הפליליסטית: עורכת הדין אור בן שאנן מספרת על החיים אחרי הריאליטי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1f67975a-c544-4bec-9fc6-629bb0939c80','/dyncontent/2024/10/13/2346d53b-46dd-4de0-950d-b147052409e2.jpg',18575,'מול 7 1024 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1f67975a-c544-4bec-9fc6-629bb0939c80','/dyncontent/2024/9/15/c202a6d5-5805-4866-8db8-bcf9caca5af9.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

אי אפשר היה להתעלם מאור בן שאנן (35 ) מבאר שבע, גרושה, עורכת דין מתמחה בתחום הפלילי, כשכיכבה בתוכנית "הפליליסטיות" בערוץ 13, שבה הציצו לחייהן של עורכות הדין המובילות בישראל בתחום הפלילים, והייתה בולטת בנוכחות המרשימה, נמרצת, יפה, אסתטית ונחושה כמו שהיא בחייה. מאז החיים ממשיכים לרוץ מתיק לתיק וכל החשיפה נתנה לה כוח להמשיך לקבל תיקים חזקים, להתנהל למול גברים ובעיקר לרצות להיות אמא. לפני שתהיה עונה שניה, הצצנו שוב לחייה, אבל הפעם בלי מצלמות.

עורכת הדין אור בן שאנן. צילום: פרטי

עורכת הדין אור בן שאנן גדלה וחונכה בבאר שבע, בתו של חיים בן שאנן, כדורגלן העבר בפועל באר שבע ומאמן - דמות מוכרת בעולם הכדורגל ובייחוד בדרום. "גדלתי בעולם הספורט, זה עולם שונה בתכלית מהעולם שאני נמצאת בו עכשיו". שיתפה על זיכרונות ילדות עם אבא. "אמרו על אבא שלי שהוא היה שחקן נשמה ואומרים עילי עכשיו את אותו הדבר – רק במגרשי המשפט. כשאתה אוהב את מה שאתה עושה רואים את זה. וזה הממשק בין העולמות שלנו".

איך אבא הגיב לתוכנית?

"לאבא שלי הוקדש פרק בפליליסטיות שבו ההפקה התאהבה בו. הוא אדם מיוחד וחכם בצורה בלתי רגילה. לומד הרבה גמרה והוא מנתב אותי בקריירה. הוא מכיר כל תיק ומכיר מהסיפורים שלי כל שופט ושופטת. אבא נותן לי עצות שעזרו לי מאוד באולם המשפט".

בשנותיה ה-20 לחייה אור התחתנה, למדה משפטים והמשיכה במסלול חייה עד הגרושים הכואבים. "בניתי קריירה והתגרשתי" סיפרה אור. "לא בגלל הקריירה, אלא בגלל סיבות אחרות לגמרי. קרה הגורל וחברת ההפקה של הפלילסטיות זימנה אותה לפגישה ביום שבו התגרשה ב- 6.12.23, והיא גם הייתה האחרונה שלוהקה. " לאחר מכן הבנתי שהם עשו "מחקר" על עורכות דין פליליות מצליחות ואני סגרתי את הרשימה", אמרה בגאווה.

עורכת הדין אור בן שאנן. צילום: פרטי

מה היה בפגישה?

"בסוף הפגישה שאלתי אותם אני נראית לכם כמו אחת שהרגע התגרשה. הם אמרו לי לא ועניתי להם שזה בדיוק הקטע של עורך דין פלילי – צריך לדעת לנתק רגש. לא משנה מה את מרגישה ואיפה זה פוגש אותך, כשמתחיל דיון – החיים של הלקוח שלך בידיים שלך. את צריכה לנתק את עצמך לגמרי ואת נכנסת למצב שכל כולך בתיק".

למה בחרת בתחום פשיעה חמורה במחוז דרום שבו צריך הרבה כוחות להתמודד בעולם של כרישים, כוח, עמדה וביטחון ולבטח למול עבריינים כבדים?

"אני תמיד אומרת שהתחום הפלילי בחר אותי ולא אני אותו. בין התיקים הראשונים שלי היה תיק של רצח מאוד מפורסם בעיר באר שבע. הצלחתי לשחרר קטין, בטענה של הגנה עצמית, שזהו סייג לדין הפלילי או לכל הפחות טענתי אז לקרבה לסייג הפלילי. מאז עברו הרבה מים בנהר, ייצגתי בתיקים חמורים במיוחד בדרום, חלקם מאוד מתוקשרים. כאלו שעשו "רעידות אדמה" בחברה הדרומית  ביחוד בעיר באר שבע. העולם הוא לא פשוט, אבל הגעתי אליו "תמימה" וזה מה שייחד אותי".

מה הכוונה "תמימה"?

"כשאני אומרת תמימה זה בעיקר כי אני חסידה גדולה של שיקום. דרך הדין הפלילי הצלחתי לשקם בחורים צעירים, רובם בני גילי - באר שבעיים שהשתייכו לעולם הפשע והיום מתפקדים כאזרחים שומרי חוק. זה סוד ההצלחה".

למה בחרת דווקא להתמקד במחוז דרום?

"הבחירה שלי במחוז דרום היא הבחירה הטבעית. למרות שזה המחוז מבחינה משפטית הכי קשוח – מערכת המשפט שלנו מאוד חזקה. גם המשטרה מאוד חזקה, והענישה כאן לא פשוטה. יחד עם זאת אלו בני עירי, אני יודעת לדבר לבני עירי הכי טוב שיש. יש משהו במנטליות הדרומית שהיא מעט שונה ממחוזות אחרים".

איך את מסתדרת עם הלקוחות/עבריינים כבדים?

"מסתדרת מצוין. הם מאוד מכבדים אותי ונותנים לי לרוב יד חופשית. שאדם שם את חייו ושנותיו אצלך וגם את צדקתו – זה מחזק. מבחינת עבריינים כבדים, אני לא כל כך מתחברת לתיאור הזה, אין דבר כזה עבריין קל או כבד, יש נסיבות חיים, יש אדם שעבר על החוק ומבחינתי הוא אדם . ותמיד יש מה לתקן".

בצילומים עם אבא חיים בן שאנן. צילום: רשת 13

אור בן שאנן החליטה להישאר לגור בבאר שבע שבה יש אחוז גבוה של פשיעה, אבל לא תטעו -  היא מייצגת גם במקומות אחרים בארץ. בשנים האחרונות היא "מבלה" הרבה במחוז מרכז ובמחוז ירושלים, אבל מבחינתה באר שבע זה הבית".

ספרי על תיקים או אנשים מעניינים שייצגת, הצלחות וכו''..

"אני לא נוהגת להתגאות בשמות של לקוחות שלי, כי אני מקטרגת תיקים לפי התוצאות שלהם לא השמות. אני יכולה להגיד לך שהופעתי בתיק רצח מאוד מתוקשר בבאר שבע בנחל עשן, בפרשיית הטלגראס בבאר שבע, בתיקי ירי בתוך העיר ובסכסוך כנופיות פשע. תיק חטיפה של בעל עסק בעיר, זיכוי של סוהר דרומי שהואשם בקבלת שוחד, זוכה עבריין דרומי בתיק של דקירות בעיר העתיקה. הרבה תיקי סמים ונשק של דמויות מוכרות בעיר. היו לי גם תיקים שהתקשורת פחות "מחבבת" והיו מתוקשרים מאוד ועדיף לא לפרט".

מה כן תוכלי לפרט?

"יש הצלחות מכל מיני סוגים כמו שיקום ועונשים מזעריים יותר. תיקים שהתחילו בקול תרועה והסתיימו ללא כלום והרבה הרבה השבה לחברה בדרך חדשה ולא עבריינית. גם בית משפט מעריך את זה יותר. בדרך כלל השאלה הבאה היא איך את  מסוגלת לייצג אדם כזה או אחר, אז התשובה היא שאני מסוגלת בגלל שהוא אדם".

יש לך קווים אדומים?

"יש לי קווים אדומים, אבל הם נוגעים בעיקר לחסרי ישע, מבוגרים קטינים ובעלי חיים שם רגלי לא תדרך. אגב פנו אלי משפחות הנאשמים שהואשמו בגניבה ממסיבת ה"נובה" – תיקים כאלו לא באים בחשבון. אחד האבות שהתקשר אלי גם אמר לי – אני יודע שלא תסכימי לייצג אבל אני מנסה. אני מבינה אותו זה עדיין הבן שלו, אבל לא יכולתי".

מתייחסים אליך אחרת כי את אישה?

"בעולם המשפט אין הרבה שוני - עורך דין הוא עורך דין ובית משפט מתייחס אלינו באופן שווה לחלוטין. מבחינת לקוחות – היה  יותר קשה לנפץ את תקרת הזכוכית, אבל ברגע שהיא נשברה – היחס הוא שווה".

אור בן שאנן בהשקה של התוכנית. צילום: פרטי

מתחילים איתך יותר כשמתברר שאת גרושה?

"כל אישה שהיא רווקה מתחילים איתה יותר מנשואה".

את מחפשת זוגיות? איזה בן זוג לטעמך מתאים לאורך חייך וקריירה ענפה?

"מכיל, סבלני, אופטימי וחכם".

מה עם ילדים? סיפרת לי שאת בתהליך הפריות – יש לך זמן להתעסק בטיפולים?

"בזמן הנישואים עברתי הליכי לפוריות שלא צלחו. זה פחות התאים בזמנו ופחות התאים איתו. זה לא פשוט ואני מעריכה את הבנות שעוברות את זה ולא מוותרות. אני בעיקר זוכרת את הציפיה והאכזבה – החלום ושברו. זה יותר משזה קשה פיזית, זה קשה מאוד מנטלית. הרגשתי שמצפים ממני למשהו, שלא תלוי בי, ולא יכולתי לספק את זה. היום ילד זה משהו שיושב ברצון ופשוט צריך ליישם את זה. בעתו ובזמנו".

את מבינה שלהביא ילד עולם מביא לסדר עדיפויות חדש ופחות זמן פנוי?

"זאת הבעיה, אני מבינה אותה, אבל אני מעדיפה לא לחשוב על זה. אני מאמינה כשזה יגיע אני אדע איך לנתב את הזמן. תאמיני לי שידעתי לנתב דברים יותר קשים".

מה קרה איתך מאז החשיפה בתוכנית ה'פליליסטיות'? איך זה שינה לך העבודה, הדרישה, ההתייחסות ברחוב.

"החשיפה בפלילסטיות נתנה לי הרבה כוח מאהבת אנשים. נחשפתי שם בפן אישי ואנשים עטפו אותי מכל הארץ. זה נתן לי הרבה כוח. במקצוע שלי אני הרבה לבד ואין לי זמן לדבר על עצמי, והחשיפה חשפה אותי להרבה אנשים ודעות שהייתי צריכה לשמוע וגם כאלו שלא. מבחינת עבודה זה נתן לי הכרה להרבה עבודה שעשיתי לפני".

יש משהו שלקחת ממנו מאז החשיפה או מאידך, מצטערת עליו?

"לא. הכל היה מדויק. הייתי אני וזו מי שאני".

את בקשר עם הבנות מהתוכנית?

תכירו את הפליליסטית המבוקשת, אור בן שאנן. צילום: פרטי

"בטח הן חברות שלי לכל החיים".

מה עם עונה שנייה, מה תביאי שונה הפעם?

 "תחכו ותראו  - יהיו תיקים מעניינים מאוד וגם הרבה התפתחויות בפן האישי".

את בעיקר עובדת עם גברים - איך היה להתנהל למול נשים כוחניות שכל אחת מנסה לייצג את עצמה הכי טוב?

"בהתחלה היה קשה מאוד. אני עובדת עם גברים לרוב זה שונה מאוד  מאישה, מהרבה סיבות, אבל בסוף התאהבתי בכל אחת ואחת מהן".

 

 

.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('eaa10fb0-900c-41b2-9b97-d063e7dcbd09','/dyncontent/2024/10/13/2346d53b-46dd-4de0-950d-b147052409e2.jpg',18575,'מול 7 1024 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה