נמשך המאבק למען הקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6fb8f31b-5d56-4b4e-9bf5-09dd69d80085','/dyncontent/2024/11/19/14a5e5fe-3cf1-446d-9997-4119afaf9b5b.jpg',18723,'פיצה ק 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('6fb8f31b-5d56-4b4e-9bf5-09dd69d80085','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,32653,'Image','');},12],[function() {setImageBanner('6fb8f31b-5d56-4b4e-9bf5-09dd69d80085','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15]]);})

הנגב ממריא מנבטים: שנים רבות מדברים על כך ששדה התעופה בן גוריון עמוס מדי, לכן עלה הצורך להקמת שדה תעופה משלים. על הפרק עומדות שתי חלופות, האחת: בסמוך לבסיס רמת דוד בעמק יזרעאל, והשנייה: בסמוך לבסיס נבטים בצפון הנגב. ההכרעה בין שתי החלופות עדיין לא התקבלה, ובימים אלו ממשיך להתנהל קמפיין למען הקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים.

באדיבות עיריית דימונה

הקמפיין למען הקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים נמשך: מטה דרום ומטה צפון מטעם המאבק קיימו  השבוע מפגש בין הנציגים משני חבלי הארץ, בו נטלו חלק נציגים משני המטות, כאשר מהמטה הדרומי נכחו ראש העיר דימונה בני ביטון ונציגים נוספים, ומהמטה הצפוני טייס חיל האוויר במיל גיל דייגי, נציג המטה רמי שדה ועוד פעילים נוספים.

המפגש נערך לאחר שעלה הצורך להעלות את הנושא שוב לכותרות, לאור העובדה ששנת 2021 סומנה כשנת ההכרעה לנושא שהוכנס בקווי היסוד של הממשלה החדשה. המפגש התנהל תחת הסיסמה "הנגב ממריא מנבטים" והתקיימו בו הרצאות שונות, ביו הדוברים היה גיל דייגי המשמש יו״ר מטה המאבק בצפון. דייגי דיבר על המאבק של האזרחים שהוא חשוב מכל, על כך שבאמצעות התמיכה של תושבי הנגב יקום וייפול המאבק, ועל אחד היתרונות הבולטים בהקמת השדה- העסקתם של כ-30,000 עובדים מהנגב.

על מנת לדון ביתרונות והחסרונות הסביבתיים של הקמת שדה התעופה, פגשנו לריאיון את נילו, פעיל המגמה הירוקה של באר שבע: "באופן כללי לטיסות יש טביעת רגל אקולוגית עצומה וברור שמדובר בפעולה מזהמת מאוד, היה טוב אילו היינו לומדים לצמצם את השימוש בה. בדרך כלל כארגון אנחנו בוחרים בעמדות פרוגרסיביות כאלה".

על אף החסרונות הסביבתיים הברורים בהקמת השדה, נילו והמגמה הירוקה נוקטים בעמדה מפתיעה. "עם זאת במקרה זה אנחנו חלק מקואליציה של ארגונים שאומרים שאם כבר מקימים עוד שדה תעופה, והאלטרנטיבות הן בין מגידו לנבטים, אנחנו תומכים בנבטים. זאת בשל אספקת תעסוקה איכותית הנלווית לשדה התעופה שהיא נצרכת בדרום, וגם כי הפגיעה במגידו תהיה גדולה יותר ותצרוך יותר משאבים לעומת התאמת שדה תעופה קיימת בנבטים. זה לא אומר שכאשר יקום שדה התעופה לא יהיו לנו בעיות סביבתיות איתו, אבל אנחנו כן מבינים שיש גם יתרונות".

בחודש פברואר האחרון בעת ביקורו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יחד עם סיעתו בנגב הדגיש לפיד את חשיבות הקמת שדה התעופה לפיתוח האזור, התיירות והעסקים: "במסגרת הטירוף הכללי למדינת ישראל היו שתי אפשרויות - להקים שדה תעופה בצפון או בדרום. בצפון רוצים שזה יהיה בדרום ובדרום רוצים שזה יהיה בדרום, שדה תעופה בצפון יעלה פי ארבע אין בזה שום הגיון. אנחנו צריכים שדה תעופה שיביא לפה תיירות, עסקים, תנופה. צריכים שדה תעופה בנבטים. מדינת ישראל צריכה עוד שדה תעופה גדול מצליח והוא צריך להיות פה. הגיע הזמן לפתח את הנגב, ולהקים כאן בנבטים שדה תעופה משלים לנתב״ג. זו הזדמנות היסטורית לשנות את האזור, את התעסוקה והתיירות, זה הצעד הנכון ואנחנו נעשה אותו״.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('668f8201-5d2f-4750-bd3e-93be7054517b','/dyncontent/2024/11/10/a49f1879-d056-42f8-9e00-419d14036c36.gif',18685,'סמי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('668f8201-5d2f-4750-bd3e-93be7054517b','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,32654,'Image','');},12]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה