''מפחדים לשמוע ביקורת'': מי בעירייה מנסה להשתיק את חברי המועצה?



גורמים בעיריית באר שבע טוענים בפני באר שבע נט, כי למרות בקשות חוזרות ונשנות לראש העיר לקיים ועדת הנהלה - עד כה התקיימו רק שתיים כאלו בחצי השנה האחרונה: ''מנסים להשתיק כל ביקורת פנימית'', טוען חבר מועצה בפני מערכת האתר. אז מהי הסיבה? יצאנו לבדוק

ישיבת מועצת העיר. קרדיט - באר שבע נט

קצת יותר מחצי שנה מאז נבחרה מועצת העיר החדשה ולמרות שאין לו אופוזיציה כלל - בתקופה האחרונה מתחילים להישמע רחשים מתוך המחנה של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', אשר מביעים ביקורת לא קלה על ראש העיר, שכזכור התמודד לבדו על התפקיד. 

בשיחות עם מספר גורמים בעירייה, הועלו בפנינו מערכת האתר הטענה כי למרות בקשות חוזרות ונשנות אל ראש העיר במטרה לקיים ועדת הנהלה באופן תכוף - עד כה, 7 חודשים מאז הוקמה המועצה החדשה, קוימו שתיים כאלו בלבד. 

אז מהן למעשה ועדת ההנהלה? ובכן, בניגוד לישיבות המועצה המסורתיות שמתקיימות מידי חודש, בהן עולות לסדר היום הצעות לאישורן של חברי המועצה, זאת לאחר שכבר נדונו הנושאים בוועידות השונות - ישיבות הנהלה מתקיימות כאמור בדלתיים סגורות, הרחק מעיניהן של העיתונאים והציבור. 

לפי ''המדריך לנבחר ולנבחרת ברשות המקומית'' שהוציא משרד הפנים, ועדת ההנהלה ''מרכזת, מתאמת ומייעצת בניווט מועצת הרשות - בפרט, ובניהול ענייני הרשות - בכלל. מתפקדת בפועל כהנהלת הקואליציה המקומית''. כאמור,  בישיבות הנהלה לרוב נוטים חברי המועצה להעלות טענות שונות בנוגע להתנהלות העירייה ומביאים בפני שאר חברי המועצה בקשות שהועברו לידיהם מצד הבוחרים שלהם, קרי הציבור. מספר חברי מועצה עימם שוחחנו, טוענים כי בישיבות ההנהלה ישנה הזדמנות להצביע על כשלים פנימיים שמתרחשים בעירייה ובעיר בכלל ובאופן יותר פרגמטי ופרקטי להביא לפתירתן.

אז מדוע אחת הרשויות שמתהדרות בפתיחות ושיתוף פעולה, מסרבות לשתף פעולה עם חברי המועצה שלה עצמה?  ובכן, ראשית חשוב להגיד כי ברשויות מקומיות, בניגוד למועצה מקומית - אין חובה לקיים ועדת הנהלה. עם זאת, לפי גורמים עימם שוחחנו, נראה שמה שעומד מאחורי חוסר הרצון לקיים עוד ועדות הנהלה טמונה בכך שישנו חשש שמספר חברי מועצה יעלו ביקורת ישירה כלפי ראש העיר וסגניו.

חבר מועצה עימו שוחחנו בבאר שבע נט סיפר: ''לא משנה כמה ביקשנו לקיים ועדת הנהלה, תמיד העלנו בפנינו תירוץ כזה או אחר למה זה לא קורה. הרי כולם יודעים שבישיבות אלו יש פרוטוקול שלאחר מכן הציבור יכול לקרוא. יש פה טעם נגוע ונראה שמישהו שם בתפקידים הבכירים לא רוצה שזה ייקרה. נראה שהם מפחדים לשמוע ביקורת''. 

בניין עיריית באר שבע. קרדיט - צילום שרון טל

פנינו לעיריית באר שבע, לנסות ולהבין מדוע עד כה התקיימו רק 2 ועידות הנהלה בלבד שכן העיר מלאה בבעיות חמורות שיש לתת עליהן את הדעת. מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: ''ועדת ההנהלה הינה ועדת רשות ולא ועדת חובה, ובכל זאת העירייה החליטה על הקמתה. כינוס הועדה מתבצע על פי הצורך ו/או על פי בקשת חברי ההנהלה. יצוין שועדת ההנהלה התכנסה, נכון להיום, פעמיים ומתוכננת להתכנס פעם נוספת עד סוף השנה הנוכחית. לקראת שנת 2025 יקבלו חברי מועצת העיר תוכנית שנתית לועדת ההנהלה, כמו לכל הועדות כמקובל''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה