4 קציני מילואים בכירים בעתירה לבג"צ: ''קיום הבחירות - סטירת לחי לנלחמים בעזה''

$(function(){setImageBanner('76a29580-2d46-45da-b2de-ca363bd7f3ce','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

4 קציני מילואים בכירים בעתירה שהוגשה היום לבג"צ: קיום הבחירות המקומיות במועד שנקבע הינו מעשה חסר הגיון ומהווה סטירת לחי לאנשי המילואים הנמצאים בלב המלחמה. עו"ד גיא שמואלי המייצג את העותרים: "לא יתכן כי בשעה שכוחות צה"ל הנמצאים תחת פיקודם של העותרים ממשיכים לסכן את חייהם בשטחי הלחימה, המפקדים, המתמודדים בבחירות המקומיות, יאלצו להשתחרר על מנת שיוכלו לנהל קמפיין".

תמונה לא נבחרה4 קציני מילואים בכירים הגישו הבוקר עתירה לבג"צ בדרישה לדחות את הבחירות המוניציפליות. בעתירה טוענים הקצינים כי קיום הבחירות המקומיות במועד שנקבע הינו מעשה חסר הגיון ומהווה סטירת לחי לאנשי המילואים הנמצאים בלב המלחמה.

לטענת קציני המילואים, החלטת שר הפנים מתעלמת מהמצב המורכב בו נמצאים אנשי צבא המתמודדים ברשויות המקומיות ומעמידה אותם בדילמות מוסריות וערכיות הנוגדות את תפיסות עולמם. העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין רונן שמשון וגיא שמואלי ממשרד עורכי הדין RGS שמואלי שמשון משרד עורכי דין וגישור.

אנשי המילואים ביקשו מבג"צ כי הבחירות המקומיות ידחו בחודשים ספורים או עד שהלחימה בחזיתות השונות תגיע לסיומה וזאת על מנת לאפשר לאנשי צה"ל למלא את חובתם הראשונה והיא להילחם על מדינת ישראל בשעתה הדרמטית. לטענת העותרים, לא ייתכן כי הזכות לבחור ולהיבחר גוברת על הזכות והחובה של שרות מילואים משמעותי בעת מלחמה רב זירתית שלה משמעויות אדירות לעתיד המדינה.

כאמור, טענת הקצינים היא כי בקשת שר הפנים לשחרר את אנשי המילואים המתמודדים ברשויות השונות מעמידה את אנשי המילואים במצב בלתי אפשרי בו הם נדרשים לבחור בין חובתם למשימות המלחמה לבין הצורך בקיום קמפיין פוליטי. עוד נמסר מטעמים: ''ישראל נמצאת בשעה קשה שטרם ידעה, קיום הבחירות במועד המבקש שר הפנים לא ישרת את מטרות מערכת הבחירות והיא להביא אל הקלפיות אחוז גבוהה של ציבור אשר יקח חלק במעשה הדמוקרטי. ליבו ומחשבותיו של הציבור בישראל נתון לאתגרים האדירים שנמצאים כוחות צה"ל כמו גם הציבור בעורף''.

לדברי עו"ד גיא שמואלי, המייצג את העותרים, "לא יתכן כי בשעה שכוחות צה"ל תחת פיקודם של העותרים ילחמו ויסכנו את חייהם, ואילו הם יאלצו להשתחרר משירות המילואים עבור קמפיין פוליטי המנותק מהאווירה הציבורית הקשה. לא הגיוני כי בעת הזו יניחו הלוחמים את נשקם ויצאו לעשות נפשות לקרירה הפוליטית שלהם אשר בטלה בשישים בעת הזו".

על העתירה חתומים:

  • סא"ל במיל' אלדר סיון, קצין אג"מ באוגדה 162 המתמרנת ברצועת עזה ומתמודד על ראשות המועצה האזורית עמק יזרעאל.
  • אל"מ במיל' עמיר אלנברג, המשרת בתפקיד בכיר באוגדת המפץ אשר ניצבת בחזית הגבול הצפוני ומתמודד לראשות מועצה אזורית לכיש.
  • סא"ל במיל' לביא זמיר  המשרת כסמח"ט בחטיבת הנח"ל הנלחמת ברצועת עזה ומתמודד לראשות מועצה אזורית לב השרון.
  • ירון רוזנטל, לוחם במילואים בגדס"ר 55 הנמצאת בלב הלחימה בעזה ומתמודד לראשות מועצה אזורית גוש עציון.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה