לאחר ביטול השביתה: אלפי תלמידים החלו את שנת הלימודים בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('3558648f-ec09-48e2-983e-0f85bb8aa184','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כ-45,393 פתחו הבוקר את שנת הלימודים החדשה בבאר שבע, זאת בצל איומים על שביתה בלימודים העל תיכוניים.

קרדיט - צילום פרטי
כ-45,393 תלמידים פתחו הבוקר (ו') את שנת הלימודים תשפ"ד בבאר שבע. במהלך החודש האחרון, בעירייה עבדו מסביב לשעון על מנת להכשיר את המוסדות החינוכיים בעיר, ולמרות החשש משביתה - הבוקר נפתחו הלימודים כסדרם.

כ-9200 ילדים וילדות פקדו את גני הילדים, טרום טרום חובה, טרום חובה וחובה כ- 19,431 חזרו לספסל הלימודים בבתי הספר היסודיים מהם, כ-2958 תלמידים נרגשים יחלו את לימודיהם בכיתות א'. בבתי הספר התיכוניים ילמדו כ-16,762 תלמידים.

במסגרת הערכות העירייה לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, הוקמו בחודשים האחרונים עשרות מוסדות חינוך חדשים בכ-70,000,000 ₪ בין הפרויקטים נמנים: מעונות יום בשכונת הפארק ובשכונה ב', השלמת תיכון זילברמן בשכונת רמות וגנים חדשים בשכונות ג', ו', י"א, רמות, ה' ונווה נוי.

כמו כן, השקיעה עיריית באר שבע מיליוני שקלים בשדרוג תשתיות פיזיות קיימות וטיפול בליקויי בטיחות בלמעלה ממאה מוסדות חינוך בעיר. מדובר בשדרוג וחידוש במוסדות בשכונות ותיקות וחדשות, ברמת תכנון ועיצוב גבוהים ובאבזור מתקדם.

קרדיט - באר שבע נט/ תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'/צילום פרטי

בשנה הקרובה, תפעיל העירייה מספר גנים ייחודיים, בהם גן יער (שומרון) - גן חדש וייחודי ראשון מסוגו בעיר בשכונת נאות לון. תפיסת החינוך בגן מבוססת על למידה וחקר בסביבה הטבעית, מהותה לספק לילדים הזדמנויות לחקר תוך גילוי חוויות למידה ועשיה בטבע, ביער לון המזמן זאת. שיטת הלימוד מעניקה לילדי הגן הזדמנות לפתח חשיבה יצירתית, פיתוח ניהול סיכונים והתמודדות עם אתגרים שמציעה הסביבה החיצונית. המטרה : לחבר את הילדים לטבע ולעורר בהם אהבה ורגש לסביבה ולעצמם.

גם הגן מדעי (מדעקידס) - גן המקדם לימודי מדעים, תכנות, רובוטיקה ועוד בשכונת רמות יחל לפעול וגן סיפור (גן גירית ) - גן המקדם לימודי שפה באמצעים ייחודיים וכתיבת ספרים וסיפורים על-ידי הילדים. עוד גנים ייחודים הם הגנים מוזיקליים - גן השם לו למטרה קידום מיומנויות מוזיקליות והעמקת הידע המוזיקלי בקרב הילדים המתחנכים בגן תוך ביטוי לכל תחומי הליבה הנדרשים בגן. הלמידה בגן הינה חווייתית ומשלבת שירה, נגינה, תזמור, תנועה במרחב, ריקוד מובנה, מראות והיכרות מעמיקה עם מושגים מוזיקליים.

הגנים דמוקרטים - גן צמרת, גן הלל והגנים על אזוריים - החינוך הדמוקרטי מושתת על מתן חופש הביטוי והבחירה לילדים, השאיפה היא ליצור סביבה המאפשרת חופש פעולה לילדים תוך שמירה על זכויות האדם ועל חופש העצמאות ללמידה במרחב הגן. כחלק מתפיסת החינוך גננות הגן שמות דגש על יכולת הילד/ה לפעול בעצמם מתוך שיקול דעת, אחריות וביטוי אישי, יכולות התורמות לעצמאות הילדים וחיזוק תכונות המנהיגות.

כמו כן, בעיר ניתן למצוא מסלולים ייחודיים בבתי ספר יסודיים:

  • מיזם 'ברנקו וייס' - מינהל החינוך בעיריית באר שבע בשיתוף מכון ברנקו וייס ומשרד החינוך, מובילים מיזם חינוכי עירוני לקידום כלל בתי הספר היסודיים בעיר. המסלולים הפועלים בעיר במסגרת המיזם הנם: מסלול 'מבפנים' – ליווי הוליסטי, מסלול 'פורצי דרך', מסלול 'ראשית קהילות' ומסלול 'מחוברים'.
  • מסלול פורצי דרך: בית הספר עובר מסע דרך שלוש אבנים מרכזיות: כתיבת סיפור בית-ספרי מותאמת לרוח הזמן, הסביבה והקהילה, בניית מערך חדש אשר תומך ומשקף את הזהות הבית-ספרית תוך פיתוח תרבות בית-ספרית של ארגון לומד ומתפתח.
  • מסלול מבפנים: הובלת שינוי בית ספרי עמוק שיוביל לשיפור המדדים וליצירת מרחב של משמעות לכלל קהילת בית הספר היסודי, על ידי בניית מעטפת ליווי בשלושה מרחבים מרכזיים: 1. מרחב הניהול והמנהיגות (ליווי השדרה הניהולית, הטמעת תהליכי עבודה בכלים ניהוליים פרקטיים ומיומנויות של מנהיגות) 2. המרחב פדגוגי (ליווי צוות מורים בהטמעת פרקטיקות הוראה מותאמות לאוכלוסיית הלומדות והלומדים, בדגש על אוריינות, כלים לניהול כיתה, כלים פסיכו-פדגוגיים, בניית תכניות עבודה אישיות ופיתוח תהליכי הוראה למידה בתחומי הדעת השונים) 3. המרחב המצמיח (ליווי יועצות ויועצים וצוותי מורים).
  • מסלול ראשית קהילות: תכנית ייחודית ומובילה של קרן משפחת ליאון המוקדשת כולה לפיתוח האישי והמקצועי של מחנכי הכיתות בבתי הספר, מתוך תפיסה שהצלחתם של תלמידות ותלמידי בית הספר היסודי תלויה במידה רבה ביכולת המחנכים לממש את תפקידם. מסלול מחוברים: תכנית מחוברים מבקשת ללוות את ביה"ס להיות בית חינוך הפועל ומקיים סביבת חיים המאפשרת לכל הבאות והבאים בשעריו: צוות חינוכי תלמידות ותלמידים - התפתחות ושגשוג בארבעה תחומים מרכזיים: רגשי, חברתי, פיזי, ואקדמי.
  • המסלול המונטסורי – בבית ספר נטעים מיתרים – בניית 3 גנים חדשים ברוח המונטסורית , השקעה ביצירת מרחבי למידה מונטסוריים בבית ספר נטעים- מיתרים בשכונה ג'
  • בית הספר הדו-לשוני דגניה - לימוד משותף של תלמידים יהודים וערבים
  • המסלול הדמוקרטי בבית הספר אמירים תל"י בשכונה ד'

ראש מינהל חינוך בעיריית באר שבע, אבי אוחיון: " העיר באר שבע רואה בפיתוח הזדמנויות למידה איכותיות ומגוונות לילדי העיר והמטרופולין יעד חשוב ומרכזי, המאפשר, שוויון הזדמנויות מלא במגוון מסלולי החיים, במהלך הלימודים ולאחריהם, תוך איגום כלל המשאבים העירוניים הפועלים בבאר שבע - בתחומי החינוך, החינוך הבלתי פורמאלי, התרבות, המדעים וכל תחום דעת ויצירה נוסף. כולם מחוברים לחזון העירוני היוצר שפה עירונית משותפת ובסופו של יום תרבות של מצוינות. באמצעות תפיסה זו מחנכים ותלמידים ירכשו תכנים, כלים ומתודולוגיות שיאפשרו להם להיות לומדים יעילים ועצמאים לקחת זה את זה למחוזות ידע חדשים ולהתפתח כל אחד במסלול אישי למצוינות."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1697b264-0cdd-481e-acb0-a77e429b2009','/dyncontent/2024/12/15/9d8d2386-821e-41e6-8d2c-0cea317f3fe9.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1697b264-0cdd-481e-acb0-a77e429b2009','/dyncontent/2024/12/16/5c5d8b83-5020-4fcc-ac7e-f28cfb249867.jpg',18815,'שפרה 1224 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה