הרופא מסורוקה שנפצע קשה ברצועת עזה: "אני אחזור למחלקה לטיפול נמרץ. חד משמעית"



בפאנל מיוחד ומרגש בכנס 'רפואה.גבורה.תקווה' שהתקיים השבוע במשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע לציון שנה למלחמת "חרבות ברזל", נפגשו לשיחה ד"ר יואב ביחובסקי, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה שנפצע קשה ברצועת עזה, ופרופ' מוטי קליין, מנהל המחלקה

ביחובסקי, על הבמה עם תמיר סטיינמן וד"ר קליין. קרדיט - סורוקההקהל צחק ודמע בזמן שד"ר יואב ביחובסקי שיתף בחוויות שלו מאז שנפצע באורח קשה בלחימה ברצועת עזה. ד"ר ביחובסקי נפצע בעת שירות מילואים והובהל לסורוקה במצב קשה כל כך, שחבריו בבית החולים לא זיהו אותו בשעות הראשונות לטיפול.

על הבמה, ד"ר ביחובסקי סיפר: "ב-7.10, כשהתחילו לשחרר חלק מהפצועים לבתי חולים אחרים, המ"פ שלי הודיע שמגייסים את הפלוגה ונסעתי למילואים. חצי שנה אח"כ נפצעתי. ממה שסיפרו לי פגע בנו RPG”.

פרופ' מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי, סיפר על החיבור המיוחד בין שניהם ועל העבודה המשותפת: "את יואב בחרנו בקפידה, זיהינו שהוא אדם שאנשים ילכו אחריו. מבחינתי הוא הבן החמישי שלי, איתי באש ובמים. יש אנשים שהם "מלח הארץ" ויואב הוא יותר מזה, הוא הפלפל של הנגב. כשנפצע, באופן אינסטקטיבי ידעתי שאנחנו נטפל בו. ידעתי שאם נשאל אותו איפה ירצה להיות מטופל - זה יהיה אצלנו".

ד"ר יואב ביחובסקי: "זאת לחלוטין הייתה ההחלטה הנכונה. עם זאת יש תהליך של הבנה שאתה כבר לא רופא, אלא מטופל״. כשנשאל לגבי העתיד, השיב ד"ר ביחובסקי: "כיום אני ארבעה ימים בשבוע בשיקום, ויום אחד בטיפול נמרץ בתור רופא-מתנדב, מתחיל לחזור לכושר של מטפל. אני אחזור למחלקה, חד משמעית".

פרופ' מוטי קליין סיפר: "הוא כבר חזר. מבחינת כשירות יואב חוזר לעשות את הדברים שעשה לפני הפציעה. אנחנו דנים על הדברים האלה ומאפשרים לו לעשות את זה בלוחות הזמנים הנכונים מבחינתו ומבחינת המערכת. יואב הוא גאווה לי, למחלקה, לסורוקה ולמדינה. הוא נפצע כי הלך להגן ולהעניק טיפול למי שמגן עלינו כדי שנחיה".

בכנס הוצגו מקרים רפואיים ייחודיים, עדויות של פצועי מלחמה, וסיפורים אישיים מעוררי השראה של עובדי ועובדות סורוקה מאותו יום קשה ומשנת המלחמה שחלפה מאז.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה