סכנה בכבישים לרוכבים הדו גלגליים

$(function(){setImageBanner('36aa5ffb-9313-4b78-ae1f-934496b3eece','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בדיקה של אור ירוק מעלה נתונים מדאיגים לפיהם הייתה עליה של 70% ברוכבי האופנוע הצעירים שנהרגו בתאונות בשנת 2019 לעומת השנה שקדמה לה. ומה קורה בבאר שבע?

בתחילת החודש צעיר בן 17 מיפו רכב על אופנועו בדרך ירושלים בעיר, הצעיר נפגע בתאונת דרכים באורח אנוש, הוא פונה לבית החולים וולפסון בחולון ושם נקבע מותו. כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2019 נהרגו 27 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 17 שנהרגו בשנת 2018, עליה של 70%.

באדיבות עמותת אור ירוק

780 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2019 ברחבי הארץ, רובם המכריע, 607 מהם, נפגעו בתחום העירוני. גם כאשר בוחנים את מספרי ההרוגים ניתן לראות כי רובם, עשרה מתוך 17 נהרגו בתחום הערים והישובים. בבאר שבע נפגעו מתאונות אופנועים 112 בני אדם מתוכם היו 2 הרוגים. בשנת 2019 בבירת הנגב היו 5 נפגעים, לעומת 6 בשנה שקדמה לה.

בירושלים נפגעו 106 רוכבים צעירים בשנת 2019 ונהרגו שישה – מספר ההרוגים הגבוה בעשור בעיר. בתל אביב-יפו נפגעו 95 רוכבים צעירים בשנת 2019, בחולון נפגעו בשנה זו 34 רוכבים צעירים וזהו מספר הרוכבים הצעירים שנפצעו בתאונות דרכים, הגבוה ביותר בשמונה השנים האחרונות בעיר.

בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,049 רוכבים צעירים בני 15 עד 24, 91 מהם נהרגו. מדובר ב-700 נפגעים בממוצע בכל שנה ותשעה הרוגים בממוצע.

באדיבות עמותת אור ירוק

מאור ירוק מסבירים כי רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.

הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על הכלים הדו גלגליים, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לרוכבים הצעירים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף בעת קבלת הרישיון הם אינם נדרשים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

"העליה במספרי ההרוגים דרמטית ובלתי נתפסת כשמדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון, מאחורי כל הרוג כזה ישנה משפחה שחיכתה לו בבית. הנתונים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן", אמר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. ההכשרה חייבת להיות יסודית יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים ולמנוע את הצעיר ההרוג הבא".

 

להלן נתוני ההיפגעות בערים מרכזיות בארץ

  • בתל אביב נפגעו 1,285 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם עשרה רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 95 רוכבים צעירים, מהם שניים נהרגו.
  • בירושלים נפגעו 909 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם 20 רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 106 רוכבים צעירים, מהם שישה נהרגו – זהו מספר הרוכבים הצעירים ההרוגים הגבוה בכל שנות העשור בעיר.
  • בפתח תקווה נפגעו 388 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 30 רוכבים צעירים.
  • ברמת גן נפגעו 297 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 18 רוכבים צעירים.
  • בחולון נפגעו 278 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 34 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשמונה השנים האחרונות בעיר.
  • בחיפה נפגעו 280 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם חמישה רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 33 רוכבים צעירים.
  • בראשון לציון נפגעו 216 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 24 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשש השנים האחרונות בעיר.
  • בנתניה נפגעו 209 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 14 רוכבים צעירים.
  • בבת ים נפגעו 200 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019). בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 22 רוכבים צעירים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0266f433-cd37-4f82-9fd2-af19ea9bc6a9','/dyncontent/2024/12/15/9d8d2386-821e-41e6-8d2c-0cea317f3fe9.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('0266f433-cd37-4f82-9fd2-af19ea9bc6a9','/dyncontent/2024/12/16/5c5d8b83-5020-4fcc-ac7e-f28cfb249867.jpg',18815,'שפרה 1224 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה