במקיף זילברמן שובתים במחאה על הטיפול הלקוי בילדה שגינתה חיילים



בהנהגת ההורים המוסדית במקיף זילברמן הודיעו כי הלימודים בביה"ס יושבתו היום לאור מה שהם מכנים טיפול לקוי במקרה של הילדה שיוחסו לה אמירות כנגד חיילי צה"ל ומשפחות הנופלים

	 תוכן גולשים, שימוש לפי סעיף 27 א' בחוק זכויות היוצרים

שבוע עבר מאז הוחזרה התלמידה ממקיף זילברמן לספסל הלימודים ונדמה שהרוחות סביב הנושא מסרבות להירגע. היום מודיעה הנהגת ההורים המוסדית של מקיף זילברמן על השבתת הלימודים למשך יום אחד בביה"ס במחאה כנגד מה שהם מגדירים- טיפול רפה במקרה המדובר.

כזכור לפני כשלושה שבועות התרחש אירוע חריג בתיכון מקיף זילברמן בב"ש שבמסגרתו אמירות מתריסות לכאורה של תלמידת שיכבת ז' בביה"ס המשתייכת למגזר הערבי, הובילו לזעם בקרב עשרות תלמידי ביה"ס שהחלו מתגודדים סביב כיתתה של הילדה בעודם שרים שירי גנאי כנגד ערבים. בין ההתבטאויות שייחס ביה"ס לתלמידה היו דברי הסתה כנגד חיילי צה"ל ודברי נאצה קשים כלפי תלמידים שאיבדו קרובי משפחה ממעגל ראשון באירועי ה-7 באוקטובר ובמהלך המלחמה (כינתה את קרובי משפחתם שנפלו בהגנה על המולדת 'רוצחים').

מספר ימים לאחר מכן הודיעו בביה"ס על השעייתה של התלמידה. בביה"ס הבהירו באותה העת כי נוכח התנהגותה של התלמידה ובכדי למנוע פרובוקציות בסביבתה, הוחלט להרחיקה מביה"ס עד לסיום הבירור בעיניינה. במשרד החינוך הבהירו אף הם כי: "התבטאויותיה של התלמידה חריפות וחריגות ואין להן מקום במערכת החינוך ובכלל. בית הספר ייפגש עם ההורים בהמשך ותתקבל החלטה באשר לאופן המשך הטיפול באירוע".

זמן קצר לאחר מכן הודיעו בביה"ס כי החליטו להחזיר את התלמידה לספסל הלימודים. בביה"ס ציינו בתגובה כי: "האירוע טופל חינוכית ומשמעתית. התבצעה הסברה בכל הכיתות באשר לגבולות חופש הביטוי אל מול דברי הסתה".

"נבהיר ונדגיש כי בית הספר לא יתן יד לכל אמירה קיצונית ומפלגת ויפעל בחומרה כנגד כל איום על שלומם של מי מתלמידיו". עוד הוסיפו בביה"ס כי: "קיבלו את ההחלטה בשיתוף עם משרד החינוך ועיריית באר שבע. מדובר על החלטה מקצועית ועיניינית ביחס לאירוע ומפאת צנעת הפרט לא יורחב בעניין".

התלמידה שהוחזרה לספסל הלימודים לפני כשבוע זכתה עם הגיעה לביה"ס לקבלת פנים סוערת מצד תלמידים רבים שהמתינו לה במקום בעודם קריאות קולניות לרבות "לא רוצים בוגדים בבית הספר" , כפי שעולה מתיעודים שעלו לרשתות החברתיות.

אך גם שבוע לאחר חזרתה, הרוחות סביב הנושא מסרבות להירגע. כעת מודיעים בהנהגת ההורים המוסדית של מקיף זילברמן על השבתת הלימודים היום במחאה כנגד מה שהם מכנים, טיפול רפה במקרה המדובר: "תלמידי בית הספר ביקשו להביע מחאתם כנגד התנהלותו השגוייה של בית הספר בנושא. על כן הוחלט היום לקיים שביתה שבמסגרתה ילדים והורים יציינו מחאה דמוקרטית ולגיטימית על פי כללי החוק במטרה להביע סולידריות למען חיילי צה"ל ולמען צדקת הדרך. מן הראוי היה שביה"ס יטפל טיפול עומק במקרה כמקרה מייצג", מספרים לנו גורמים המעורים בפרטים.

אדם המייצג לטענתו קבוצת הורים מודאגים שילדיהם לומדים בביה"ס טוען: ''אנחנו רוצים שקיפות מלאה. חשוב לנו להבהיר - עניין חזרתה של הילדה לא עומד על הפרק, כל עוד היא תדע את הגבולות הברורים של השיח התקין, היא לא מעניינת אותנו, אנחנו לנים על התנהלות כושלת של הנהלת בית הספר''.

במהלך היום צפוייה להתקיים פגישה בין הורי בית הספר להנהלה בנוכחות גורמים נוספים שנועדה לטענת גורמים עימם שוחחנו בכדי: "להבהיר את הנושא ולצאת לדרך חדשה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה