המאבק על צביון היישוב להבים: נראה שגם עשרות פגישות גישור לא יעזרו



בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה לפני מספר ימים, שיתף ראש המועצה אלעד ארזי - כי קיים כבר מעל 30 פגישות עם הגורמים הרלוונטים, במטרה למנוע את התכנית להרחבת היישוב היוקרתי באלפי יחידות דיור

קרדיט - מועצה מקומית להבים

מועצת להבים הולכת למלחמת התשה כך נראה, אל מול המדינה ורשות מקרקעי ישראל. לאחרונה העלנו מספר כתבות בנושא, בהן הבאנו את קולות התושבים אשר חוששים כי היישוב היוקרתי יאבד מהצביון שלו. כעת, לאחר ישיבת המועצה האחרונה, ניכר כי המאבק עומד להיות הרבה יותר קשה משחשבו. 

בתחילת החודש הקודם שיגרה רשות מקרקעי ישראל מכתב לראש מועצת להבים, אלעד ארזי ובו הודיעה על כוונתה להמשיך את קידום שתי תכניות הבנייה שעתידות להוסיף ליישוב כ-5400 יחידות דיור חדשות, זאת חרף התנגדות ראש המועצה,שחושש: "משינוי צביונו הציוני של היישוב".

זמן קצר לאחר מכן ב-11.9 נפגש ראש מועצת להבים אלעד ארזי עם שר הפנים משה ארבל, ומנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, בלשכת השר בירושלים פגישה שבמהלכה דנו הצדדים בסוגיית ההרחבה. בפגישה הציג ראש המועצה לשר ולמנכ"ל את תכנית הותמ"ל של רמ"י להרחבת היישוב להבים, וטען כי מדובר על הרחבה לא מידתית של להבים שעלולה לפגוע באופי היישוב וצביונו.

בפגישה דנו הצדדים בדרכי פעולה למניעת התכנית הקיימת, יצירת תכנית חלופית וקידום מנופי צמיחה וקידום יוזמות להכנסות נוספות ללהבים: "אני פועל מול משרדי הממשלה ומול כל הגורמים הרלוונטיים להתאמת התוכנית לצרכים האמיתיים של הישוב ותושביו", הצהיר ארזי לאחר הפגישה.

כעת, לאחר ישיבת המועצה האחרונה, פרסמה המועצה עדכון בנושא וכתבה: ''לאחר שחברי המועצה ותושבים הביעו את דעתם בנושא, ראש המועצה הציג שוב את נושא הרחבת היישוב, כפי שדווח בישיבת המועצה האחרונה וכן בחודשים האחרונים בפייסבוק''.

עוד נאמר כי עד כה מכניסתו לתפקיד, קיים ארזי מעל ל-30 פגישות בנושא זה עם ''שרים, בעלי תפקידים ברמ"י, אנשי מקצוע ובעלי השפעה''. כעת עולה השאלה, האם מישהו בכלל מתייחס לטענות תושבי הנגב ורצונם לא לראות את המציאות משתנה להם אל מול הפנים? 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה