בעוד הבאר שבעיים חוששים להידרס, ייתכן כי הפתרון נמצא באופק

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5f9893e6-b712-4f0d-a33f-6772978d029a','/dyncontent/2024/9/1/764d7ef9-3989-4477-87e6-7adacba6bbb7.jpg',18347,'גודמן 0924 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('5f9893e6-b712-4f0d-a33f-6772978d029a','/dyncontent/2024/9/4/a2aadc51-7d44-4a70-95ba-d72f870aadfe.jpg',18329,'הספריה 0824 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('5f9893e6-b712-4f0d-a33f-6772978d029a','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

לקראת רישום הכלים החשמליים ב-1 באוגוסט: רוב הציבור חושש להיפגע, בעד הורדת מהירות הנסיעה והוצאת הכלים השיתופיים מחוץ לחוק. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק טוען מצידו כי "התיקון החדש המחייב רישום, לא יהיה אפקטיבי ללא נוכחות משטרתית מרתיעה בכבישים וברחובות וללא סיוע אכיפתי מצד הפקחים העירוניים"

תמונת ארכיון. צילום: מד"א

ב-1 באוגוסט 2024, יכנס לתוקפו תיקון לתקנות התעבורה המחייב את רישומם של כלים ממונעים קלים – אופניים וקורקינטים חשמליים. בהתאם לתיקון, בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים המורשים לרכוב (מעל גיל 16 ועברו מבחן כשירות לרכיבה או תאוריה לנהיגה) יחוייבו ברישום במאגר רשות הרישוי ובהתקנת לוחית זיהוי על הכלים. מספר הרישוי יהיה אישי לרוכב, וניתן יהיה להעבירו מכלי לכלי, אך לא מאדם לאדם. בשלב הראשון הקנס למי שלא הצטייד בלוחית רישום יהיה 100 ש"ח עקב הצורך לתת לציבור זמן להכיר את החובות החדשות המוטלות עליו לאחר השנה הראשונה ואילך הקנס יהיה 750 ש"ח.

מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" אשר נועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים בישראל עולה כי רוב גדול (91%) בציבור חושש להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים. 51% טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים השיתופיים מהחוק ו-77% אף הודו כי ראו כאלה זרוקים על המדרכה אשר הפריעו להולכי הרגל.

רוב הנשאלים (81%) טענו כי הם בעד הורדת מהירות הנסיעה (25 קמ"ש מהירות מקסימלית כיום). 52% מהנשאלים טענו כי המדינה לא צריכה לעודד רכיבה על קורקינטים חשמליים. 63% מהנשאלים טענו כי לא ירשו לילדים שלהם לרכוב על קורקינטים חשמליים (בהווה ובעתיד). כמחצית מהמשיבים בכלל המדגם (47%) מציינים כי רוב רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים לא חבשו קסדה.

והפתרון: 30% מהנשאלים טענו כי שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה יעודים היא הדרך היעילה לצמצום תאונות הדרכים במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים. 29% מאמינים בהגברת האכיפה ו-28% מאמינים כי הגברת האכיפה היא הפתרון היעיל.

בעקבות פניית באר שבע נט: העירייה חושפת - כמה קנסות ניתנו לרוכבי קורקינטים בעיר?

באור ירוק ערכו סקר בקרב תושבי באר שבע, אשר חושף בצורה מסויימת את הלך הרוח בקרב הציבור המקומי, אשר חש כי העירייה והמשטרה בבירת הנגב אינה ערוכה מספיק בשביל לאכוף את הנושא בצורה נרחבת. לפי עמותת אור ירוק, 55.7% מהתושבים באזור באר שבע והדרום הודו כי הם חוששים להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים במידה רבה ובמידה רבה מאוד.

מדובר במספרים אדירים, אשר מגיעים כמובן בשל ריבוי תאונות כאן בבאר שבע. בתוך כך, 52.5% מתושבי באר שבע והדרום טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים שיתופיים מחוץ לחוק ו-78.6% מתושבי באר שבע והדרום טענו כי הם בעד הורדת מהירות הרכיבה.

צילום: מאיר לסרי דוברות מד"א

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('23c666cf-2fd5-4d45-8cf2-fe1ca6e41ee8','/dyncontent/2024/9/3/c1524685-dfab-4b87-bcf2-4080fcde979b.jpg',18356,'מט 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('23c666cf-2fd5-4d45-8cf2-fe1ca6e41ee8','/dyncontent/2024/9/4/a2aadc51-7d44-4a70-95ba-d72f870aadfe.jpg',18329,'הספריה 0824 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('23c666cf-2fd5-4d45-8cf2-fe1ca6e41ee8','/dyncontent/2024/9/3/11bfc882-fb01-4e4e-85bc-b6e90611d8aa.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה