ניסוי בכבישי באר שבע: הטלפון יודיע לנהגים מתי הרמזור יתחלף לאדום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0e2fa3bd-fab9-4e47-a9f6-762c0acc2607','/dyncontent/2024/11/19/14a5e5fe-3cf1-446d-9997-4119afaf9b5b.jpg',18723,'פיצה ק 1124 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('0e2fa3bd-fab9-4e47-a9f6-762c0acc2607','/dyncontent/2024/11/6/254bd038-88a9-40b2-a1b6-279fd196209f.jpg',18667,'צרפתי אייטם כתבה 2',525,78,true,33969,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0e2fa3bd-fab9-4e47-a9f6-762c0acc2607','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33969,'Image','');},12]]);})

האפליקציה שפותחה על ידי חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב תנוסה על כמאה נהגים, ותאפשר לרמזור לתקשר עם הטלפון החכם כדי לבחון את התנהגות הנוסעים. המערכת נמצאה יעילה בהגברת הבטיחות בכבישים ובהפחתת עומסי תנועה

העידן שבו רמזורים יתקשרו עם מכוניות חכמות ויודיעו להן מתי הרמזור הופך לאדום או איך 'לתפוס' גל ירוק, נראה קרוב יותר מתמיד. צעד נוסף אל עבר העתיד נעשה בימים אלו בכבישי העיר באר-שבע, במסגרת ניסוי שעורכים חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב בהשתתפות מאה נהגים מקומיים. במהלך הניסוי, שמתקיים לקראת היום הפתוח ללימודי לתואר ראשון ב-14.2 באוניברסיטה,  אפליקציה ייעודית שפותחה למכשיר סלולרי חכם תקבל נתונים בזמן אמת מרמזורים בצמתים מרכזיים בבאר-שבע. המערכת החדשנית תתריע בפני הנוסעים מתי הרמזור מתחלף לאדום ויש לעצור, וכן תספק לנהג שממתין באור אדום התרעה קולית זמן קצר לפני תחילת האור הירוק בכיוון נסיעתו.

 סימולאטור הנהיגה באוניברסיטה | קרדיט: אוניברסיטת בן גוריון בנגב

מטרת הניסוי אותו מובילים פרופ' הלל בר-גרא, ד"ר אבינועם בורובסקי ופרופ' גלעד רביד מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול, היא לבחון את השפעת יישומי תקשורת רמזור-רכב על התנהגות נהגים ולבחון את ההשפעות של כך על התנהגות הנהגים בפועל.  במהלך הפיילוט בכבישי באר-שבע הנהגים ייסעו במסלול ברחובות מצדה - יהודה הלוי - המשחררים - רגר, יתנסו בשימוש במערכת, כאשר ההתנהגות שלהם בפועל תתועד כל העת, והם יתושאלו על השימוש בה. 

"המערכת נבדקה במחקר מקדים שבוצע בסימולאטור נהיגה באוניברסיטת בן-גוריון, ונמצאה בעלת פוטנציאל גבוה מאד הן מבחינת צמצום המעברים באדום והן מבחינת שיפור האחידות בתגובות הנהגים", מסביר פרופ' בר-גרא את התרומה של המערכת להגברת הבטיחות בדרכים. "היישום שמתריע על תחילת האור הירוק ברמזור יתרום לצמצום הזמן האבוד בתחילת הירוק, ועל ידי כך לשיפור היעילות של הצומת ולהפחתת העומס בכבישים. כמו כן יישום זה עשוי למנוע בלבול בין ירוקים לכיווני פנייה שונים".

המחקר מתבצע בשיתוף עם משרד התחבורה, עיריית באר שבע, חברת Autotalks וחברת וימאזור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ab5ff929-ef35-48e7-ba51-2c4c6dff78c8','/dyncontent/2024/11/6/daddbb05-61ab-48fc-86e2-4a2e9775ed76.jpg',18665,'צרפתי אייטם כתבה ',525,78,true,33971,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ab5ff929-ef35-48e7-ba51-2c4c6dff78c8','/dyncontent/2024/11/21/a958bcda-98b6-4123-9c72-c37d94dfc83d.jpg',18730,'טנא 1124 מעברון עליון',525,78,true,33971,'Image','');},12],[function() {setImageBanner('ab5ff929-ef35-48e7-ba51-2c4c6dff78c8','/dyncontent/2024/11/10/a49f1879-d056-42f8-9e00-419d14036c36.gif',18685,'סמי 1124 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה