לא שקט ביישוב היוקרתי: ''מסמר נוסף בקריסה של מערכת החינוך פה''

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ca5fca7d-43db-44f0-a4e8-38d3d314c6bb','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ca5fca7d-43db-44f0-a4e8-38d3d314c6bb','/dyncontent/2024/9/15/c202a6d5-5805-4866-8db8-bcf9caca5af9.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

כך טוענים הורים רבים ביישוב עומר, זאת בשל החלטה הרת משקל של ראש המועצה ארז בדש - אשר תחל כבר מהשנה הקרובה על ילדי כיתות א'. ''הבטיחו משהו אחד, ובסוף קיימו משהו אחר לגמרי, מרגישים נבגדים'', טוען אחד ההורים בעוד בקרב בדש עצמו מתעקשים כי מדובר ב-''החלטה שתתברר בהמשך כנכונה''. יצאנו לבדוק

הכניסה לעומר. קרדיט - מתוך העמוד הרשמי של הישוב (תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א')

קצת יותר ממאה ימים עברו מאז כניסתו לתפקיד של ראש מועצת עומר ארז בדש, וכעת מסתמן כי בפני ראש המועצה הנכנס עומד המשבר האמיתי הראשון.

בשבועות האחרונים החלה ביישוב היוקרתי להתעורר מחאת מקומית, מצד מספר זוגות הורים לילדים וילדות אשר עולים בשנת הלימודים הקרובה לכיתה א'. הסיבה? החלטתו של בדש לא להגדיל את כמות הכיתות ובכך למעשה לגרום לכך שכמות התלמידים בכל כיתה תעמוד על כ-32 תלמידים שיחולקו בין 3 כיתות. ואת זה, הורי היישוב לא הסכימו להכיל.

''הוא (בדש) הצהיר בפנינו בקמפיין הבחירות שלו שהחינוך מעל הכל, ושהוא יפעל ביתר שאת להביא את עומר למעמד שיתאים לאשכול הסוציו-אקונומי שבו היא עומדת. ומה אחד הדברים המרכזיים הראשונים שהוא עושה? להכביד עוד יותר על התלמידים, להתרחק מהשאיפה של המועצה הקודמת להעמיד כיתות של כ-27 עד 28 תלמידים והכל על חשבון הילדים שלנו''.

כך טוענת נציגת ההורים, תושבת היישוב ואחת ממובילות המאבק. היא, יחד עם עוד מספר זוגות הורים, פנו לבאר שבע נט בטענה כי ראש המועצה ''הפר את הבטחת הבחירות שלו'', משפט שחזר על עצמו כמה וכמה פעמים בשיחה עימם. לטענתה, בדש עצמו התחייב בפניהם במספר חוגי בית כי יפעל בנושא, שכן זאת מטרתו העילאית: ''אנחנו מתעקשים כבר המון זמן שמערכת החינוך ביישוב תעבור לפעול בשיטה המונטוסורית, בה ניתן דגש רב יותר לכל תלמיד ותלמיד. במועצה הקודמת, נרשם רוב של הצבעות לכך שהמועצה 'תשאף להעמיד כיתות לימוד בהן יילמדו פחות מ-30 תלמידים' ואפילו כמה ממקרוביו של בדש עצמו הצביעו לכך. אבל מה גילינו בפועל, כי הוא דווקא מחליט להעלות את מספר התלמידים ולא לפתוח כיתה נוספת''.

הורה אחר טען: ''שיקרו לנו, לקחו את הבטחת הבחירות וזרקו לפח. הבטיחו משהו אחד, ובסוף קיימו משהו אחר לגמרי, אנחנו לגמרי מרגישים נבגדים''.

כאמור, המאבק החריף נגרר גם לרשתות החברתיות, שם הורים רבים הצהירו כי הם חשים שהזניחו אותם ואת עתיד ילדיהם עם ההחלטה של בדש. ראש המועצה מצידו, הקליט בלשכתו סרטון שפורסם לתושבי היישוב, ובו ניסה להסביר את הרציונל העומד מאחורי החלטתו (בסרטון הבא): 

זמן מה לאחר אותו סרטון, שלחו הורים רבים לבדש מכתב מנומק בו פרסו את משנתם. חשוב לומר, כי לבאר שבע נט נודע כי רבים מההורים למעשה בחרו בבדש, ומכאן חלקם טוענים כי האכזבה מהחלטתו של ראש המועצה החדש, הפכה לגדולה יותר. במכתב עצמו, אשר נשלח ללשכתו של בדש, טענו ההורים כי ''מערכת החינוך בעומר על ערש דווי והחלטתך היא מסמר נוסף בקריסה של מערכת החינוך בעומר ופגיעה אנושה בילדי כיתות א''.

עוד נאמר במכתב כי לתחושת ההורים ''ההחלטה הזו עומדת בניגוד מוחלט למדיניות קודמת של המועצה לפתוח כיתה נוספת כאשר התוצאה היא 30 ילדים בכיתה ולהצהרות ברורות וחד משמעיות שהושמעו על ידי רשימת "עומר אחת" ועל ידי מחזיקת תיק החינוך בנושא. כמו כן, לא הובהר על ידך מדוע הורעו התנאים עבור כיתות א' וכיצד החלטה שיושמה בעבר במועצת עומר אינה יכולה להיות מיושמת כעת''.

בהמשך המכתב, החריפו ההורים את הטון ואף טענו: ''אין לנו אלא להגיע למסקנה כי ההבטחות לשיפור החינוך בעומר הינן מס שפתיים בלבד. עצוב לומר שאנו ההורים זמן קצר בלבד לאחר שהבענו בך אמון כתושבים להיות ראש המועצה ולהנהיג שינוי משמעותי בחינוך ביישוב עומר מקבלים ה חלטה מנותקת ולא מחוברת למצב החינוך ביישוב''.

השבוע, קיבל גודל האירוע תוקף משנה בשל הודעת התפטרות חריגה של לא אחרת מחברת רשימתו עצמה של בדש, בר ריבק, אשר הוצבה במקום השישי ברשימתו של בדש והייתה אמונה בחודשים האחרונים על תחום החינוך הרך. בפוסט ארוך אותו שיתפה בדף התושבים, הודיעה ריבק על עזיבת התפקיד שכן לטענתה ''היכולת שלה להשפיע על החינוך בישוב נמוכה בהרבה ממה שהובטח לה''.

עוד טענה ריבק בהמשך הפוסט כי ''נוכחתי לגלות כי הגישה החינוכית של המועצה המקומית כפי שהיא משתקפת בפעולותיה אינה מתאימה לתפיסות החינוכיות שלי. החלטות כמו צמצום מספר הכיתות והגדלת מספר הילדים בכל כיתה, לצד הכנסת הגישה המונטסורית לבית הספר בדרך שאינה מספקת, פוגעות בטובת הילדים ואינן תואמות את הערכים והאמונות שלי. איני רואה כיצד פגיעה כה משמעותית בילדים העולים לכיתה א' יכולה להיות מוצדקת, אפילו אם המטרה היא להיטיב מעט עם ילדים אחרים. יתרה מזאת, בנקודת הזמן הזו אני מרגישה שממדרים אותי מחלק מהתהליכים ואיני מצליחה להביא את יכולותיי והמוטיבציה שלי לידי ביטוי מיטבי''.

ארז בדש וחברי הסיעה שלו, ריבק שנייה מימין. קרדיט - צילום פרטי

כאמור, לא כאן תם לו המאבק, שכן מספר הורים אף הגדילו לעשות, ושלחו מכתב ללא אחר מראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', בבקשה ממנו לשקול את אישור מעברם של תלמידים המיועדים לעלות לכיתה א' וזאת בכדי לספק להם את החינוך המיועד לכך בבית הספר ''נטעים'' אשר דוגל בשיטה המונטוסורית. 

במכתב שנשלח לרוביק, כתבו ההורים: ''רצינו לציין שמדובר בקבוצה איכותית של הורים וילדים אשר מעוניינים להשתלב כחלק מהמסלול המונטסורי, לעזור ולהשפיע ולפרוח יחד ולקבל את המענה שעיריית באר שבע מעניקה. בשל סד הזמנים הקצר נשמח לתאם פגישה בדחיפות למצוא פתרון כיצד נוכל להצטרף למסלול המונסטורי בבאר שבע''. לידיעת באר שבע נט עם זאת, הגיעה תגובת העירייה ובה נמסר כי ''נכון לעכשיו בית הספר אינו מוגדר בית ספר ייחודי על אזורי על ידי ועדת הייחודיים של משרד החינוך, ואיננו קולט תושבי חוץ''. 

כאמור, טרם ברור כיצד ייגמר המאבק של הורי היישוב, ומעניין יהיה לראות האם בדש עצמו יסכים לפתוח בשיח שיוביל לפתירת המצב. עם זאת, מקורבים אליו טוענים כי ראש המועצה החדש משוכנע בדרכו וכפי שטען בסרטון שצורף לעיל, ניכר כי הוא בטוח שההחלטה תשתלם בטווח הרחוק. למעשה, חלק מההורים משוכנעים כי בדש עצמו ''בחור רציונאלי ומחושב'' וכי הם ''מאמינים שהוא יקשיב לנו ויבוא לקראתנו בסופו של דבר''.

אנחנו פנינו למועצת עומר וזוהי תגובתם: ''תכנית החינוך לקראת שנת הלימודים הקרובה נבנית בימים אלה ממש. התכנית תוצג לאחר בנייתה ואישורה על ידי כלל הגורמים ולאחר שצוותי החינוך יסיימו את בנייתה והתאמתה לצורכי התלמידים. התכנית שלנו מתמקדת בשיפור איכות החינוך ובמתן יחס אישי לכל תלמיד ותלמידה והיא כוללת מספר מרכיבים עיקריים: הכנסת הגישה המונטוסורית לשכבה א' תוך הכשרת הצוותים, למידה בשיטת ''הלמידה בזרימה'' והעברת תהליך הלמידה ואחריות עליה לתלמיד וזאת באמצעות תיווך המורה, פיצול כיתות בכל שכבות בית הספר במקצועות הליבה תוך הסתכלות על הצרכים של כל ילד, הכנסת תכניות חינוכיות חדשניות המתאימות לזמננו כגון אנגלית מדוברת כבר בכיתה ב', חיזוק ופיתוח שיטת ''הניהול העצמי'' של ילדי בית הספר, למידה מחוץ לכותלי בית הספר תוך שהתלמידים עוברים תהליכי חקר ובחירה של סוגיות משמעותיות המעניינות אותם כיחידים וכקבוצה. התכנית תהיה תחת פיקוח ומעקב צמוד של ראש המועצה בעצמו דרך אגף החינוך ועד הנהלת בית הספר כדי לוודא שהתכניות מבוצעות בצורה הטובה ביותר''.

כאשר שאלנו את המועצה לגבי טענות ההורים שהופרה הבטחת הבחירות נמסר: ''מה שהובטח, ולכך אנחנו עדיין מתחייבים זה לפעול לשיפור איכות החינוך ביישוב ולהעניק לילדי וילדות עומר את הכלים הלימודיים הטובים ביותר. לשם אנו צועדים''. 

כאשר נשאלה המועצה כיצד היא מתכוונת לתקן את המצב הנוצר מול ההורים נמסר בתגובה: ''אם במילה 'לתקן' הכוונה היא לביטולה של התכנית, אז אנחנו מאמינים בתכנית שתביא בשורה של ממש לחינוך בעומר. במקביל המועצה תמשיך לשיפור וליישום התכנית המגובשת בימים אלה. כמו כן, ראש המועצה ארז בדש, יפקח באופן אישי על יישום התכנית בליווי יעדים, מדדי ביצוע וניתוח רציף שייבחנו באופן צמוד על ידי כל גורמי המקצוע ביישוב. אנחנו מחויבים להמשיך שיח הפתוח על ההחלטה שנתקבלה עם ההורים ונפעל יחד למען טובת הילדים והחינוך בעומר''.

לגבי התפטרותה של חברת רשימתו של בדש, בר ריבק, מסרו במועצה: ''אנו מכבדים את החלטתה ואיישנו את התפקיד בתת ועדת החינוך''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3a5714db-a127-4324-bc28-83fd54265771','/dyncontent/2024/9/3/11bfc882-fb01-4e4e-85bc-b6e90611d8aa.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('3a5714db-a127-4324-bc28-83fd54265771','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה