"זה נגמר", "אמא אל תדאגי": מילותיהם האחרונות של ניק ורון ז"ל



היום פורסמה הבשורה הנוראית על חילוץ גופותיהם של ניק בייזר מב"ש ורון שרמן מלהבים. אלו היו ההתכתבויות האחרונות שלהם עם הוריהם

ניק בייזר ורון שרמן ז"ל. קרדיט צילומים פרטיים

ניק בייזר ורון שרמן שנחטפו מבסיס מת"ק עזה ב-7 באוקטובר, תועדו בסרטון לאחר שנחטפו בעודם בחיים, מה שנתן מעט תקווה למשפחותיהם כי הם עדיין בחיים, אך הבוקר הודיעו בצה"ל כי גופותיהם חולצו והתקווה נגוזה. חזרנו להתכתבויות האחרונות שלהם עם הוריהם: רון אמר למשפחתו "הם ליד הדלת, זה נגמר", בעוד מילותיו האחרונות של ניק לאימו לפני שהשיחה נותקה היו: "אמא אל תדאגי הכול יהיה בסדר".

הבוקר (שישי) צה"ל הודיע כי גופותיהם של החיילים רב"ט ניק בייזר וסמל רון שרמן חולצו מרצועת עזה כשבשלב זה טרם ברור אם נהרגו מתקיפות צה"ל או נרצחו בשבי. ניק בן ה-19 מבאר שבע, ורון בן ה-19 מלהבים, שירתו שניהם במת"ק עזה - ניק כנהג, ורון כמש"ק תיאום וקישור. באותו יום בו נחטפו, תועדו שרמן ובייזר בסרטון שהפיץ ארגון הטרור חמאס כשהם מובלים בכפייה מהמיגונית על-ידי מחבלים חמושים שחדרו אל הבסיס. 

רגעים ספורים לפני שנחטף שוחח רון שרמן עם הוריו. כשפרצו המחבלים לבסיס, לקראת סוף השיחה אמר רון 'אני חייב לנתק', כאשר בהתכתבות האחרונה של רון עם אימו בוואטסאפ, מילותיו האחרונות היו: 'זהו זה, הם פה, זה נגמר, ביי אמא, אני אוהב אתכם' ואז השיחה נותקה. ארבע שעות לאחר מכן פורסם סרטון אליו נחשפו הוריו של רון ובו תיעוד של רון כשהוא נחטף מן הבסיס ע"י אנשי החמאס.

גם במשפחתו של ניק נחשפו לסרטון ובו תועד בנם כשהוא מובל בכפייה אל עבר הרצועה. קטיה בייזר, אימו של ניק בייזר, סיפרה בשיחה עם "באר שבע נט" את השתלשלות האירועים באותו בוקר נורא בו נחטף בנה: "באותו בוקר ניק היה בבסיס. ניק לא היה אמור להיות בשבת הזאת שם, חבר של ניק ביקש שיחליף אותו וניק נשאר. בטלפון שלי יש התראות כאשר נורים מטחי טילים בעיר מגוריי ב"ש או לבסיס של ניק. התעוררתי באותו בוקר בשעה 6:30 מהתראה של ירי טילים אל האזור בו שוכן הבסיס של ניק. התקשרתי אליו וניק ענה לי כשבמקביל ברקע שמעתי המון פיצוצים, רעש ואזעקות צבע אדום".

"ניק אמר לי שהוא וחבריו התעוררו מהתקפת הטילים בבסיס כאשר לדבריו היו נפילות בבסיס. ניק וחבריו נכנסו למרחב המוגן, שם המתינו מספר דקות נוספות עד שהמרחב יהיה בטוח שוב והם יוכלו לחזור חזרה לחדרם. בשלב הזה עוד חשבו ניק וחבריו שעדיין מדובר רק בטילים, ולא הבינו שיש מתקפה על הבסיס".

"בסביבות השעה 7:00 בבוקר שמעתי בחדשות שיש חשש לחדירת מחבלים. 10 דקות מאוחר יותר התקשרתי לניק. ניק ענה ושאלתי אותו האם הוא שמע על כך שחדרו מחבלים. ניק בתגובה ניסה להרגיע אותי: "אמא אל תדאגי הכול יהיה בסדר", ולפתע ברקע שמעתי כי יש התקפה בבסיס עצמו, כאשר באותם הרגעים הטלפון של ניק נכבה, וזו למעשה הייתה השיחה האחרונה שלי עם ניק".

מאותו הרגע, לקטיה לא היה כל מידע באשר לגורלו של ניק, כאשר המידע הראשוני הגיע בדרך לא צפוייה, בדמות סרטון אליו נחשפו בני המשפחה ברשתות החברתיות: "בסרטון שראינו בערוץ הטלגרם הערבי, ראינו בצורה ברורה את ניק ושני חיילים נוספים כשהם מובלים מהבסיס לכיוון רצועת עזה. מהצפייה בסרטון, נדמה כי למרות שניק עובר חוויה לא פשוטה הוא אינו פצוע פיזית והולך בכוחות עצמו".

"לאחר הצפייה בסרטון התקשרנו למשטרה, לצבא ולפיקוד העורף. לצערנו, לא קיבלנו מהם תשובות ונאמר לנו להיאזר בסבלנות עד לקבלת מידע חדש. בסביבות השעה 22:00 דפקו בדלתנו נציגים של הצבא והודיעו לי רשמית שבני נחטף ע"י ארגון טרור ומוחזק כעת ברצועת עזה".

אך בעוד למשפחת בייזר הייתה מעט תקווה שניק עדיין בחיים ושהוא עוד ישוב הביתה, כעת מגיעות הבשורות הנוראיות על מותו הטראגי. אנו במערכת האתר משתתפים בצער המשפחות, יהי זכרם של ניק בייזר ורון שרמן ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('59daaedd-ebaf-427b-ba33-605c2eacfba7','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה