תושבי ב"ש מעידים: הזנחת הפארקים וגני המשחקים הפכה לבלתי נסבלת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('55d2fa5f-4432-461a-beee-7b4dfbd50160','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('55d2fa5f-4432-461a-beee-7b4dfbd50160','/dyncontent/2024/9/15/c202a6d5-5805-4866-8db8-bcf9caca5af9.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

תושבים עימם שוחחנו מעידים על הזנחה של כמה מגני המשחקים והפארקים בעיר

 פארק נינג'ה בשכונת סיגליות. תמונות שהועלו לרשתות החברתיות בשמיני לאוגוסט. הפארק אמנם נוקה מאז אך נשאלת השאלה מדוע לא מנקים אותו באופן קבוע? תוכן גולשים שימוש לפי סעיף 27 א' בחוק זכויות היוצרים

עפ"י תלונות תושבים שהגיעו למערכת "באר שבע נט" עולה תמונה של הזנחת חלק מגני המשחקים בעיר. עיקר הטענות- בעירייה לא מקפידים על ניקיון הפארקים באופן רציף ותדיר.

פארק הנינג'ה, שכונת סיגליות

דנה דארמון, תושבת שכונת סיגליות העלתה לרשתות החברתיות בשמיני לאוגוסט פוסט ובו הלינה על מצבו של "פארק הנינג'ה" שבשכונה. בפוסט טענה דנה: "כבר תקופה לא מבוטלת שאף אחד לא מגיע לנקות את הפארק". בשיחה עם "באר שבע נט" סיפרה דנה: "תושבים פנו לעירייה בנושא אך לא קיבלו מענה, ורק לאחר פנייה של וועד השכונה, בעירייה נאותו להגיע ולנקות את הפארק".

זה אמנם נכון שאת הלכלוך יצרו תושבי השכונה שבילו בפארק והשאירו אחריהם לכלוך רב בדמות אריזות מזון, ונדמה שאם כל הורה היה מקפיד לזרוק את השאפה לפח ייתכן והדברים היו נראים אחרת לגמרי, ועדיין האם העירייה עושה כמיטב יכולתה לנקות הפארק מידי בוקר?

דנה טענה באותו הפוסט כי זה לא המצב: "העירייה לא מנקה הפארק מידי בוקר. אין ספק שהורים צריכים ללמד את ילדיהם לאסוף אחריהם ולנקות, אך במקרה הזה נדרש ניקיון שהוא מעבר לאיסוף לכלוך ולראייה הפח עולה על גדותיו, כפי שמשתקף בתמונות שצילמתי. לא ניקו את הפארק מעל לשבועיים (וייתכן שאף יותר) ולטעמי העירייה צריכה לנקות בקביעות את השכונה. לא ייתכן שלמשך תקופה כה ארוכה לא יגיעו בכדי לבדוק את ניקיון המקום".

כזכור לפני מספר חודשים פגעה רקטה בפארק הגדול שבשכונת סיגליות מה שהביא למחסור חמור של מקומות בילוי למשפחות בשכונה: "אין פארקים נוספים בשכונה מלבד הפארק הגדול שכבר מספר חודשים סגור לשיפוצים בעקבות פגיעת הרקטה. ואני שואלת: איפה הילדים שלנו יכולים לשחק בנחת?! ועל מה בדיוק מתבזבזים כספי הארנונה הגבוהים שאנחנו משלמים?".

פנינו לעירייה בנושא פארק הנינג'ה בשכונת סיגליות ושם טוענים בפנינו כי: "מנקים כל הזמן. הנושא יבדק ויטופל על פי הצורך".

הפארק בשכונת סיגליות שנפגע ממטח הרקטות שנורה לעבר העיר בחודש מאי האחרון. הפארק עדיין נמצא בשיפוצים ואולם נדמה שהחלופות בשכונה סובלות מהזנחה. תוכן גולשים שימוש לפי סעיף 27 א' בחוק זכויות היוצרים

פארק המשחקים, שכונת רמות

קלוד מלכה תושב העיר נוהג לטייל בפארק המשחקים שבשכונת רמות. ב-18.8 העלה קלוד לרשתות החברתיות סרטון ובו מתועדים צילומי וידאו המעידים על מצב הניקיון בפארק שלטענתו: "סובל מלכלוך וזוהמה שהצטברו במקום ולא נוקו לפחות בארבעת החודשים האחרונים. מלבד הלכלוך הרב, המקום סובל מנוכחות זבובים ויתושים ולמען האמת איני מצליח להבין מדוע העירייה לא מנקה את המקום- בושה לעירייה. מלבד הניקיון בפארק מן הראוי שישתלו במקום קצת דשא".

פנינו לעירייה לגבי הפארק המלוכלך ושם טוענים: "בפארק רחב הידיים, מתבצעות על ידי צוות ייעודי, עבודות ניקיון ותחזוקה באופן קבוע מדי יום ולאורך כל שעות פתיחת הפארק. עם זאת, שיתוף הפעולה של הציבור בשמירה על ניקיון באר שבע חשוב מאין כמוהו". 

תיעוד וידאו של פארק המשחקים ברמות. תוכן גולשים שימוש לפי סעיף 27 א' בחוק זכויות היוצרים:

פארק משחקים ברחוב הכנסת

התמונות הבאות שהועלו לרשתות החברתיות בתשיעי לאוגוסט ע"י קלוד מלכה, מתעדות פארק משחקים לילדים ברחוב הכנסת, שבפועל דומה יותר למזבלה. אז האם בעירייה מנקים את המקום מידי פעם? בעירייה טוענים בפנינו שאין זו מחובתם לעשות זאת: "במקרה הזה מדובר בתחום השטח הפרטי ולא השטח הציבורי עליו אמונה העירייה ולכן אפשרויות הרשות במתן סיוע מוגבלות".

"עם זאת ולפנים משורת הדין, אגף איכות הסביבה ביצע באזור זה מספר מבצעי ניקיון. כידוע, על פי החוק האחריות לטיפול בשטחים פרטיים פתוחים, הנמצאים בבעלות פרטית, חלה על בעלי הנכס. העירייה פועלת כל העת במטרה להגביר את המודעות בקרב הציבור לשמירה על הניקיון בשטחים הפרטיים והציבוריים כאחד. שיתוף הפעולה של הציבור בשמירה על ניקיון באר שבע חשוב מאין כמוהו".

פארק לילדים ברחוב הכנסת, תמונה עצובה של הזנחה. תוכן גולשים שימוש לפי סעיף 27 א' בחוק זכויות היוצרים

את בעיית השפ"פים סקרנו בהרחבה בכתבה שערכנו לאחרונה. שטחי השפ"פים מצויים אמנם באחריותם של תושבי המקום, אולם היותם בחזיתות הבניינים ובסמוך לרחובות משפיעה על כולנו. ומעבר לכך נדמה שהתושבים שבאחריותם נמצאים השטחים הללו מתקשים לתחזק אותם.

אחת הסיבות לכך היא שחלק ניכר מאותם שטחים מצויים בשכונות הוותיקות והחלשות, שם מתגוררים דיירי עמידר ונתמכי רווחה שלרוב אינם מאוגדים תחת וועד שיוכל לדאוג לניקיון השטחים הללו ויוכל להפעיל לחץ ציבורי על העירייה לפינוי אותם מפגעים, זאת להבדיל מתושבי השכונות החדשות והחזקות יותר, שם לרוב קיים וועד שכונה חזק שיכול להפעיל לחץ אפקטיבי על העירייה- לנקות ולאכוף את נושא הניקיון.

בשכונות הוותיקות נפוצים יותר מצבים בהם רוב הבניינים בשכונה נבנו ע"י חברות דיור ציבורי כדוגמת "עמידר", ובעבר היא הייתה האחראית הבלעדית לשטחים הפרטיים המשותפים לבניין. ואולם במרוצת השנים רוב הבתים עברו לידיים פרטיות, וכיום עמידר לוקחת אחריות על בתים משותפים רק במקרים בהם יותר מ-50% מהדיירים בבניין הם דיירי עמידר. וכך נוצר מצב שכיום מרבית הבתים אינם באחריות עמידר וברבים מהם אין אחראי על תחזוקת השטחים הפרטיים, מה שמוביל בתורו להזנחה איומה הגובלת בבעיות תברואה בבתים הללו ובסביבתם. 

חשוב לזכור כי לרוב באותם בתים מתגוררת אוכלוסייה בעלת רקע סוציו-אקומי נמוך, שוכרי בתים או אוכלוסייה מבוגרת שאינן מסוגלת לתחזק כיאות את המבנים והשטחים הללו. מלבד זאת, חלק ניכר מהבניינים הסובלים מהזנחה הינם בבעלות משקיעים המתגוררים מחוץ לעיר, בעלי מעט מאוד עניין לתחזק ולשמר את התחזוקה והאסטטיות של הנכס שלהם.

ומלבד כל אלה יש כאן את בעיית "הרוכב החופשי". ברגע שמטילים את האחריות לניקיון על הדיירים, סביר להניח שכל אחד מהם יצפה שדייר אחר יבצע את הטיפול במפגעים והלכלוך, זאת לאור הטבע האנושי השואף לכמה שיותר הנאות (הנאה מהניקיון) במינימום סבל (המאמץ הכרוך בניקיון) ומתוך הבנה שבתור דייר אף אחד לא יכול למנוע ממני ליהנות מהטיפול שמבוצע באותם מפגעים ומשירותי הניקיון.

לאור זאת מה שקורה הוא שהציפייה הזו של כל אחד מן הדיירים שמישהו אחר יעשה את העבודה, מובילה לכך שבסופו של דבר אף אחד מן הדיירים לא מבצע את הניקיון והמפגע נותר בעינו.

תוסיפו לכל אלה את העובדה שכל אדם יכול להיכנס לאותם שטחים פרטיים של בניינים משותפים וללכלך אותם (ישנם אזורים מסוימים בהם השפ"פים מהווים דרכי גישה עיקריות בין אזורים בשכונה), ותקבלו התעצמות של ההזנחה והלכלוך באותם השטחים.

מן הראוי שבעירייה ידגאו לניקיון תדיר של הפארקים וגני המשחקים בעיר, בין אם באלה הציבוריים ובין אם באלה הנמצאים באחריות פרטית, שהיותם בחזיתות של רחובות וביניינים משפיעה על הציבור כולו.

פארק לילדים ברחוב הכנסת, תמונה עצובה של הזנחה. תוכן גולשים שימוש לפי סעיף 27 א' בחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e291f142-f9a1-462f-bd8c-1e832e0e33ef','/dyncontent/2024/9/3/11bfc882-fb01-4e4e-85bc-b6e90611d8aa.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('e291f142-f9a1-462f-bd8c-1e832e0e33ef','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה