הנתונים המדאיגים עבור הולכי הרגל בבאר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('eb6599ab-af6c-4423-b8d0-e85afaac7285','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('eb6599ab-af6c-4423-b8d0-e85afaac7285','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('eb6599ab-af6c-4423-b8d0-e85afaac7285','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15]]);})

עמותת אור ירוק מפרסמת נתונים מדאיגים בנוגע למקום בו אמורים לקבל הולכי הרגל זכות קדימה, מעברי החציה, דווקא המקום שאמור להיות בטוח עבור הולכי הרגל מתגלה ככזה המהווה סיכון משמעותי, כאשר בעשור החולף נהרגו בתחומי באר שבע מעל 370 הולכי רגל במעברי חציה

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2019 נהרגו 21 בני אדם בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה. רוב מכריע של ההרוגים במעבר חציה מצאו את מותם בתחום העירוני – 16 הרוגים מתוך 21 הולכי הרגל. בעשור האחרון מעל 16 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,650 נפגעים מדי שנה.

עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 2,170 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. מדובר בלמעלה ממחצית מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים (3,471). בתחום העירוני נפגעו בשנת 2019 במעבר חציה  2,124 הולכי רגל , מתוכם 16 נהרגו ו-225 נפצעו באורח קשה.

בבאר שבע נפגעו 376 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2010-2019), מתוכם שישה בני אדם נהרגו. בשנת 2019 נפגעו במעבר חציה בעיר 37 הולכי רגל, זאת לעומת 31 שנפגעו בעיר בשנת 2018. 

מעבר חצייה מסוכן. צילום באדיבות אור ירוק

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי רגל רבים מדי נפגעים מדי יום בתאונות במקום שאמור להיות עבורם בטוח ומוגן, מדובר במצב מטריד, במיוחד לאור העבודה שהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר חציה הוא פשוט לביצוע, אפקטיבי ואינו יקר. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה בה קיים 2יכוז גבוה של קשישים וילדים כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. פס האטה מוריד את הסיכון לתאונות ב-40% במקומות בהם הוא מותקן, מדובר בהשקעה פשוטה שיכולה להיות עבור אותם הולכי רגל ההבדל שבין חיים למוות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('74f7950c-b594-4636-9455-d87231a9e4e7','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('74f7950c-b594-4636-9455-d87231a9e4e7','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה