ביקורת על דבריו של טובול: "משלהב אלימות, מן הראוי שיושעה מתפקידו"



קריאה להשעות את סגן ראש העיר בעקבות אמירותיו החריפות: "משלהב אלימות, מן הראוי שיושעה מתפקידו"

שמעון טובול. קרדיט - צילום פרטי

בשבוע שעבר קיימה אחת הכיתות בתיכון זילברמן דיון על טבח השביעי באוקטובר . במהלך הדיון הביעה אחת מתלמידות הכיתה ממוצא ערבי את עמדתה בנושא, מה שעפ"י הטענות עורר את חמתם של עשרות תלמידים שבתגובה החלו להתגודד סביב כיתתה כשהם קוראים קריאות כנגד ערבים.

ואולם נכון לנקודת זמן זו טרם ברור מה באמת אמרה אותה תלמידה והנושא מצוי במחלוקת. בעוד בכלי התקשורת יוחסו לתלמידה אמירות כנגד חיילי צה"ל ובעד שיחרור פלסטין לכאורה, מנגד התלמידה עצמה הכחישה שאמרה את הדברים המיוחסים לה. שחאדה אבן ברי נציג רשימת שותפות למועצת העיר ב"ש בבחירות האחרונות טען כי במהלך הדיון אותה תלמידה רק ציינה עובדה שלפיה ילדים מעזה נהרגו, בעוד יונתן אנסון מרשימת שותפות טען כי לא ברור מה באמת אמרה אותה תלמידה: "בינתיים כולם ניזונים משמועות ולא ידוע מה נאמר ועל ידי מי, ומה בדיוק קרה".

ולמרות שהדברים אותם אמרה הילדה מצויים במחלוקת, נדמה כי יש כבר כאלה שמיהרו לקבוע עמדה נחרצת בנושא. אמש פורסם באמצעי התקשורת השונים כי סגן ראש עיריית באר שבע, מר שמעון טובול קרא בהתבטאות חריגה במיוחד, לשלול את אזרחות הורי הילדה ולגרש אותם מהעיר והוסיף כי "גדלים בשכונות בעיר בין ילדינו מחבלי נוחבה חדשים". האמירה החריגה של סגן ראש העיר עוררה כצפוי הדים רבים. 

בתגובה לאמירותיו החליט ארגון "זזים- תנועה אזרחית של ערבים ויהודים שפועלים יחד למען שוויון ודמוקרטיה" לפתוח במקפיין הקורא להשעות את טובול בעקבות התבטאויותיו החריפות: "אנחנו קוראים לראש עיריית באר שבע להשעות את סגן ראש העיר שקרא לשלול את אזרחות הילדה ומשפחתה ושמשלהב את האלימות ואש ההסתה באומרו שבבאר שבע ‘’גדלים לוחמי נוחבה''. בינתיים - ראש העירייה שותק".

"על האמירות המסוכנות האלו אסור לנו לעבור בשתיקה! מול ההסתה והגזענות אנחנו חייבים להשמיע זעקה ציבורית ולהגן על הילדה ועל כל שאר התלמידות והתלמידים בבאר-שבע ובכלל. ברגע שהעירייה ומשרד החינוך שומעים רק תגובה של ארגוני ימין קיצוני, ההסתה מתגברת והגזענות והאלימות הופכים לנורמה- הצטרפו עכשיו לקריאה להשעות את סגן ראש העיר הגזען במקום את הילדה, ולדרוש ממשרד החינוך לעצור את ההסתה והאלימות. בואו נשמיע את הקול השפוי והאנושי".

נכון לכתיבת שורות אלה 717 אנשים חתמו על העצומה שקוראת "לא לגזענות בב"ש" ושתומכת בהשעיית סגן ראש העיר טובול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה