הייתכן? משרד התחבורה מתכנן להקים רכבת מהירה משורק לבאר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3f0719ba-5246-4672-8e44-9ce9ca7468c2','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('3f0719ba-5246-4672-8e44-9ce9ca7468c2','/dyncontent/2024/11/4/aecd05a0-16c9-4fec-aca7-e7d716289eef.jpg',18646,'גם וגן אייטם כתבה ',525,78,true,32653,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3f0719ba-5246-4672-8e44-9ce9ca7468c2','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,32653,'Image','');},15]]);})

התכנון מגיע במסגרת התוכנית האסטרטגית הלאומית למסילות ברזל של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לחיבור מסילתי מהיר בין כל המטרופולינים

תמונה לא נבחרההוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) דנה אמש (יום ב') בקידום תוכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להקמת מסילות רכבת מהירות בין שורק לבאר שבע (תת״ל 111).

התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשנת 2040 צופה כי עד שנה זו יתבצעו ברכבת כ-300 מיליון נסיעות בשנה, בכל רחבי הארץ. בהתאם לכך, מקדם המשרד, באמצעות רכבת ישראל תכנית אסטרטגית לרשת מסילות הברזל, שאושרה על ידי משרד האוצר.

התוכנית כוללת פיתוח משמעותי של רשת המסילות, חיבור מהיר בין המטרופולינים וקיצור זמני נסיעה. על פי התוכנית, תוקם רשת מסילות היררכית בהפרדה בין שירות בינעירוני מהיר עד 250 קמ"ש, ובין שירות פרברי אזורי במהירות של עד 160 קמ"ש.

לשם מימוש עיקרי התכנית לחיבורם של ארבעת מרכזי המטרופולינים בתחבורה ציבורית מהירה, רכבת ישראל מקדמת בוועדה שלוש תכניות תשתית לאומיות: תת"ל 79, הכוללת מסילות מהירות שיחברו בין מטרופולין באר שבע למטרופולינים ירושלים ותל אביב; תת"ל 65א' ותתל 65 ב' הכוללות מסילות מהירות במסילת החוף בין חיפה לב המפרץ לתחנת שפיים; תת"ל 111 למסילות מהירות לבאר שבע.

תת"ל 111 עוסקת בקטע המסילה שבין שורק לבאר שבע, באורך כ-60 ק"מ, מנקודת החיבור מצפון למסילת פלשת שורק (מתוכננת במסגרת תת"ל 79), דרך התוואי העובר סמוך לכפר מנחם, ועד לחיבור עם תחנת הרכבת באר שבע צפון – אוניברסיטת בן גוריון.

המסילה המהירה תוקם בצמוד לתוואי קיים של כביש 6, כביש 40, או המסילה הקיימת, ולקווי תשתית ארציים נוספים ובהם מסדרון מתח עליון אשכול נגב, קו הגז הארצי, קו קולחין ראשי הרי יהודה, ושני קווי דלק.  התכנית כוללת 28 גשרים, שחלקם הגדול יוכל לשמש גם למעבר בעלי חיים ומבנים הנדסיים הנדרשים למערכות הרכבת והחישמול.

באזור שמורת פורה, קובעת התכנית מעבר אקולוגי בתחום גמישות של 800 מ', שהקמתו תתאפשר במקביל למעבר המשכי מעל כביש 6 ובאותו המפלס. השפעות המעבר האקולוגי נבחנו בתסקיר שהוגש לוועדה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('add21212-f01d-46a1-a9c6-fdb67f902129','/dyncontent/2024/11/3/ac81ec96-25dd-4f87-aa99-8d29304535b3.jpg',18614,'קותאי 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('add21212-f01d-46a1-a9c6-fdb67f902129','/dyncontent/2024/11/3/3700b707-4cc7-4fe9-b095-b1a84375c5f3.jpg',18606,'משען 1124 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה