מבוגרים נפגעים יותר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e4fa6fe5-7b5f-474f-9290-f99d53464db7','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('e4fa6fe5-7b5f-474f-9290-f99d53464db7','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

בשנה החולפת נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 807 מבוגרים (65+) הולכי רגל, מדובר במספר הגבוה ביותר מזה עשור!

בימיו האחרונים של חודש ינואר 2020 נפגע הולך רגל בן 88 מאוטובוס בעת שחצה את הכביש במעבר חציה ברחוב משה שרת בחולון. הוא פונה באורח קשה לבית החולים תל השומר ולאחר מספר ימים נקבע מותו. הקשיש שנהרג בכביש הוא חלק מהמציאות היומיומית איתה נאלצים להתמודד האזרחים הוותיקים (65+) כהולכי רגל במדינת ישראל.

בכל שנה נפגעים בממוצע 720 אזרחים ותיקים בעודם הולכי רגל בתחום העירוני, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 807 בני 65+ הולכי רגל, וזוהי השנה בה מספר הנפגעים בגיל זה הגבוה בכל העשור החולף. בשנת 2018 נפגעו בתחום העירוני 779 אזרחים וותיקים הולכי רגל, ובשנת 2017 נפגעו 781, בתחילת העשור, שנת 2010, עמד מספר הנפגעים על 582.

עוד עולה מן הנתונים כי מבין הולכי הרגל בני 65+ שנפגעו ב-2019, 31 נהרגו ו-219 נפצעו באורח קשה. כאשר ברחבי הארץ נפגעו בשנת 2019 בתאונות דרכים 825 הולכי רגל בגיל זה, 720 מהם, כאמור נפגעו בתחומי הערים והישובים. 31 נהרגו ברחבי הארץ בשנה זו, מהם 29 נהרגו בתחום העירוני. 

צילום באדיבות אור ירוק

הסיבות שאזרחים וותיקים נמצאים בסכנה משמעותית בעיקר כהולכי רגל הן: עוצמת הפגיעה של רכב בהם גבוהה יותר, הזמן הממושך שלוקח להם לחצות את הכביש ביחס לצעירים ובנוסף, רבים חווים קשיי ראייה ושמיעה שמשפיעים על האופן והמהירות של חציית הכביש.

אנחנו יכולים לעצור את זה! בנקיטת מספר פעולות פשוטות, אותן חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ליישם ולהוציא לפועל מוקדם ככל האפשר, ניתן למנוע נפגעים רבים בדרכים:

· ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים בהם נמצאים קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים.

· באותם אזורים, בהם הצפי לנוכחות קשישים גבוה, יש להאריך את משך הופעת האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל, על מנת לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה.

· ריכוז ויישום הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות של מעברי החציה על ידי סימונם באופן מובלט, וכדומה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "נתוני ההיפגעות הקטלניים של הקשישים ממשיכים להיות גבוהים ולטפס בכל שנה וכשלא רואים ירידה, ברור שלא נעשה מספיק על מנת לצמצמם את המספרים הכואבים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדרוש מהרשויות להתקין פסי האטה בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש ויחד עם זאת להאריך את משך האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל. מדובר בצעדים פשוטים לביצוע, שאינם דורשים עלויות גבוהות ובעיקר מאוד אפקטיביים בצמצום כמויות הנפגעים והצלת חיים". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dd666d42-eeac-498f-b8a0-5c9b7dc12a1f','/dyncontent/2024/12/15/9d8d2386-821e-41e6-8d2c-0cea317f3fe9.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('dd666d42-eeac-498f-b8a0-5c9b7dc12a1f','/dyncontent/2024/12/16/5c5d8b83-5020-4fcc-ac7e-f28cfb249867.jpg',18815,'שפרה 1224 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('dd666d42-eeac-498f-b8a0-5c9b7dc12a1f','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה