מתקדמים אל שדה תעופה בינלאומי בנגב

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('89dd1c0a-b162-4a10-82be-699039cc84b3','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('89dd1c0a-b162-4a10-82be-699039cc84b3','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('89dd1c0a-b162-4a10-82be-699039cc84b3','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

שרת התחבורה מירי רגב המליצה על הקמת שדה תעופה בינלאומי שני בישראל בנגב ובכך אימצה את עמדת מטה התושבים וראשי הרשויות מהנגב ומהצפון

צילום: טלי עוז

לאחר שנים ארוכות של חוסר הכרעה, הגיעה אמש (א', 9.8) שרת התחבורה רגב להחלטה בנוגע להקמת שדה התעופה הבא בישראל. תושבי הדרום מברכים על ההחלטה שתביא מעל 20,000 משרות חדשות לנגב, מיליארדי שקלים לכלכלה בדרום ותיירים מכל העולם

הצעד הראשון להקמת שדה תעופה בינלאומי שני בישראל נרשם אמש כששרת התחבורה מירי רגב הודיעה על החלטתה להמליץ על הקמת השדה בדרום, בבסיס נבטים. בשנים האחרונות ניהלו תושבי הנגב והצפון יחד עם ראשי רשויות, מאבק משותף במטרה לשכנע בחשיבות הקמת השדה החדש בדרום במקום בצפון. היום הודיעה השרה כי היא מקבלת את קריאת התושבים והורתה למועצה הארצית לתכנון ובנייה לקדם את תכנון שדה התעופה האזרחי הבינלאומי בנגב.

משמעות החלטת השרה רגב היא קיצור משמעותי של זמני הקמת השדה שיוביל להפחתת העומס על התושבים בסובב נתב"ג וחסכון של 18 מיליארד ש"ח מקופת המדינה לעומת עלות ההקמה בחלופת רמת דוד שנבחנה אף היא.

מדו"חות כלכליים מקיפים שהוכנו בשנים האחרונות עולה כי התועלות לנגב מהקמת שדה תעופה הן מעל 20 מיליארד ש"ח ויצירת 20,000 מקומות עבודה חדשים. תושבי הנגב, לצד תושבי הצפון ובתמיכת עשרות ראשי רשויות מהדרום והצפון, קראו בשנה האחרונה להקים את השדה בנבטים שבנגב. לדברי מטה התושבים, הקמת שדה ברמת דוד היא טעות תכנונית וכלכלית שאינה משרתת את האינטרס הלאומי של ישראל.

רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור להתיישבות בנגב ובגליל, ומראשי המאבק להקמת שדה התעופה בנבטים: "אנו מברכים על החלטת השרה ומודים לה על עמידתה האיתנה למול לחצי חיל האוויר. הבחירה בנגב היא הבחירה ההגיונית ביותר והמתנגדים היחידים לתכנית זו הם חיל האוויר, שגם להם אפשר למצוא פתרונות קלים יחסית. השווי הלאומי של הקמת השדה בדרום לא יסולא בפז. עוד כשהשרה רגב תפקדה כיושבת ראש שדולת הנגב והגליל, היא הבטיחה שהיא תקדם את הקמת השדה בנגב - מה שהבטיחה אז היא מממשת היום – ישר כח".

מטה התושבים בירך את השרה רגב על החלטתה ואמר: "השרה רגב החליטה באופן מנהיגותי ותוך ראייה רחבה על הצרכים הכלכליים והתיירותיים של מדינת ישראל. הקמת שדה התעופה בדרום היא מנוע צמיחה דרמטי המממש את הבטחות הממשלה לתמיכה וחיזוק הנגב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ba758f96-aa40-407e-b67e-1665912fd603','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ba758f96-aa40-407e-b67e-1665912fd603','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה