מבקר המדינה: זהו הממצא המדאיג שמוכיח עד כמה תושבי הנגב חשובים פחות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('95277451-123a-4686-9ea5-8a11f5544dc7','/dyncontent/2024/11/19/14a5e5fe-3cf1-446d-9997-4119afaf9b5b.jpg',18723,'פיצה ק 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('95277451-123a-4686-9ea5-8a11f5544dc7','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,32653,'Image','');},12],[function() {setImageBanner('95277451-123a-4686-9ea5-8a11f5544dc7','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15]]);})

מבקר המדינה מפרסם דוח שהושלם לפני המלחמה, לפיו תושבי הנגב נותרים ללא חשמל פי 4 יותר זמן מאשר תושבי גוש דן. כחלק מדוחות מבקר המדינה שהסתיימו טרום המלחמה נבדק גם השירות לציבור בחברת החשמל לישראל בע"מ


למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: זאב דיקמן

דוח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מצא ליקויים באמינות אספקת החשמל של חברת חשמל: כך, למשל, בשנים 2017 - 2021 נרשמה מגמת הרעה באמינות האספקה ללקוח, אשר התבטאה בעלייה של 43 דקות במספר דקות אי-האספקה ללקוח הנובעת מריבוי תקלות ומגידול במשך שיקום האספקה: מ-153 דקות אי-אספקה ללקוח בשנת 2017 ל-196 דקות אי-אספקה ללקוח בשנת 2021. 

עוד נמצא כי יש פערים ניכרים באמינות אספקת החשמל ובמשך שיקום האספקה בין הנפות. בנפת נגב, למשל, היה ממוצע אי-האספקה ללקוח 241 דקות בשנים 2013 עד 2021 - פי 4.1 מהממוצע בנפת גוש דן באותן שנים, 59 דקות. משך זמן השיקום הממוצע לשנים 2020 - 2021 בנפת נגב היה כ-70 דקות - פי 2.9 מזמן השיקום הממוצע בנפת ירושלים, כ-24 דקות.

המבקר מצא עוד כי 45% מהבקשות לחיבור לרשת החשמל נענו בפרק זמן של יותר משלוש שנים מהגשת הבקשה.  כן הועלה כי כ-158,000 זכאים (כ-36% מתוך כ-471,000 זכאים) אינם מקבלים הנחות בחשבון החשמל, ובהם ניצולי שואה וחיילים בודדים. שיעור המיצוי נמוך במיוחד בקבוצת הזכאים של משפחות עם ארבעה ילדים. עוד הועלה כי רמת השירות במוקד 103 של חח"י נמצאת במגמת ירידה זה כמה שנים, והגברת הפעילות בערוצים הדיגיטליים של החברה אינה מספיקה כדי להפחית את העומס במוקד 103.

קרדיט - מבקר המדינה

המבקר אנגלמן :"ממליץ לחברת החשמל לפעול לשיפור אמינות האספקה ולצמצום הפערים בין הנפות, להפחית את עומס הפניות במוקד 103 על מנת להעלות את רמת השירות בו, לפעול לשיפור הטיפול בתלונות הציבור ולבחון דרכים להגדלת שיעור מיצוי הזכאות לתעריף מופחת"

בביקורת הנוכחית מפרסם מבקר המדינה לציבור דוחות בנושאים נוספים, ביניהם הטיפול בנכי צה"ל ובדק את המרחבים המוגנים וכן מקבץ דוחות כלכליים שהעבודה עליהם הסתיימה לפני הטבח ביום 7.10. בין היתר בדוחות שפורסמו: רפורמת "נפש אחת" עבור נכי צה"ל, מרחבים מוגנים, היערכות לרעידות אדמה, הפיקוח והבקרה על החברות הממשלתיות ועוד. ראוי לציין כי הכנת הדוחות הסתיימה טרם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ונוכח המלחמה מבקר המדינה החליט לדחות את פרסומם, ולפרסמם כעת.

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. קרדיט - לע"מ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('30bd6e4a-d649-4efd-92e2-90d15ae737a5','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,32654,'Image','');},12],[function() {setImageBanner('30bd6e4a-d649-4efd-92e2-90d15ae737a5','/dyncontent/2024/11/10/a49f1879-d056-42f8-9e00-419d14036c36.gif',18685,'סמי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה