תושב הנגב טוען: ''סגן ראש העיר, שמעון טובול - תקף אותי ואיים עליי בנשקו''



בשבוע שעבר העלנו תיעוד של מילואימניק שלכאורה מכה תושב שדרות ותושב תל ערד אשר עבדו בתחנת דלק בעוטף עזה. הסיבה שהעלתה את חמתו של המילואימניק: מוזיקה ערבית שבקעה מרכבו של אחד המותקפים. כעת, טוען עורך הדין של אחד הנתקפים - ''התוקף הוא סגן ראש עיריית באר שבע, שמעון טובול''. ומהי תגובתו של הסגן עצמו? כל הפרטים

טובול ורגע התקיפה לכאורה. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

האם ייתכן שהמילואמניק שתועד תוקף שני עובדים בתחנת הדלק בעוטף עזה בשבוע שעבר, הוא לא אחר לכאורה מסגן ראש עיריית באר שבע, שמעון טובול? ובכן, כך טוען עו"ד שחדה אבן ברי, המייצג את אברהים אבו עסא, אחד המותקפים בשבוע שעבר בתחנת הדלק דור אלון בכניסה לקיבוץ כפר עזה.

במכתב ששלח ברי למפקד מחוז דרום, ניצב אמיר כהן ולמפקד תחנת שדרות, סגן ניצב מידד לביא - טוען עורך הדין כי אותה דמות שתועדה מכה את שני העובדים, היא זאת של סגנו של רוביק דנילוביץ': ''מרשי עובד בתחנת הדלק כפר עזה בתור סגן מנהל'', טוען אבן ברי בתחילת המכתב והוסיף ''ב-22.9, הותקף אחד מעובדי התחנה על ידי איש מילואים, וזאת לאחר שהעובד הפעיל מוזיקה בערבית בתוך רכבו. אותו איש מילואים, דרך את נשקו, סתר מספר פעמים לאותו העובד ורק בנס ולאחר התערבות אנשים, לרבות חיילים ששהו במקום, העניין לא הסלים עד כדי ירי, שכן הדבר היה יכול להסתיים ברצח. מרשי, מתוקף תפקידו כסגן מנהל תחנת הדלק, יצא על מנת לנסות ולהבין מדוע עובד התחנה מותקף, או אז, אותו איש מילואים ניסה לתפוס את מרשי מצווארו, הלם באגרופו בחזהו תוך שהוא דוחף אותו וכן הרים את נשקו הדרוך בפני מרשי''.

בהמשך, כותב עו"ד אבן ברי כי מרשו ''זיהה את איש המילואים, התוקף, בתור שמעון טובול, איש ציבור מוכר המשמש כסגן ראש עיריית באר שבע''. כאמור, אנחנו במערכת באר שבע נט פנינו לטובול על מנת לקבל את תגובתו והוא הכחיש בכל תוקף כי הוא האדם המתועד בסרטון.

המכתב ששלח עו"ד אבן ברי. קרדיט - צילום פרטי

כאמור, אברהים אבו עסא היה אחד המותקפים. איברהים בן 29, נשוי ואב לשלושה משדרות, עבד באותו היום כמנהל משמרת בתחנת הדלק: "הכל החל בכך שילד בן 19, שבא לעבודה, שמע קצת שירי דאחייה, מוזיקה שהבדואים נוהגים לשמוע", מספר איברהים הנסער על עמיתו שהותקף, מאהר אלסראיעה מתל ערד.

"מאהר לא הספיק לכבות את רכבו, כשלפתע ניגש חייל למקום בעודו שואל 'של מי הרכב הזה?'. מאהר השיב לו כי 'הרכב הזה שלי. מה קרה?'. אך החייל בתגובה בא וסטר למאהר בעודו מפציר בו: 'תכבה את השירים עכשיו יא בן זו**'. מאהר שהתקשה להבין על מה ההמולה, השיב לחייל 'אחי, מה עשיתי לא חוקי? למה אתה תוקף אותי?', ואולם החייל בתגובה סטר לו שוב ודרך את הנשק בעודו אומר: 'תכבה את השירים יא ערבי, אני הורג אותך' ".

"לאחר מכן ניגשו אליי עובדים שסיפרו לי את אשר קרה: 'אברהים, יש חייל שתוקף את מאהר, תוקף את העובדים'. בתגובה החלטתי לצאת לעבר המילואימניק ושאלתי אותו: 'מה קרה לך? למה דרכתה נשק על העובדים?', אך הוא בתגובה הכניס לי אגרוף היישר לתוך הפנים ודחף אותי עם הנשק בעודו אומר לי 'תיכנס בפנים יא ערבי, אני אהרוג אתכם'. המזל שלי הוא שהיו שם שני חיילים שתפסו אותו שאחד מהם לקח ממנו את נשקו".

אשתו של איברהים היא לילוש (נטלי) בת 28. בני הזוג נשואים מזה עשור וכבר הספיקו לחיות בכמה יישובים יהודיים. ה"עמך", כהגדרת נטלי, מקבל לדבריה לחלוטין את הזוגיות המעורבת ביניהם והם אינם נאלצים להתמודד עם גזענות, כשלטענתה גם משפחתה היהודית מקבלת את נישואיהם בהבנה: "תקיפת בעלי מעלה אצלי חששות רבים, כשאל המקום שבו עובד בעלי מגיעים בקביעות חיילים ומשטרה. התקיפה הייתה עלולה להוביל לכך שבעלי לא יחזור וישאיר את הילדים שלו יתומים מאב".

"זאת פעם ראשונה שאני נתקלת בסיטואציה כזאת. אני חושבת שזאת גזענות, כי היו קריאות 'ערבי מסריח', ואנשים שוכחים כמה הבדואים עזרו בשבעה באוקטובר ושגם להם נהרגו ונחטפו אנשים. אני עוד בשוק ועם פלאשבקים לאותו יום, וכעת גם כשאני משחררת את בעלי לעבודה אני צריכה לפחד שהוא לא יחזור הביתה בגלל בנאדם שלא אוהב ערבים?".

מעיריית באר שבע טרם התקבלה תגובה בנוגע למקרה, והיא תובא כאן כשתתקבל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה