תקרית אלימה במסעדה בבאר שבע: זוג הותקף ע"י עובד המקום (וידאו)

$(function(){setImageBanner('c400382e-dec5-431a-9a3a-bdfbf742de5c','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תקרית אלימה במיוחד התרחשה בשבוע שעבר במסעדת המזון המהיר KFC במתחם הביג בב"ש, כששזוג שפקד את המסעדה טוען כי הותקף ע"י עובדיה; אחד העובדים שתועד תוקף אמנם פוטר, אך לטענת בני הזוג שאר המעורבים לא פוטרו מה שמעיד על טיפול לקוי של הרשת בתקרית החמורה

קרדיט: תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

"אני וחבר שלי הותקפנו במסעדת KFC בב"ש ע"י עובדי המקום, שבחרו להתנהג בצורה אלימה ומזעזעת. העובדים לא רק שתקפו את בן זוגי פיזית, אלא גם הזמינו אנשים אחרים בכדי להמשיך ולרדוף אחרינו. כך הפכה ארוחת ערב שיגרתית לסיוט של ממש".

ק' ובן זוגה א' הגיעו ביום שני בשבוע שעבר (28 באוקטובר) בשעות הערב למסעדת KFC במתחם הביג בבאר שבע לבילוי זוגי שיגרתי למדי. הזוג בשנות ה-20 לחייו ביצע הזמנה וכשזו לא הייתה לשביעות רצונו של הזוג, פנה א' לאחד העובדים במטרה שזה יטפל בהזמנתם. 

אך נדמה שהעובדים במקום לא אהבו את תלונתו של הזוג: "הם סירבו להחזיר לנו את הכסף, ניסינו לתעד זאת בצילום וידאו, אך ברגע שהעובדים הבחינו בכך, החלה התנהגות לא נאותה מצידם. העובדים הכפישו אותנו, איימו עלינו פיזית ואמרו ש'ימצאו אותנו', תוך דרישה שנמחק את הסרטון שבו תועדה תגובותם, ואחד העובדים אף הרחיק לכת ותקף את בן זוגי כפי שמתועד בסרטון שבכתבה", מספרת ק' בשיחה עם באר שבע נט.

אך ק' טוענת שהתקרית החמורה לא נגמרה כאן: "לאחר שעזבנו את המסעדה, קבוצה זו המשיכה לעקוב אחרינו. הם רדפו אחרינו אל מחוץ למסעדה, והצטרפה אליהם קבוצת אנשים, כאילו פעלו בתיאום. נמלטנו אל עבר תחנת האוטובוס ובעודנו מחכים לו, אותם עובדים ניגשו אלינו וניסו לתקוף אותנו- ניסו למשוך את בן הזוג שלי אל מחוץ לאוטובוס, היכו אותו וצעקו ש'יתפסו אותנו', אולם בסופו של דבר בן זוגי הצליח להחזיק מעמד ובמזל גדול להימנע מפציעה חמורה הרבה יותר".

"מלבד פגיעות פיזיות, נותרנו עם טראומה רגשית עמוקה ואיננו חשים בטוחים במקומות ציבוריים. אנו פונים לכל מי שיכול היה להיות עד לאירועים שהתרחשו באוטובוס או סביב KFC באותו ערב, ליצור איתנו קשר. התקיפה ההתרחשה בתחנת אוטובוס ליד נפי’ס בביג, בשעה 18:50 באוטובוס מספר 29. אם הייתם עדים או יכולים לעזור, אנא צרו קשר. אם הייתם עדים למקרה או מכירים מישהו שהיה שם, העדויות שלכם יכולות לעזור לנו להשיג צדק והתמיכה שלכם חשובה לנו מאוד. אנא סייעו לנו להעלות מודעות לנושא בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

"החוויה הקשה גרמה לבן זוגי צלקות נפשיות, קשיי שינה ודיכאון"

לטענתה של ק', מלבד לנזקים פיזיים בדמות חבלות חמורות ושטפי דם, מהן סבל בן זוגה בעקבות התקרית האלימה, הוא אובחן גם כסובל מבעיות נפשיות בעקבות התקרית: "בן זוגי אובחן נפשית כסובל מחרדות, קשיי שינה ודיכאון, קשיים נפשיים שנגרמו לו ישירות מהחוויה הטראומטית. כל יום שעובר קשה יותר מהקודם, ואנחנו מתקשים להתמודד עם ההשלכות של האירוע הזה על חיינו".

"החוויה המזעזעת הזו טלטלה את חיינו, הותירה בנו מלבד צלקות פיזיות, טראומות נוראיות. אנחנו חוששים לצאת מהבית ומרגישים חסרי הגנה לחלוטין, וכל יום עבורנו הוא מאבק להשבת תחושת הביטחון שהלכה לאיבוד. לכן, אנחנו פונים אליכם בבקשה לעזרה- כל פיסת מידע, אפילו ‎הקטנה ביותר, יכולה לקרב אותנו חזרה לצדק ולשלווה".

הציעו לכם פיצוי? 

"לאחר המקרה, KFC הציעו לנו לחזור למסעדה שלהם ולאכול אצלם המבורגרים על חשבונם. הצעה זו נראית לא מתאימה, בהתחשב בחומרת האירוע. אנחנו לא יכולים פשוט לשכוח את הפגיעות והקשיים שאנחנו מתמודדים איתם מידי יום. במקום לקחת אחריות על מה שקרה, הם מנסים למזער את המצב על ידי הצעת ‘פיצוי’, כאילו זה יכול להשכיח את החוויה הקשה שחווינו".

"אנחנו דורשים מהרשת להעיף את כל העובדים שהיו מעורבים ברדיפה ובתקיפה. כבר דיווחנו על כך בהתכתבות שלנו עם המנכ”ל של mafco, אך להבנתי למרות שהוא כבר ביקר בסניף, לא ננקטו שום צעדים כנגד אותם עובדים שקשורים למקרה שעדיין עובדים שם. אנחנו מרגישים שהסיטואציה לא טופלה בצורה ראויה וחושבים כי KFC חייבת לקחת על עצמם את מלוא האחריות על מה שקרה ולא לנסות להסתיר את ממדי המקרה".

בעקבות התקרית התנצל מנכ"ל הרשת, שי קרמונה שהצהיר כי העובד שתועד תוקף את בני הזוג פוטר: "אנו מתנצלים עמוקות על התקרית ומגנים באופן חד משמעי ושלא משתמע לשתי פנים את המעשים שהתרחשו. העובד פעל באופן עצמאי ובניגוד לנהלי החברה ופוטר באופן מיידי. לחברתנו מדיניות של אפס סובלנות כלפי כל צורות האלימות - פיזית או מילולית. אבקר בסניף בליווי אחראית כח אדם, ואבצע תחקיר מעמיק ובדיקה, ואם יתגלה שיש מעורבים נוספים בתקרית הם יטופלו משמעתית".

אך נדמה שפיטוריו של העובד שתועד תוקף לא מספקים את בני הזוג שדורשים כי גם שאר העובדים המעורבים יטופלו משמעתית: "שאר העובדים שהיו מעורבים עדיין עובדים שם ו- KFC מנסה להציג את המקרה הזה כאילו רק אחד העובדים אשם, בעוד אנחנו ממשיכים לחיות בפחד ומרגישים שנותרנו לבד", מספרת ק'. "האירוע שהתרחש ב-KFC אינו רק מקרה של שירות לקוי, אלא אירוע תקיפה של ממש, ואנשים חייבים לדעת את כל האמת". 

מתחם ביג ב"ש | צילום: מירן שפילברג

האם את חושבת שטיפול החברה במעורבים בתקרית היה מיטבי?

"אנחנו בהלם מהעובדה שהחברה מנסה להפיל את כל האחריות רק על עובד אחד, כשברור מהווידאו שכל העובדים הפרו את הקוד האתי של החברה. בסרטון ניתן לראות שמלבד העובד שמפגין התנהגות אגרסיבית, עובד נוסף דורש באגרסיביות למחוק את הסרטון, בעוד שהשאר פשוט עומדים בצד ואחת מהן אף צוחקת". 

"התנהגותם של העובדים שעמדו מהצד ולא עשו דבר בזמן האירוע נוגדת את הכללים והערכים שהיו מצופים מחברה שנותנת שירות ללקוחות. כל חברה אמורה לפעול לפי קודים אתיים שמתמקדים במתן שירות,  תוך הקניית תחושת ביטחון אישי וכאשר עובדים עדים להתנהגות אלימה או לא מקצועית, היה מצופה מהם לפעול בכדי להפסיק את המצב, להגן על הלקוחות ולדווח על האירועים. עמידתם מנגד מנוגדת לחובתם זו ועשויה להעיד על חוסר מקצועיות וחוסר הכשרה של עובדים בחברה להתמודד עם מצבים קשים".

"נוסף על כך, העובדים סירבו להחזיר את הכסף עבור ההזמנה, דבר אשר סותר את מדיניות השירות של KFC. החברה מחויבת לספק שירות איכותי ללקוחות, ואחד מכללי המדיניות הבסיסית שלה הינו מתן החזר כספי ללקוחות במקרה של בעיות במזון או שירות. סירוב להחזיר כספים במצב שבו הלקוחות חוו טראומה או פגיעה מהווה הפרה של עקרונות השירות והנימוס העסקי".

"וכאמור, הם לא רק סירבו להחזיר את הכסף על ההזמנה, אלא גם התחילו להעליב אותנו. התנהגות כזו היא אינה מקובלת ומנוגדת לעקרונות הבסיסיים של שירות לקוחות. במקום להראות הבנה וכבוד ללקוחות שעברו חוויה לא נעימה, העובדים התחילו להפעיל עלינו לחץ פסיכולוגי ולבזות אותנו, מה שמעיד על חוסר מקצועיות ומערער את האמון בחברה. יש להתייחס ללקוחות בכבוד, במיוחד במצבים קשים מאין אלה, ובמקום העלבות, להציע תמיכה ועזרה". 

"בשורה התחתונה, במקום ש- KFC תנקוט בצעדים כנגד כל המעורבים בתקרית החריגה, KFC מנסה להסתיר את האמת ולהפיל את האשמה על אדם אחד. התנהלות שכזו אינה מקובלת ופוגעת באמון הציבורי כלפי החברה ולטעמי חשוב שחברות לא רק יתנצלו על טעויותיהן, אלא גם ינקטו בצעדים למען סביבה בטוחה יותר שתימנע התרחשות מקרים דומים בעתיד, וכולי תקווה שגם KFC תשפר את יחסה ללקוחותיה".

חברת קנטקי פרייד צ'יקן התייחסה לתקרית:

"כאחת מזכייניות רשת KFC בישראל, חברת מפקו מתנצלת מעומק הלב על המקרה ומגנה באופן חד משמעי את המעשים שהתרחשו. חשוב לנו להבהיר כי העובד פעל באופן עצמאי ובניגוד למדיניות החברה. העובד המעורב נמצא כעת בתהליך סיום העסקה. לחברתנו יש מדיניות של אפס סובלנות כלפי כל סוג של אלימות פיזית ומילולית. אנו מקיימים בדיקה פנימית מעמיקה על מנת לוודא שמקרים כאלה לא יישנו בעתיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ebf2fdd4-22e4-4dcf-bdb3-450c9df49287','/dyncontent/2024/12/15/9d8d2386-821e-41e6-8d2c-0cea317f3fe9.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ebf2fdd4-22e4-4dcf-bdb3-450c9df49287','/dyncontent/2024/12/16/5c5d8b83-5020-4fcc-ac7e-f28cfb249867.jpg',18815,'שפרה 1224 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה