באר שבע בין הערים המסוכנות: 301 נפגעים בתאונות חזית-צד, 80 הרוגים ברחבי הארץ



עלייה דרמטית בתאונות חזית-צד: 80 הרוגים בשנת 2024, שיא קטלני בעשור האחרון; עמותת אור ירוק קוראת להגברת האכיפה ולשיפור התשתיות

קרדיט - איחוד והצלה סניף באר שבע
קרדיט - איחוד והצלה סניף באר שבע
נתונים מדאיגים שפורסמו לאחרונה על ידי עמותת אור ירוק, בהתבסס על נתוני הלמ"ס, חושפים עלייה דרמטית ומדאיגה בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024. על פי הנתונים, 80 בני אדם קיפחו את חייהם בתאונות מסוג זה, לעומת 53 הרוגים בשנת 2023 – עלייה של 51%. נתון זה הופך את שנת 2024 לשנה הקטלנית ביותר בעשור האחרון בתאונות מסוג זה.

תאונות חזית-צד, המתרחשות כאשר רכב פוגע עם חזיתו בצד רכב אחר, אופייניות בעיקר לצמתים ונגרמות בשל אי מתן זכות קדימה או אי ציות לרמזור אדום. על פי הנתונים, אחד מכל ארבעה הרוגים בתאונות חזית-צד נהרג בכבישים עירוניים. בשנת 2024 נהרגו 19 בני אדם בכבישים עירוניים, ו-3,260 נפגעו בתאונות מסוג זה בערים, מתוכם 336 נפצעו קשה.

בבאר שבע לדוגמא, נרשמו 301 נפגעים בתאונות חזית-צד בשנת 2024, מתוכם 14 נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 3,245 בני אדם בתאונות מסוג זה, 12 נהרגו ו-116 נפצעו קשה. נתונים אלו מעידים על הצורך הדחוף בשיפור הבטיחות בדרכים בעיר.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מציין כי "למשטרת התנועה חסרים מאות שוטרים וניידות. שימוש באמצעי אכיפה אלקטרוניים בצמתים אדומים יכול לחסוך בחיי אדם". לדבריו, יש לפעול באופן מיידי להגברת האכיפה ולשיפור התשתיות, במיוחד בצמתים מסוכנים. לאור הנתונים הקשים, באגף התנועה במשטרה מקדמים מהלך להורדת סף מהירות האכיפה בצמתים, במטרה לצמצם את מהירות הנסיעה ולהפחית את תאונות הדרכים. מחקר שנערך באגף התנועה העלה כי נהגים רבים מאיצים לקראת צומת כדי להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף, והורדת סף האכיפה תסייע בהורדת מהירות הנסיעה ובצמצום תאונות חזית-צד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:ram@isnet.co.il 



 
 
x תמונה ללא תיאור
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה
נגישות