בלעדי מהשטח: מאחורי הקלעים של "רכבת ישראל"
21.10.18 / 14:00
ב"באר שבע נט" יצאנו לסיור בשטח ונחשפנו לעבודות על קו רכבת באר שבע-דימונה, שפעילותו הופסקה לאחרונה עד להודעה חדשה. מתי הקו חוזר לתפקוד מלא? צפו בתיעוד מהשטח
השימוש ברכבת כאמצעי תחבורה מרכזי גובר עם השנים. בשנת 2017 ביצעה רכבת ישראל כ-65 מיליון נסיעות, ושנת 2018 צפויה להסתכם בכ-70 מיליון נסיעות, כך לפי הערכות שנמסרו מרכבת ישראל. לצורך השוואה, רק בתחנת באר שבע מרכז נרשמו בשנת 2017 כ-3 מיליון נוסעים ברכבת, כ-8,200 נוסעים ליום בממוצע.
אחד ממוקדי התנועה הדרומיים הוא קו רכבת באר שבע-דימונה, קו שפעילותו הופסקה לאחרונה עד להודעה חדשה, דבר ששיבש באופן טבעי את סדר יומם של תושבי רבים המגיעים או יוצאים מתחנת דימונה, מצפון או מדרום.
ב"באר שבע נט" יצרנו קשר עם רכבת ישראל כדי להבין את הפשר להפסקת הקו, אז גילינו כי העבודות הופסקו לצורך פירוק והרכבה מחדש של מסילה באורך של למעלה מ-2 ק"מ. בסיור שביצענו נחשפנו לעבודות בשטח תחת השמש הקופחת, בליווי ציוד הנדסי כבד וצוות מסילאים מיומן. כך זה נראה:
צילום: רכבת ישראל, בן שיף, שרון טל
ברכבת ישראל מדגישים כי הם פועלים במרץ כדי להחזיר את קו באר שבע-דימונה לתפקוד מלא בהקדם האפשרי. לפי הערכות, הקו עתיד לחזור לפעילות כבר בשבוע הקרוב, לאחר בדיקה סופית ואישור סיום העבודות.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]