממל"ז מוכר לנו בתור האקדח לייזר אותו שוטרים מכוונים אל רכב נוסע כדי למדוד את מהירות נסיעתו. זהו מכשיר ותיק המשמש את המשטרה והוא מבוסס על קרן לייזר המתרגמת את הנתונים של הרכב לקמ"ש. כדאי לדעת שהאקדח אינו קולט את לוחית הרישוי או מצלם אותה, ועל השוטר לעצור את הרכב כדי לעמת את הנהג מול נתוני המהירות שלו ולרשום לו דו"ח.

2.    דבורה

דבורה הוא מכשיר המותקן בניידות משטרה ותפקידו לנטר את התנהגות הרכבים הקרובים לניידת. הוא יכול לקלוט נסיעה נגד כיוון נסיעת הניידת או עם כיוונה, אך פועל גם כשהניידת במצב סטטי בשול הדרך. המכשיר מודד את מהירותם של כרגבים בקרבת הניידת באמצעות מכ"מ המשדר גלים אלקטרומגנטיים.

3.    מצלמת מהירות

מצלמות אלו נקראות מצלמות א-3 אך רובנו מכירים אותן בתור "המצלמות הכתומות", אלו שאפליקציות הניווט מתריעות מפניהן. מצלמות אלו, (שיכולות להיות גם אפורות) מזהות נתוני מהירות ומקרים של חצייה ברמזור אדום. הן פועלות באופן דיגיטלי כך שהנתונים מהן עוברים ישירות למשטרה ובמידת הצורך, נשלח דו"ח אל בעל הרכב.

 

מה העונש על נהיגה במהירות מופרזת?

כאמור, הענישה על עבירות נהיגה במהירות מופרדת משתנה בהתאם לחומרת הנזק והנסיבות. העונש ייקבע בין היתר בהתאם להפרש בין המהירות המותרת למהירות בה הנהג נסע. לרוב, ענישה תכלול גם קנס כספי וגם רישום נקודות תעבורה. במקרים חמורים, בהם המהירות המופרזת גבוהה באופן משמעותי מהמהירות המותרת בדרך, ניתן להגיע מדו"ח בגין מהירות מופרזת מסוג ברירת משפט לדו"ח הזמנה לדין ולקבל זימון לבית משפט תעבורה, שם יכולים לקבוע עונש של פסילה מותנית, שלילת רישיון, קנס ואף מאסר. כדאי לדעת שאם נעצרתם על עבירת מהירות מופרזת בקטגוריית הזמנה לדין, קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה יכול להחליט על פסילה מנהלית לרישיון שלכם. פסילה כזו משכה 30 ימים.

אם אתם נהגים חדשים, שימו לב! העונש במקרה שמדובר בנהג חדש שונה. בנוסף לאמור לעיל עבור כלל הנהגים, במקרה שנהג חדש נתפס נוהג במהירות מופרזת, הנהג יידרש לבצע אמצעי תיקון כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה שלו. כמו כן, יהיה עליו לעבור שוב מבחן תיאוריה ותקופת הנהג חדש שלו תתארך בשנתיים נוספות.

רוצים לדעת מהי הענישה הצפויה לכם עפ"י המהירות בה נסעתם?
היכנסו אל המאמר המלא בנושא
עורך דין מהירות מופרזת ובדקו מהי דרגת החומרה בה נהגתם.

קיבלתי דו"ח מהירות מופרזת - מה לעשות?

לפני הכל חשוב שתדעו, כי אין חובה לחתום על קבלת הדו"ח משוטר שעצר אתכם על נהיגה במהירות מופרזת. החובה היחידה שעליכם לעמוד בה היא הזדהות בפניו עם תעודה מזהה תקינה.

בדרך כלל נמליץ לפנות מיד אל עורך דין מהירות מופרזת בקבלת דו"ח כדי שינחה אתכם מה לעשות הלאה, אך בדרגות חומרה נמוכות לעיתים עדיף לשלם את הקנס ולא להיכנס לסחרחורת משפטית שתעלה לכם יותר מהקנס עצמו. הפנייה אל עורך דין צריכה להיות מידית ככל האפשר כיוון שהתערבות מוקדמת שלו בהליך יכולה לחסוך מכם שגיאות ותסבוכות להמשך.

למה כדאי לפנות אל עורך דין מהירות מופרזת?

5 סיבות מרכזיות למה כדאי ליצור קשר בהקדם עם עורך דין מהירות מופרזת:

  1. עורך דין תעבורה מומחה ידע אילו נתונים והליכים צריך לבדוק בדיוק כדי לערער על אמינותם של אמצעי האכיפה ששימשו את המשטרה לרישום הדו"ח. כפי שמיד תראו, יש המון נתונים שצריך להתחשב בהם כדי להוכיח את אמינות המכשירים האלו.
  2. עורך דין תעבורה מצוין ידע לקרוא את חומרי הדו"ח ולהציג בפניכם את כל האפשרויות הקיימות להמשך לרבות הקלה בעונש או הפחתה בחומרת העבירה. בניגוד למשטרה והרשויות שנהנים מכספי הקנסות הנכנסים באופן קבוע, לעורך הדין נשמר רק האינטרס שלכם. בשילוב עם הכרת העבר התעבורתי שלכם, עורך דין מהירות מופרזת יכול לגבש את האסטרטגיה האידיאלית לסיטואציה.
  3. התנגדות להחלטות של המשטרה כמו פסילות, דוחות וכתבי אישום עשויה להיות מורכבת הן מבחינה בירוקרטית והן מבחינה נפשית. חשוב מאוד להסתייע באיש מקצוע שמבין בתחום ויכול לנצל את כל משאביו לטיפול במקרה שלכם מבלי לפגוע אנושות בשגרת היום יום.

איך עו"ד מהירות מופרזת יעזור לי?

יש מספר דרכים מרכזיות בהן עורך דין מהירות מופרזת יכול לסייע לכם:

●      בדיקת תקינות אמצעי האכיפה ואופן הפעלתם

למכשיר הממל"ז יש נהלי הפעלה ספציפיים. כאשר השוטר אינו פועל על פיהם, יש מקום לערער על אמינות המכשיר ומכאן שעל נתוני המהירות שהציג והובילו לקנס. למשל, בדיקה של תקינות בתחילת ובסוף כל משמרת, בדיקה רבעונית תקינה במעבדה, והחזקה של תעודת מפעיל מוסמך. בכביש סואן, ניתן יהיה במקרים מסוימים לטעון שהשוטר טעה בייחוס נתוני המהירות לרכב הנאשם. קיומן של אנטנות בסמיכות לאזור האכיפה עשוי להשפיע על דיוק המכשיר וכן הלאה. מצלמות מהירות למשל נדרשות לתו תקן, וניתן לאסוף את החומרים מהן ולהראות כי קיים ספק באשר לזהות הנהג או הרכב המצולמים.

●      המרת הקנס באזהרה או ערעור על זהות הנהג

במקרים בהם צולם נהג ברכב שנסע במהירות מופרזת, ולצידו בצילום מופיע רכב נוסף, ניתן לנסות ולהוכיח כי הרכב של הנהג לא היה זה שחרג מהמהירות המותרת. במקרים מסוימים ובהתאם לחומרת העבירה והרקע של הנהג, עורך דין מהירות מופרזת יוכל להמיר את הדו"ח באזהרה.

●      הוכחה של נהיגה במצב חירום ונסיבות אישיות אחרות

נהג עשוי למצוא את עצמו נוהג במהירות מופרזת בשל עניין חירום כמו כריעה ללידה או מצב ביטחוני כזה ואחר. כמו כן, שלילת רישיון לנהג המתפרנס מנהיגה עשויה להוביל להשלכות חמורות ביותר על חייו של הנהג. במקרים כאלו ובנסיבות אישיות אחרות שניתן להוכיח, עורך דין תעבורה ידע להפחית מן העונש או לבטל אותו לחלוטין, כמובן כתלות בפרטי האירוע.

 

לסיכום, יש חשיבות מכרעת לפנייה מהירה אל עורך דין מהירות מופרזת במקרה של קבלת דו"ח בנידון. עורך דין תעבורה מומלץ ידע לגבש עבורכם אסטרטגיית התמודדות נכונה, להסתכל באופן רחב על כלל פרטי האירוע ולשאול את השאלות הנכונות שעשויות במרבית המקרים להציל את רישיון הנהיגה שלכם. עורך דין תעבורה עדי תפוחי רידלמן היא עורכת דין מהמובילות בארץ עם ניסיון רב בהתמודדות עם אירועי נהיגה במהירות מופרזת. אם נתפסתם בנהיגה במהירות מופרזת מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה עדי תפוחי רידלמן, שירות מעולה מובטח.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('659eecea-7a8e-4133-b405-ea5a75fa2cc6','/dyncontent/2024/9/3/11bfc882-fb01-4e4e-85bc-b6e90611d8aa.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,39325,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('659eecea-7a8e-4133-b405-ea5a75fa2cc6','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,39325,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה